• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

از گسست اجتماعی بین حوزه، دانشگاه،اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بپرهیزیم

  • کد خبر : 37840
  • 26 آذر 1398 - 18:12
از گسست اجتماعی بین حوزه، دانشگاه،اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بپرهیزیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: باید نفاق، دورویی، شرک و لااباگری را از خط خود جدا کنیم چرا که جامعه با این صفات به سمت گسست پیش می رود.   به گزارش عصر همدان، امروز سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرار بود با حضور در همدان به بازدید از مراکز […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: باید نفاق، دورویی، شرک و لااباگری را از خط خود جدا کنیم چرا که جامعه با این صفات به سمت گسست پیش می رود.

 

به گزارش عصر همدان، امروز سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرار بود با حضور در همدان به بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان های همدان بپردازد که به علت بارش برف تمام بازدید های وی لغو شد.

با وجود اینکه در برنامه کاری وزیر بهداشت حضور در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان بود و این برنامه ها نیز به دلیل بارش برف لغو شد انتظار میرفت تدبیری از سوی وی و مسئولین اندیشیده شود و حداقل یک نشست خبری با خبرنگاران برگزار شود!

تنها برنامه ای که در سفر وزیر بهداشت لغو نشد حضور وی، در مراسم نکوداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مفتح بود که بر اسا برنامه پیش رفت.

یکی از حواشی این مراسم هدیه ی دکتر مسچی پزشک پیشکوست همدانی بود که یک تابلو دستخط بود و تقدیم وزیر بهداشت شد.

 

اولین پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه شهید آیت‌الله مفتح بود

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این مراسم با بیان اینکه شهید آیت‌الله مفتح، نقش مهمی در دوره های مختلف داشته است و اولین پرچمدار اتحاد حوزه و دانشگاه در سال‌های بعد از انقلاب بود گفت: امروز در سرزمینی هستم که تاثیرگذار در تمدن کشور داشته و همدان از گذشته تا کنون در توسعه فرهنگ تمدن اسلامی تاثیرگذار بوده است.

وی با تاکید براینکه تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن سینا اقدام افتخارآفرینی بوده افزود: متاسفانه همدان در کشور ما به خوبی شناخته نشده است درحالی که طی ۵۸ سال زندگی خود در حال رفت و آمد به مناطق مختلف برای کسب علم ودانش و گسترش آن بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره براینکه بوعلی سینا دومین مرد در تاریخ است که او را در نوجوانی به عنوان فقیه میشناختند و او کسی بود که او عاشق امام علی(ع) و پیامبرگرامی اسلام بود یادآور شد: بوعلی سینا تألیفات زیادی داشت که متاسفانه کسانی که دشمن او وعلم بودند تمام تالیف هارا اتش زدند

نمکی، با بیان اینکه همانطور که فردوسی در سرزمین خود مظلوم واقع شد، بوعلی سینا نیز در سرزمین خود مظلوم است گفت: قضاوت‌های مختلفی در مورد بوعلی سینا وجود دارد و همه باید پیرامون این قضاوت ها واکاوی و تحقیق کنند.

وی، با بیان اینکه افرادی همچون شهیدبهشتی و شهید مفتح فکر بلند و روح پاکیزه داشتند و باصداقت بودند تصریح کرد: امروزه  بیش از هر چیز به وحدت نیازمندیم، بنابراین باید به ایجاد اتحاد بین جریان‌های نظام توجه کنیم.

از گسست اجتماعی بین حوزه، دانشگاه،اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بپرهیزیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیاست‌زدگی، خودخواهی، خودمحوری و انحصارطلبی را افت خواند و افزود: این موارد باعث شدند  فردی برای اینکه دیگری را حذف را کند حتی مبانی اصلی نظام را زیرسوال برده و اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه نظام اسلامی است را از بین ببرد.

نمکی، با تاکید بر نباید فراموش کنیم، در شرایطی که بزرگمردی از وحدت حوزه و دانشگاه می‌گوید، فرد دیگری با کوته‌فکری برای مطرح کردن خود از گسست اجتماعی بین حوزه و دانشگاه و بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و تمام خطوط داخل نظام حرف میزند گفت: هست از پس پرده گفتگوی من و تو؛ چون پرده درافتد نه تو مانی و من.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عده ای از بیرون به دنبال برهم زدن اتحاد کشور هستند و امروز تمام دشمنان ما آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را دارند اما مطمن هستیم که پیروزی از آن ماست و آنها کاری از پیش نخواهند برد.

وی، با اشاره براینکه باید خط خود را از نفاق، دورویی، شرک و لااباگری جدا کنیم اظهار کرد: نباید در جامعه به سمت گسست در حرکت باشیم زیرا این موضوع با هدف و وصیت سرداران شهید در جبهه دفاع مقدس و پس از انقلاب اسلامی همخوانی ندراد.

نمکی با تاکید براینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه و نیروهای درون نظام، اصلی‌ترین موضوع در کشور می باشد تصریح کرد: وقتی وفاق بین مجلس و دولت وجود داشته باشد، رهبری هم خشنود می‌شوند و این موضوع به نفع نظام است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه با بیان اینکه امریکا فشارهای زیادی برای عاجز کردن ما آورد گفت: با وجود همه سختی ها در حوزه نظام سلامت توانستیم تجهیزات و داروها را وارد کشور کنیم هرچند کمبودهای دارویی با وجود تحریم و کمبودهای منابع یک‌سوم مشابه سال قبل است.

وی، با اشاره براینکه با وجود سختی های بسیار توانستیم یک‌هزار پروژه را برای افتتاح آماده کنیم گفت: این ها پیام نویدبخشی را به مردم می‌دهد و میگوییم با وجود تحریم‌ها آمادگی توسعه زیرساخت‌ها را داریم.

نمکی، با تاکیدبراینکه در کاهش پرداخت از جیب بیمار و هزینه‌های کمرشکن، توسعه زیرساخت‌ها، ماندگاری پزشک در نقاط محروم و رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج راه گذشته همکاران را ادامه میدهند افزود: در سال های قبل سالی ۴ هزار و ۵۰۰ تخت افتتاح کردیم اما امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید افتتاح خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پایان با بیان اینکه سال آینده ۶ هزار تخت جدید با اولویت نقاط کم‌برخوردار افتتاح خواهیم کرد گفت: ما امیدواریم در مسیر خود مستحکم باشیم وبا حرکت روبه رشد خود شاهد دستاوردهای بیشتری برای خدمت رسانی به مردم باشیم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=37840
  • دیدگاه‌ها برای از گسست اجتماعی بین حوزه، دانشگاه،اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بپرهیزیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.