• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

اختلاف فاحش دریافتی کارکنان اصلاح شود/دست بالای ایران در مذاکرات/بسیج پاره تن و از خود مردم است

  • کد خبر : 136639
  • 05 آذر 1400 - 15:57
اختلاف فاحش دریافتی کارکنان اصلاح شود/دست بالای ایران در مذاکرات/بسیج پاره تن و از خود مردم است

هفته بسیج و همت ستودنی بسیجیان در همه عرصه ها، موضوع نجومی‌بگیرها در دولت، سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور، خروج آمریکا از برجام، موضوع بحران آب در استان همدان، سالروز شهادت شهید فخری زاده از مهم ترین محورهای خطبه های امروز نماز جمعه استان همدان بود. به گزارش عصرهمدان؛ نماز […]

هفته بسیج و همت ستودنی بسیجیان در همه عرصه ها، موضوع نجومی‌بگیرها در دولت، سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور، خروج آمریکا از برجام، موضوع بحران آب در استان همدان، سالروز شهادت شهید فخری زاده از مهم ترین محورهای خطبه های امروز نماز جمعه استان همدان بود.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه شد.

همدان

به گزارش فارس همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه مسؤولان و کارمندانی که با مردم در ارتباط هستند را توصیه به تقوای الهی می‌کنیم اظهار کرد: در برخی از ادارات بعضی افراد برخورد ناشایستی با مردم دارند، در حالی که هیچ مسؤولی نباید از موضع قدرت و غرور با مردم صحبت کند؛ این مسئله را سربسته در این خطبه‌ها بیان کردم و امید است در دولت مردمی رئیسی شاهد این گونه برخوردها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مسؤولی یا کارشناسی حوصله ندارد به مردم پاسخگو باشد استعفا کند زیرا اجباری به ادامه کار نیست افزود: مدیران ارشد استان نسبت به برخورد کارکنان با مردم نظارت کنند و حتی اگر درخواست مردم هم قابل اجرا نبود، باید با زبان خوش مسئله بیان شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بیت‌المال مربوط به تک تک افراد جامعه است تصریح کرد: همه فقها فرمودند که بیت‌المال باید در مصلحت جامعه اسلامی مصرف شود و مصحلت یعنی منفعت عموم جامعه اسلامی نه افراد و رانت‌خواران.

وی با اشاره به اینکه بنای جمهوری اسلامی عمل کردن بر مبنای فقه اسلامی درباره بیت‌المال است ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها از چندین سال گدشته فرمودند و تذکر دادند با حقوق‌های نجومی مقابله شود، حتی اگر تعداد آنها کم باشد، فرمودند حقوق‌های نجومی برای جامعه مضر است، چرا دولت گذشته توجه نکرد و حتی برخی نجومی‌بگیران را ذخایر نظام معرفی کردند.

شعبانی با اینکه امروز در پرداخت‌ حقوق‌ها تفاوت‌های فاحشی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: گاهی می‌بینیم افرادی کار سنگین انجام می‌دهند اما دریافتی آنها کم است و گاهی برعکس، افرادی هستند که کار کم می‌کنند و دریافتی بیش از میزان کار خود می‌گیرند.

وی یکی از کارهای اساسی مجلس را پرداختن به مسئله حقوق مردم عنوان کرد گفت: برخی از نمایندگان کشور، دنبال استخدام افراد دور و اطراف خود هستند که در ستاد انتخابات به آنها کمک کنند در حالی که کار اصلی آنها رسیدگی به این موارد است.

امام جمعه همدان تأکید کرد: شعار دولت مردمی مبارزه با فساد است که باید یکبار برای همیشه بساط نجومی‌بگیران را جمع کند و اختلاف فاحش دریافتی هم اصلاح شود.

کارگروه تخصصی مطالعاتی برای تهیه برنامه جامع و بلندمدت آب تشکیل دهد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت آب گفت: برخی از استان‌های کشور مطالبات خود در حوزه آب را در بسترهای قانونی و بهترین شکل ممکن بیان کردند؛ در گذشته مردم وقتی مطالبه داشتند اغتشاشگران از آن سوء استفاده می‌کردند اما امروز مردم در یک بستر مناسب مباحث خود را را مطرح ‌کردند.

