• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
فجرانه و حواشیِ تمام‌نشدنی؛

از صف‌های طولانی تا اجبار به خرید اجناسِ مانده!

  • کد خبر : 211794
  • 02 اسفند 1402 - 8:56
از صف‌های طولانی تا اجبار به خرید اجناسِ مانده!
به‌دنبال واریز فجرانه به‌شکلِ کالابرگ الکترونیکی به مبلغ 220 هزار تومان به ازایِ هر فرد در دهه فجر و حواشی آن، به بُعدِ دیگری از حاشیه‌های فجرانه و یا کالابرگ الکترونیکی می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ به‌دنبال واریز فجرانه به‌شکلِ کالابرگ الکترونیکی به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به ازایِ هر فرد در دهه فجر و حواشی آن، به بُعدِ دیگری از حاشیه‌های فجرانه و یا کالابرگالکترونیکی می‌پردازیم.

بعد از واریز فجرانه به‌صورت کالابرگ الکترونیکی در ۲۲ بهمن‌ماه بود که شاهد صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌های شهرِ بهار بودیم و با تهیه گزارش و اطلاع رسانی پایگاه خبری تحلیلی بهارانه سعی کردیم تا از تجمعات و صف‌های طولانیِ مقابل فروشگاه‌ها که به‌دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح نهادهای مربوطه و شایعه پراکنی های مختلف به‌وجود آمده بود جلوگیری نماییم.

اما همچنان شکایت‌ها و حاشیه های این طرح ادامه دارد…

یکی از شهروندان می‌گوید: وقتی می‌خواستم جهت اطلاع از واریزی فجرانه به کارتِ یارانه خود اطمینان حاصل کنم، متصدی فروشگاه بدون اجازه من، از کارت یارانه، مبلغ فجرانه را کَسر نمود و مجبور شدم از آن فروشگاه خرید کنم.

شهروند دیگری می‌گوید: در فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالابرگ الکترونیکی، محصولات و مواد غذایی با قیمت غیردولتی عرضه می‌شود.

شهروند دیگری نیز می‌گوید: دو روزِ پیش برای دریافت کالابرگ الکترونیکی مراجعه نمودم ولی متصدی فروشگاه گفت که سیستمِ کالابرگ قطع است و قادر به پاسخگویی نیستیم.

یکی از شهروندان که از روستاهای اطراف مراجعه کرده بود گفت: در یکی از فروشگاه‌ها در ازای خرید فجرانه، مجبور به خرید کالاهای دیگر توسط فروشنده شدیم.

شهروندی هم گفت: فرزندم یک ماه است که متولد شده است اما برای او فجرانه و یارانه ای واریز نشده است، و این خلافِ شعار جوانی جمعیت است.

از سال‌های گذشته همیشه شاهدِ اتفاقات نامناسبِ شأن مردم در چنین مواردی بودیم که عده‌ای منفعت طَلب یا ناکارآمد و یا ایرادات سیستمی و ارتباطیِ موجود، به‌وجود آمده، که باید این ایرادات اصلاح شود.

در دولت قبل، بارها به طریقه اهدایِ سبد کالا انتقاد شد، چراکه عزت مردم نیز زیر سئوال رفته بود و دولت قبل با ایجاد صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها، دهه ۶۰ را برای کشور تداعی کرده بود.

اما حالا با رویکردِ کالابرگِ الکترونیکی که در شرایط فعلیِ کشور کاری به‌جا و مانع از تورم است نقاط ضعف خود را نیز در چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد.

در جایی که بعضی از فروشگاه‌ها و فروشندگان، خلاف از قانون اقدام به فروش اجناس خود یا بهتر بگوییم اجناس در انبار مانده و در حال انقضای خود می‌نمایند.

و یا به‌خاطر ضعفِ اطلاع رسانی دستگاه اجرایی، عده‌ای سودجو با شایعه پراکنی موجب تشکیل صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها می‌شوند که همین صف‌ها و شلوغی‌ها که موجب بالا رفتن تقاضا بر عرضه می‌شود، باعث فراهم آمدنِ فضای سودجوییِ برخی فروشگاه‌های عامل می‌شود.

فراموش نکنیم که چنین مواردی می‌تواند خوراک رسانه‌های معاند برای سواستفاده از شرایط موجود و منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات شود.

و مردمی که اعتماد خود را در آستانه انتخابات به نظام جمهوری اسلامی ایران با بی‌تدبیری در چنین مواردی ممکن است از دست بدهند.

انتهای پیام/ حامد عیوضی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211794
  • دیدگاه‌ها برای از صف‌های طولانی تا اجبار به خرید اجناسِ مانده! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.