حالت تاریک
جمعه, 14 آذر 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان هستید؟
والدین، الگوی اصلی مصرف اینترنت فرزندان
مسئول بنیاد نوجوان استان همدان تأکید کرد:

والدین، الگوی اصلی مصرف اینترنت فرزندان

مسئول بنیاد نوجوان استان همدان با اشاره به لزوم مدیریت زمان و محتوا در فضای مجازی، گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف سرانه اینترنت فرزندان، مستقیماً از میزان و نحوه استفاده والدین الگوبرداری می‌کند.

طاهره فامیل‌خلیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه فضای مجازی به بخش انکارناپذیری از زندگی روزمره تبدیل شده است، گفت: میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی به نوع فعالیت و کسب‌وکار افراد بستگی دارد، اما نقطه مشترک این است که بخش عمده‌ای از زمان ما را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به درگیر بودن همه اعضای خانواده با فضای مجازی، افزود: امروزه تنها فرزندان نیستند که در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام وقت می‌گذرانند، بلکه والدین نیز به شدت درگیر این فضا هستند.

مسئول بنیاد نوجوان استان همدان بر نقش الگویی والدین تأکید و تصریح کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف سرانه اینترنت فرزندان، مستقیماً از میزان و نحوه استفاده والدین الگوبرداری می‌کند.

فامیل‌خلیلی، مشکل اصلی را ناتوانی برخی والدین در مدیریت زمان خود دانست و افزود: گاهی والدین به دلیل مشغله کاری یا برای سرگرمی، زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند و فرزندان نیز عیناً همین رفتار را تکرار می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است قوانینی برای استفاده از تلفن همراه در خانه وضع شود، باید همه اعضای خانواده، از جمله والدین، آن را رعایت کنند و اینگونه نباشد که پدر و مادر ساعت‌ها در فضای مجازی فعال باشند، اما فرزندان را منع کنند.

مسئول بنیاد نوجوان استان همدان با اشاره به سختی مدیریت استفاده از تلفن همراه به دلیل وجود پیام‌رسان‌های متعدد، بر لزوم آموزش سواد رسانه‌ای به فرزندان تأکید کرد و گفت: نوجوانان باید پیش از حضور در شبکه‌های اجتماعی، بدانند هدف از حضورشان چیست و تفاوت‌ها و شباهت‌های فضای مجازی و واقعی را درک کنند.

فامیل‌خلیلی با بیان اینکه در فضای مجازی، هویت افراد لزوماً واقعی نیست و فرزندان باید بیاموزند که به هرکسی اعتماد نکنند، عنوان کرد: آن‌ها باید بپذیرند که اطلاعات شخصی و خانوادگی را حتی در اختیار نزدیک‌ترین دوستانشان نیز قرار ندهند؛ تعیین خطوط قرمز در این فضا برای همه اعضای خانواده ضروری است.

وی در پایان تصریح کرد: سواد رسانه‌ای برای همه اعضای خانواده ضروری است تا مدیریت مصرف در فضای مجازی رعایت شود.

 

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!