شعبانی با تأکید بر اینکه همه ما یک ملت همدل هستیم چنان که نوعدوستی ما در عالم زبانزد است افزود: همراه و در همه اتفاق‌ها تقسیم‌های قومیتی و جغرافیایی برای ما مهم نبوده است همانطور در سیل و زلزله دیدیم که همه به کمک آن منطقه می‌روند و ملت ما همدل و یکنواحت است.

وی با بیان اینکه مشکل آب یک معضل ملی است تصریح کرد: دولت در مسئله آب توجه ویژه کند باید یک کارگروه تخصصی مطالعاتی برای تهیه برنامه جامع و بلندمدت تشکیل شود و به دنبال حل مشکل امروز بدون توجه به آینده نباشد، با کمیته تخصصی که مطالعات علمی، پژوهشی را انجام دهیم و از تصمیمات غیر کارشناسی خودداری کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسؤولان استان به صورت جدی نگران تأمین آب در استان بودند ادامه داد: جلسات مختلفی برای حل این مشکل برگزار شد که البته به لطف خدای متعال بارندگی‌های اخیر هم به کمک ما آمد.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات باید به استغفار جمعی و وعده‌های الهی توجه کنیم ادامه داد: برخی از عملکردها، همچون رأی ناحق و صادر شده از هوای نفس یا قضاوت زودهنگام باعث کاهش نعمت‌های الهی می‌شود بنابراین همه باید در پیشگاه الهی استغفار کنیم، برخی از مسؤولان به خاطر عملکرد بد خود باید بیشتر استغفار کنند.

شعبانی با اشاره به گرامیداشت روز بسیج مستضعفان تصریح کرد: یاد امام عزیز که بسیج را لشکر مخلص خدا معرفی کرد؛ گرامی می‌داریم، بسیج همواره در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم بوده است.

وی تأکید کرد: شبکه صالحین از برکات بسیج و یک شبکه نورانی است که در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی بسیار موفق بوده است و باید فرزندان خود را به سمت این شبکه‌ها و مساجد هدایت کنیم.

ملایر

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: تشکیل بسیج برای خنثی کردن دشمن و توطئه های آنها و نشان دادن قدرت عمومی ملت بود.

وی با بیان اینکه بسیج مولود انقلاب و فرزند معنوی امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: بسیج احیاگر و پیاده کننده آیات قرآن در زمینه های علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

امام جمعه ملایر با اشاره به مهمترین ویژگی های بسیج بیان کرد: بسیج برای نابودی طاغوت و طاغوتیان آمده است و یک شجره طیبه است که ریشه فساد را خشک می کند.

وی داشتن منظومه محکم اعتقادی،عملی و عدم سایش فکری در گذر زمان را نخستین ویژگی بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج همچون ابتدای سال ۶۰ پر اعتقاد و با عزم راسخ به راه خود ادامه می دهد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه پیروی از مکتب عاشورا و فرهنگ شهادت دومین ویژگی بسیج است، تصریح کرد: مقاومت درس بزرگ عاشورا است که بسیج در این راه حرکت می کند.

وی با بیان اینکه سومین ویژگی بسیج برخورداری از اخلاق اسلامی است، تاکید کرد: بصیرت و روشن بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن دیگر این ویژگی است که ابزاری برای مقابله با دشمنان است.

حجت الاسلام برقراری اندیشیدن به هدف های بزرگ و وارستگی از تعلقات زندگی را یکی دیگر ویژگی های بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج اهل آباد کردم دنیا است اما دنیا طلب نیست.

وی گفت: توکل بر خدا و آسان شدن برداشتن کارها و گام های بزرگ، عدم سستی و جلوگیری از اشتباه در حرکت و خط و جهت به سمت مبارزه با استکبار، حضور به هنگام در خدمت رسانی به مردم در هنگام نیاز، مسئولیت پذیری شجاعانه و آگاهانه و بر عهده گرفتن کارهای بزرگ، تاثیر گذاری بر محیط خانواده و جامعه، عدم اکتفا به داخل و الهام بخشی به همه آزادگان جهان، مشارکت پیشتازانه در تمامی عرصه ها، عمقی نگری و مقابله با سطحی نگری و عدم وابستگی به جریان های سیاسی از دیگر ویژگی های بسیج است.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: امروز قلمرو خدمات بسیج در تمامی نقاط دنیای اسلام طنین انداز شده و در عرصه های مختلف فرهنگ، هنر، ورزش، سیاست و مسائل اجتماعی پیشرو است.

