• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

از مهمترین ویژگی های مدیران، پاسخگو و در دسترس بودن است

  • کد خبر : 136208
  • 02 آذر 1400 - 21:51
از مهمترین ویژگی های مدیران، پاسخگو و در دسترس بودن است

احمدحسین فلاحی در خصوص فاصله نگرفتن مسئولین از مردم تصریح کرد: یکی از آسیب های نظام، احساس دوگانگی بین مردم و مسئولین است که این موضوع رفته رفته منجر به اعتراض و شورش و جنبش مبتنی گشته و باعث جدایی مردم از حاکمیت می شود. به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین […]

احمدحسین فلاحی در خصوص فاصله نگرفتن مسئولین از مردم تصریح کرد: یکی از آسیب های نظام، احساس دوگانگی بین مردم و مسئولین است که این موضوع رفته رفته منجر به اعتراض و شورش و جنبش مبتنی گشته و باعث جدایی مردم از حاکمیت می شود.

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در همایش دولت مردمی مدیریت شهر پاسخگو سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان ، در تالار قرآن همدان، با تبریک هفته بسیج گفت: بحث مهم در امر مدیریت در حکومت اسلامی، بحث در دسترس بودن و پاسخگو بودن مسئولین است.

وی افزود: در سیره پیامبر گرامی اکرم (ص)، پیامبر در هنگام نماز صبح خیلی زود در محراب حاضر می‌شدند اما بخاطر پاسخگویی به مردم در امر حکومت، نماز را به تأخیر انداخته و بواسطه امیرالمومنین علی علیه السلام به سؤالات و مسائل مردم پاسخ می دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اوایل انقلاب بخاطر برخی تدابیر امنیتی لایه های حفاظتی، برای حفظ جان بعضی از مسئولین گماشته شد اظهار داشت: الان و در این شرایط کشور نیاز به این همه لایه های حفاظتی برای اکثر مسئولین نیست چرا که این امر بیشتر باعث دوری مسئولین از مردم می شود.

وی ادامه داد: امیر المومنین در حلقه های نظارتی خود برای استاندارد ن ناظرانی گمارده بودند که مسئولین نتوانند در مسئولیت خود کوتاهی کنند و توصیه ی ایشان به مسئولین این بود که یک وقتی را در صبحگاهان و شامگاهان برای پاسخگویی به مردم اختصاص دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص فاصله نگرفتن مسئولین از مردم تصریح کرد: یکی از آسیب های نظام، احساس دوگانگی بین مردم و مسئولین است که این موضوع منجر به اعتراض و شورش و جنبش مبتنی می شود و باعث جدایی مردم از حاکمیت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی افزود: احکام الهی برای اختلال نظام اسلامی نیامده است بلکه برای حفظ نظام گاهی اوقات باید احکام اولیه با توجه به شرایط و موقعیت جامعه متوقف و کنار گذاشته شود چراکه این مسئله مانند تعطیلی حج، در زمان کشتار مسلمانان در حج سال ۶۶ و همچنین شرایط کرونایی الان اتفاق افتاده است.

نماینده مردم همدان و فامنین اظهار داشت: برای حفظ نظام اگر احکام الهی برای مدتی متوقف شود پس چه لزومی دارد که قوانینی که نوشته دست بشر است مثل قانون مجلس و آیین نامه ها و وبخشنامه های آن، در هر شرایطی به همانگونه عمل شود؟

وی افزود: مدیران باید در این شرایط با تدبیر خود بعضی از قوانینی که سد راه پیشرفت جامعه و مانعی بر سر راه آرامش مردم است و آنان را به زحمت می اندازد را تغییر داده و به دنبال راه حل مشکلات باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی ادامه داد: برای هرچه بهتر شدن کارایی مدیران و مسئولین باید شورای نظارتی دستگاهها تشکیل شود چرا که این امر در این چند ساله اتفاق نیفتاده و این بی تدبیری باعث فساد و تخلفات برخی از مدیران گشته است و هیچ کسی در این رابطه پاسخگو نیست!

وی اضافه کرد: در بحث عدالت اجتماعی و بیان آن در بیانیه گام دوم انقلاب، راه حل فقط لو دادن حقوق های نجومی و اخراج کارمندان نیست بلکه برای پیشرفت در زمینه عدالت اجتماعی اجرای دقیق و کامل بلا استثنای تمام دستگاهها نظام هماهنگ طراح است که این مسئله باید ریشه ای حل شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نظارت اگر غیر مستقیم باشد مسئول هم پاسخگو می شود و دچار تخلف نمی شود، چرا باید یک مدیر تا جایی باید پیش برود که الان بالغ بر ۳۰۰ مورد واخواهی از او گزارش بشود؟ نکته ای که در اینجا است این ۳۰۰ مورد واخواهی از یک مدیر یعنی او در چندین دولت تخلف کرده و دستگاههای نظارتی در این مورد کوتاهی کرده اند و یا به مسئوایت خود بخوبی عمل نکرده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  در آخر تأکید داشتند که اگر مسئولین در کنار مردم باشند و مردم را از نزدیک ببینند و مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک لمس کنند و همچنین پاسخگوی مطالبات آنان باشند حتی اگر در حل مشکلات مردم موفق هم نشوند و به نتیجه ای نرسند مردم آنان را قبول خواهند داشت چراکه ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی یک سر و گردن نسبت به بقیه ملت ها بالاترند و تحلیل آنان از مسائل بسیار قوی است. بنابراین سوپاپ اطمینان اعتماد و آسایش مردم حداقل پاسخگویی به مردم است و خواسته بنده از مسئولین این است که إن شاالله با تلاش و بهبود عملکردها سعی کنند خاطره های بدی که مردم از شوراها در قبل داشتند از ذهن ها پاک شود. مردم به شوراها و دولت دلبسته اند آنها را نا امید نکنیم!

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=136208
  • دیدگاه‌ها برای از مهمترین ویژگی های مدیران، پاسخگو و در دسترس بودن است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.