استاندار همدان تاکید کرد:
شناخت ظرفیتها لازمه توسعه استان همدان
استاندار همدان گفت: اگر استان بخواهد در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد، لازمه آن این است که ابتدا شناخت درستی از وضعیت، ظرفیتها، منابع، مزیتها و پتانسیلهای خود پیدا کند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ صبح امروز حمید ملانوریشمسی در استانداری همدان با تشریح جزئیات طرح «هر استان، یک هفته» صدا و سیما، بر لزوم بهرهگیری حداکثری از این فرصت بینظیر برای جهش توسعه استان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه «شناخت دقیق و معرفی جذاب» پیشنیاز اصلی توسعه است، اظهار داشت: اگر استان بخواهد در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد، لازمه آن این است که ابتدا شناخت درستی از وضعیت، ظرفیتها، منابع، مزیتها و پتانسیلهای خود پیدا کند و سپس آن را به شکلی مؤثر به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کند.
استاندار همدان با اشاره به ظرفیتهای غنی و متنوع استان همدان در حوزههای مختلف، خاطرنشان کرد: استان همدان استانی فوقالعاده پرظرفیت است. هر استانی ظرفیت خاص خود را دارد، اما موقعیت منطقهای، زیرساختهای حمل و نقل، حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی، صنعت، شخصیتهای علمی و تاریخی، نخبگان، مفاخر، صنایع دستی و مراکز علمی و پژوهشی، همدان را به یکی از استانهای بسیار پرظرفیت کشور تبدیل کرده است.
ملانوریشمسی با بیان اینکه این طرح یک «تریبون ملی و بینالمللی» برای معرفی این ظرفیتهاست، تصریح کرد: این رویداد تنها یک برنامه فرهنگی یا رسانهای نیست، بلکه تریبونی برای رشد صنعت، معدن، کشاورزی، اشتغال، رفاه، نشاط و معیشت بهتر مردم است. این طرح یک زیرساخت اساسی برای ادامه مسیر توسعه مدیریتی استان است و همه مدیران باید پای کار بیایند.
ملانوریشمسی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران ارشد در این جلسه مهم، بر لزوم همراهی تمامی دستگاهها تأکید و خاطرنشان کرد: همه مدیران باید برای این کار وقت و انرژی بگذارند. ما باید بدانیم از این رویداد به کجا میخواهیم برسیم. تنها پخش برنامه کافی نیست، ما باید هدفگذاری کمی داشته باشیم.
وی با اشاره به آمارهای فعلی استان در حوزههای مختلف، گفت: به عنوان مثال، باید مشخص کنیم اکنون چند گردشگر داریم و پس از اجرای این برنامه، میخواهیم به چه عددی برسیم. در حوزه سرمایهگذاری، گردشگری، اشتغال، فعالسازی معادن و توسعه کشاورزی باید اهداف کمّی و روشنی برای یک سال و پنج سال آینده تعریف کنیم. اگر برنامه ما نتواند ما را به این اهداف برساند، تنها یک برنامه نمایشی بوده است.
استاندار همدان با اشاره به اجرای این طرح در پنج استان قبلی، بر لزوم آسیبشناسی و پرهیز از تکرار کاستیها تأکید کرد و گفت: باید بررسی کنیم برنامههای استانهای قبلی چقدر دیده شده و چقدر در جذب سرمایهگذار و گردشگر موفق بودهاند. کیفیت تولید محتوا بسیار مهم است. علاوه بر این، باید تا دو تا سه ماه قبل از پخش، با یک کمپین تبلیغاتی گسترده و هوشمند، فضاسازی و انتظار ایجاد کنیم تا مردم کل کشور مشتاق دیدن برنامههای ما باشند.
ملانوریشمسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود حجم زیادی از فیلم و کلیپهای آماده در دستگاههای مختلف اجرایی، بر لزوم بهرهگیری از این محتواها و پرهیز از تولیدات موازی و هزینههای زائد تأکید کرد و گفت: بسیاری از دستگاهها مانند میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شهرداریها، تولیدات باکیفیتی دارند. باید با تشکیل کارگروهی فنی، این تولیدات را بازبینی، ممیزی و برای پخش آماده کنیم. این کار بسیار به صرفهتر و ارزشمندتر از آن است که بودجه جدیدی صرف تولید محتوای تکراری کنیم.
وی در پایان از تمامی دستگاهها خواست ظرف یک تا دو هفته آینده کلیه تولیدات مرتبط خود را به دبیرخانه طرح ارسال کنند و اعلام آمادگی کرد: برای تسریع در کار، حتی میتوان برای نیروهای کارگروه بازبینی، اضافه کار در نظر گرفت. این سرمایهگذاری کوچک، نتیجهای بزرگ به همراه خواهد داشت.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!