• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها از شر ساخت و سازهای غیرمجاز

  • کد خبر : 145148
  • 28 بهمن 1400 - 9:17
آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها از شر ساخت و سازهای غیرمجاز

دادستان همدان گفت: پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و ویژه تر رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی از اولویت های این دادستانی است و باید هرچه سریعتر از تجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها جلوگیری کرد تا راه برای دیگر سوداگران باز نشود. به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در […]

دادستان همدان گفت: پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و ویژه تر رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی از اولویت های این دادستانی است و باید هرچه سریعتر از تجاوز به حریم رودخانه ها و مسیل ها جلوگیری کرد تا راه برای دیگر سوداگران باز نشود.

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در حاشیه بازدید از رودخانه قروچای شهر مریانج، گفت: نه تنها به جد با ساخت و سازهای حریم و بستر این رودخانه برخورد می کنیم، بلکه تخریب بناها و مستحدثات، حتی اگر از سوی دستگاه‌های دولتی که به طور غیرمجاز در حاشیه هر رودخانه ای ساخته شده باشد، در دستور کار ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: در ابتدا به متخلفان این سازه ها، هشدار و ابلاغ های مربوطه با مهلت معلوم داده می شود و اگر آنان همچنان بر عمل خلاف قانون خود اصرار ورزند، مطابق با قانون پس از تشکیل پرونده در محاکم قضایی، حکم تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز بدون اغماض صادر می شود.

دادستان همدان افزود: تعدادی از این ساختمان ها گویا در فرصت و زمان مناسب و بدون هیچ تذکری بنا شده که جای سؤال دارد؛ اینکه چرا دستگاه های متولی قبل و یا در روزهای اولیه این ساخت و سازها، هشداری برای جلوگیری از تخلف ها نداده اند؟!

خانجانی موقر عنوان کرد: از آنجا که هرگونه اقدام خلاف قانون خط قرمز ما در تمامی بخش هاست، اجازه نمی دهیم که این گونه ساخت و سازهای غیرمجاز آن هم در مسیر هدایت سیلاب ها، سبب ساز اتفاقات ناگوار شود.

وی با بیان اینکه مردم خواستار اعمال قانون در سطوح مختلف هستند، تأکید کرد: پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و ویژه تر رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی از اولویت های این دادستانی است و باید هرچه سریعتر از تجاوز به حریم رودخانه و مسیل ها جلوگیری کرد تا راه برای دیگر سوداگران باز نشود.

دادستان همدان ادامه داد: در دره دوست علی شهر مریانج هم در بخش قابل توجهی از اراضی به نحوغیرقانونی ساخت و سازهایی انجام شده، که به زودی تخریب این بناهای تخلف ساز هم انجام می شود.

به گزارش عصرهمدان؛ چند ماهی است که به همت دادستان همدان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه های استان از جمله رودخانه آبشینه، چشمه قصابان و گنجنامه قرار گرفته و خانجانی موقر به جد پیگیر است و از نزدیک در محل حاضر شده.

دادستان همدان معتقد است و تأکید دارد قانون برای همه یکسان است و در راه آزادسازی حریم رودخانه ها هیچ گونه ملاحظه ای با افراد متخلف نخواهد داشت.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=145148
  • دیدگاه‌ها برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها از شر ساخت و سازهای غیرمجاز بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.