وی روحیه مطالبه گری را از وظایف امروز بسیج دانست و گفت: این وظیفه از نیازهای اولویت دار بسیج است و این مجموعه بدون حب و بعض و با توجه به نیازهای کشور دلسوزانه مشکلات کشور را رصد و مطالبه می کند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به در پیش بودن روز مجلس تصریح کرد: بر اساس سخنان امام خمینی(ره) مردم باید نماینده ای همچون این الله مدرس را برای مجلس انتخاب کنند و سیاست نه شرقی نه غربی بر گرفته از افکار این عالم بزرگ است.

وی گفت: رای به نامزد وزارت آموزش و پرورش و تعیین تکلیف و جلوگیری از نجومی بگیران و ایجاد سازوکار نظام اداری و به کارگیری نیروی انقلابی از اولیوت های امروز مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: باید از دست درازی به سفره مردم جلوگیری شده و در بحث کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم توجه ویژه شود و با متخلفین به شدت برخورد شود.

نهاوند

رمز ماندگاری انقلاب و شکست استکبار وجود تفکر بسیجی بوده است/ ایران در مذاکرات دست بالاتر را دارد/ بسیج پاره تن و از خود مردم است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: همانطور که امام راحل فرمودند بسیج شجره طیبه و با پشتیبانی بسیج همه مشکلات قابل حل شدن است.

وی اظهار داشت: در همه حوادث انقلاب مانند فتنه منافقین، جنگ ۸ ساله و فتنه های ۷۸و ۸۸ و همه بحران ها حضور مردم و بسیج معجزه کرده است و همه نقشه های دشمنان را خنثی کرده است.

امام جمعه نهاوند افزود: حضور بسیج در همه این عرصه ها باعث شکست دشمن شده است و خطرات را برطرف کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ بسیج الگوی موفقی برای مقاومت در دنیا شده که نیروهای مردمی یمن و سوریه و عراق و دیگر کشور ها نمونه هایی از این الگوگیری در این کشورها است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: رمز ماندگاری انقلاب و شکست استکبار در برابر ایران اسلامی وجود تفکر بسیجی بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ آمریکا را از ایران بیرون کردیم و در سال های اخیر آمریکا را از منطقه بیرون کردیم که این اقدامات به برکت حضور مردم و تفکر بسیجی و خلوص نیت جوانان مومن اتفاق افتاده است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: دشمنان منطقه و آمریکا و صهیونیست ها در حال تلاش هستند تا ائتلافی بر ضد ایران تشکیل دهند و در مذاکرات از ما امتیاز بگیرند.

وی ادامه داد: این اقدامات را قبلا هم انجام داده اند و نتیجه ای نگرفتند و باید بدانند در مذاکرات هسته ای اخیر دست ایران از همه باز تر و دست بالاتر را دارد چون دنیا دید که ایران به تعهدات عمل کرد و آمریکا و اروپایی ها به تعهدات عمل نکردند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: امروز نوبت آنها است به تعهدات عمل کنند و اگر اینگونه نشود ایران به برنامه هسته ای خود با قدرت ادامه می دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: خواسته مهم رهبری و مردم از قوای سه گانه این است که با حقوق های نجومی برخورد شود و با این منشا فساد برخورد قانونی شود.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد در بخشی از سخنانش به برکات داشتن تقوا و وجود امامت و ولایت پرداخت.

وی در ادامه بااشاره به تشکیل بسییج میلیونی به فرمان امام راحل، ، اظهار کرد: بسیج خلاصه ای از انقلاب است و با وجود اقشار مختلف متبلور شد و نور و امام و ولایت در وجودشان درخشید.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به فرمایشات رهبری و امام در خصوص بسیج، افزود: بسیج معجزه ای از انقلاب بود که در سیل، زلزله، کرونا، جبهه، امنیت نقش آفرین بود که امروز در تعلیم و تربیت هم حرف برای گفتن دارد.

وی بااشاره به میقات حلقات صالحین بسیج در نماز جمعه، گفت: ۵ هزار نفر تحت تعلیم و تربیت حلقه های صالحین این شهرستان هستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد افزود: امروز دشمن در فضای مجازی برای انحراف جوانان و نوجوانان توطئه های دارند که باید والدین مراقب باشند.

