• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

 آیت‌الله “گنبدی” به معنای واقعی ولایت پذیری داشتند / مردمی بودن ویژگی بارز این عالم بزرگ بود

  • کد خبر : 28482
  • 06 آبان 1398 - 10:29
 آیت‌الله “گنبدی” به معنای واقعی ولایت پذیری داشتند / مردمی بودن ویژگی بارز این عالم بزرگ بود

 معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌ گنبدی» به معنای واقعی ولایت پذیری داشتند گفت: ایشان ازعلمای بزرگ شهر ملایر بودند و در عین حال که بسیار بی آلایش و زندگی ساده زیستانه ای داشتند سر شار از نور معنویت و بنیه معنوی بودند. سرهنگ مصطفی رستمی […]

 معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌ گنبدی» به معنای واقعی ولایت پذیری داشتند گفت: ایشان ازعلمای بزرگ شهر ملایر بودند و در عین حال که بسیار بی آلایش و زندگی ساده زیستانه ای داشتند سر شار از نور معنویت و بنیه معنوی بودند.

سرهنگ مصطفی رستمی معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان که سه سال پیش فرمانده سپاه شهرستان ملایر بود با مرحوم آیت الله لطیفی گنبدی، ازعلمای بزرگ شهر ملایر و امام جماعت مسجد عاشورا همواره موانست و ارتباط داشتند به همین دلیل و به مناسبت رحلت این عالم ربانی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفتگویی را در این خصوص با سرهنگ رستمی انجام داده که در زیر می خوانیم.

وی با شاره به رحلت ملکوتی آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌ گنبدی» ازعلمای بزرگ شهر ملایر و امام جماعت مسجد عاشورا، اظهار داشت: سه سال پیش که فرمانده سپاه ملایر بودم با آیت الله لطیفی گنبدی ارتباط و موانست داشتیم و در زمان های مختلف خدمت ایشان می رسیدم ایشان همواره لطف داشتند و بصورت ویژه به مجموعه سپاه و نیروهای پاسدار سفارشات مخصوصی می کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌ گنبدی» همواره پشتیبان ولایت بودند، به خاطره ای از ایشان اشاره کرد و گفت: روزی ایشان در بیمارستان بستری بودند و ما به همراه نیروهای سپاه ملایر به عیادتشان رفتیم، ایشان با وجود اینکه بر روی تخت بودند و کسالت داشتند چند باری به من اشاره کردند که بروم جلوتر و من آنقدرجلوتر رفتم که گوشم نزدیک دهان ایشان بود، در همین حال مرحوم لطیفی‌ گنبدی فرمودند: « برای آقا (مقام معظم رهبری) توطئه می کنند شما خیلی مراقب باشید» و این را چندین بار تکرار کردند.

رستمی در ادامه با اشاره به ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌ گنبدی» خاطر نشان کرد: ایشان به معنای واقعی ولایت مدار و ولایت پذیری داشتند و به مسئولین نیز توصیه می کردند که حامی ولایت فقیه باشند.

وی با بیان اینکه ایشان به ولایت فقیه، رهبری و نظام جمهوری اسلامی ارادت داشتند تاکید کرد: ایشان در زندگی شخصی نیز انسان ساده زیست، بی آلایش بودند و در یک خانه محقر و کوچک زندگی می کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: در عین حال که بسیار بی آلایش و زندگی ساده زیستانه ای داشتند سر شار از نور معنویت و بنیه معنوی بودند و این ویژگی ها افراد را جذب می کرد و اثر گذار بود.

رستمی با اشاره به ارتباط ایشان با مردم و مردمی بودن این عالم ربانی گفت: آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌ گنبدی» با مردم دائما ارتباط داشتند و با مردم و نمازگزاران در مسجد همیشه راحت انس می گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایشان یک شخصیت کشوری هستند و شایسته است که برای این عالم بزرگ برنامه های مختلف و گنگره گرفته شود و مردم استان از ایشان تجلیل کنند چرا که آیت‌الله « لطیفی‌ گنبدی»  متعلق به استان هستند.

به گزارش عصر همدان؛ مرحوم آیت‌الله «جلال‌الدین لطیفی‌گنبدی» از علمای بزرگ شهر ملایر و امام جماعت مسجد عاشورا بود که شنبه شب به علت کهولت سن در ۹۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

ایشان در محضر علمای بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی کسب شاگردی کرده است و از خدمت حاج سید علی عرب و مرحوم آقا نجفی استفاده کرد و رسائل و مکاسب را نزد آیت الله آقا حیدر و آیت الله تالهی آموخت.

انتهای پیام/ ح

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28482
  • دیدگاه‌ها برای  آیت‌الله “گنبدی” به معنای واقعی ولایت پذیری داشتند / مردمی بودن ویژگی بارز این عالم بزرگ بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.