وی با بیان اینکه براساس امار آموزش وپرورش تنها ۳۳ درصد استفاده از گوشی و اینترنت در آموزشها اثرگذار بوده ، افزود: ۶۷ درصد از فضای مجازی استفاده ناسالم شده است که باید خانواده ها فرزندانشان را مدیریت کنند.

امام جمعه اسدآباد اعتیاد به اینترنت را در بین دانش آموزان یک معضل و روبه افزایش خواند و افزود: امروز برخی از جوانان ما ۱۲ ساعت از ۲۴ ساعت را در فضای مجازی هستند که این در تغذیه،اخلاق، رفتار، اسیبهای بدنی اسیب فراوان دارد.

وی یکی از جرایم در جامعه را بدزبانی و جسارت کردن به مردم خواند و افزود: بخشی از این جرایم در فضای مجازی رخ می دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان بدانند که تنها مجلسی که رهبر انقلاب آن را انقلابی نهاد، هنین مجلس است و باید قدر آن را بدانند، وظیفه شناس باشند ، وقتشان کم است و دوسال از کار مجلس میگذرد و باید تحول افرین باشند.

بهار

حجت السلام محمد علی ارزنده در مورد حقوق های نجومی در دولت قبل که حقوق نجومی را حق خودشان میدانستند گفت: این حقوق ها پاداش های چند صد میلیونی در نظام اسلامی که خون مردم مستضعف و کارگر را مکیده اند مورد قبول نیست و این نجومی بگیران چگونه میخواهند جواب ملت، جانبازان و خانواده شهدا را بدهند

حجت الاسلام محمد علی ارزنده با سفارش همگان به تقوای الهی به حکمت ۸۹ در باب اصلاح باب غفلت عنوان کرد: هر کس این سه صفت را داشته باشد هم دنیا و هم آخرت با مشکل روبرو نمیشود “کسی که بین خود و خدا را اصلاح میکند و چیزی که خدا امر و نهی کرده توجه کند خداوند هم مشکلات اورا اصلاح می کند، وقتی انسان شرح حال بزرگان را میخواند میبیند که راه موفقیت آنها همین بحث اصلاح بین خود و خدا بوده و باعث عزت و آبروی آنان بین مردم شده و هر چه امور دنیایی را اصلاح کنیم خدا در دنیای آخرت امور ما را اصلاح خواهد کرد،دوم کسی که امور آخرت را اصلاح کند خدا امور دنیایی اورا اصلاح خواهد کرد، باید حرف و عمل یکی باشد و در مقابل اعمال خود پاسخگو باشیم و سوم کسی که از درون جان واعظی داشته باشد خدا را بر اوحافظی است و وی را در همه حال مواظبت میکند تا به خطا نیفتد.”

بزرگان از نظر ظاهری سختی ها و مشکلاتی(زندان، تبعید و..) برای حفظ دین دیدند چون اصلاح روح و اصلاح دین است که تمام مشکلات به انسان روی آورد انسان از اعتقاداتش و توحید لطمه وارد نمیشود و اینها مهم است که اگر کسی بتواند دراین دنیا کسب کند و تا وقت رفتن و در عالم برزخ و عالم آخرت با خود ببرد والاسختی ومشکلات دنیا میماند و چه کسانی بودند که با این سختی ها از اخص بندگان خدا شدند، از خداوند بخواهیم دنیا و آخرت ما به معنای واقعی اصلاح شود و از بندگان خاص باشیم.

حجت السلام محمد علی ارزنده نیز اظهار کرد: اعتقادات ما قرآن کریم و آیات وروایات اهل بیت است،و وقتی که در محضر این روایات قرار میگیریم به ما دستور داده به شخص عالم، آگاه، فقیه و مجتهد که بر خلاف نفس عمل میکند و فقط خدا را مد نظر دارد مراجعه کنیم امروز کسی که در راس است تا در زمان غیبت گوش به فرمان او باشیم کسی جز مقام معظم رهبری نیست.

وی اضافه کرد: ما مشکلات بسیاری در مملکت خود داریم ولی مشکلات فقط در مملکت ما نیست و در همه جا مشکل هست، از مشکلات لیر ترکیه تا مشکلات بنزین انگلیس اما در کشور ایران با این صلابت و توان در مقابل هجمه دشمنان اسلام ایستاده ایم و اگر میخواهیم امروز در مسیر باشیم باید در زمان غیبت گوش به فرمان ولی امر مسلمین که پرچم انقلاب را در دست گرفته باشیم و از وی در مقابل دشمنان نظام حمایت کنیم.

حجت الاسلام ارزنده نیز با تبریک هفته بسیج به ملت ایران، نیرو های ارتشی و انتظامی، نیروهای اطلاعات که بسیجیان گمنام هستند و خدمات زیادی به نظام دارند، اصناف، کسبه، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه و… پیام مقام معظم رهبری را بمناسبت هفته بسیج صادر کرده بودند را به گوش همه رساند و تاکید کرد باید همه قدر شناس جایگاه بسیجی باشیم که با همت بلند، تیز هوشی اندیشه درست، عالمانه، توکل به خدا برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حرکت میکنند.

امام جمعه شهر بهار نیز با مخاطب قرار دادن مسئولین اجرایی گفت: حواستان باشد از نظام به معنای واقعی حفاظت و از سنگرها دفاع کنید، امروز سنگر به دست مسئولین اجرایی افتاده و پس از ۸ سال دولت امید که همه را نا امید کردند، همه ملت چشم امیدشان به مسئولین جدید است تا با انتصابات درست مشکلات را حل کنند وهمه مسئولان در استان شناخته شده هستند یا رزمنده، یا جانباز یا آزاده اند و خون دل نظام را خورده اند نباید بگذارند کسانی بر آنها تسلط پیدا کنند و اهدافشان را پیش ببرند و باید مسئولین امروزی وحدت داشته باشند
و باید مدیرانی جوان، انقلابی، پای کار و جهادی را پای کار بیاورند و به معنای واقعی جهادی بودن را معنی کنند.

حجت السلام ارزنده نیز به حقوق های نجومی در دولت قبل که حقوق نجومی را حق خودشان میدانستند اشاره کرد و گفت: این حقوق ها پاداش های چند صد میلیونی در نظام اسلامی که خون مردم مستضعف و کارگر را مکیده اند مورد قبول نیست و این نجومی بگیران چگونه میخواهند جواب ملت، جانبازان و خانواده شهدا را بدهند، امروز مجلس و دولت همسو و انقلابی عمل میکنند و به دنبال اصلاح حقوق های نجومی هستند.

وی نیز در پایان نیز عنوان کرد: هفته گذشته در بحث کمک به عتبات قریب به ۷۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است و دنبال کارهای اجرایی هستیم و خیر دنیا و آخرت را برای همگان از خداوند منان درخواست داریم.

کبودراهنگ

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد:اولین ویژگی شاخص بسیج خدمت و تلاش در راستای رضای خداوند است.

وی با اشاره به ویژگی های بسیج افزود:دومین ویژگی بسیجی نمونه ولایتمداری و خستگی ناپذیر بودن در مقابل مشکلات و اقتدار در مقابل دشمنان است.

باقری با توجه به گستره ی فعالیت بسیج در سطح جهان گفت : تفکر بسیج مرز نمی شناسد و هر جا ندای لااله الا الله طنین انداز شود بسیج هم در آنجا حضور پیدا خواهد کرد.

امام جمعه کبودراهنگ با اشاره به هفتم آذرماه و شهادت محسن فخری زاده گفت:شهید فخری زاده دانشمندی در طراز جهانی بود که این شخصیت کابوسی برای اسرائیل بود و علنا مسئولین اسرائیل در سخنرانی های خود از ایشان نام می بردند و بعد از ترور این دانشمند نتانیاهو در تلویزیون رسمی اسرائیل از شنبه آرامش یاد کرد.

وی در انتها با انتقاد از برخی جریان های به وجود آمده خاطر نشان کرد:چرا در دولت قبلی به دلیل کمبودها و وضعیت مردم در زاینده رود چادر زده نمیشد اما در دولت انقلابی به برخی ها با خط دهی سیاسی به فکر تضعیف نیروهای انقلابی هستند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=136639
  • دیدگاه‌ها برای اختلاف فاحش دریافتی کارکنان اصلاح شود/دست بالای ایران در مذاکرات/بسیج پاره تن و از خود مردم است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.