مدیر فرهنگی اجتماعی اداره تعاون همدان مطرح کرد:
3 سامانه خدمات رفاهی در همدان فعال است
مدیر فرهنگی اجتماعی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از فعال بودن 3 سامانه اصلی برای ارائه خدمات به مراجعین خبر داد و گفت که شهروندان میتوانند بسیاری از امور را به صورت غیرحضوری انجام دهند.
بهزاد حداد، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با تشریح جزئیات دسترسی مراجعین به سامانههای خدماتی، بر سهولت انجام امور به صورت غیرحضوری تأکید کرد.
وی در توضیح سامانههای موجود اظهار کرد: در حال حاضر سامانه «شمیم» فعال است که اگر فردی بخواهد دهک خانوار خود یا وضعیت اقتصادیاش را مشاهده کند، میتواند از خانه به این سامانه مراجعه کند و اطلاعات لازم را به دست آورد.
مدیر فرهنگی اجتماعی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان، سامانه دوم را «سیمین» نام برد و افزود: این سامانه نیز خدمات غیرحضوری ارائه میدهد. مراجعین میتوانند برای دریافت اطلاعات درباره طرحهایی مانند وضعیت یارانههای اقتصادی و دهک بندی به آن مراجعه کرده و وضعیت خود را بررسی کنند.
وی در ادامه به سامانه سوم اشاره کرد و گفت: سامانه «mcir» نیز خدمات مربوط به اصلاح عضو یا افزودن عضو خانوار را در اختیار مراجعین قرار میدهد. افراد میتوانند مستقیم به این سامانه مراجعه و کار مورد نیاز خود را انجام دهند.
حداد در پاسخ به سؤالی درباره فرآیندهای قضائی مرتبط، توضیح داد: اما در برخی موارد خاص، مثلاً زمانی که فردی بخواهد پس از ازدواج یا فوت، عضوی را به خانوار اضافه یا کم کند، ممکن است نیاز به مراجعه به «پلیس +۱۰» و دریافت حکم قضایی باشد. پس از اخذ حکم، شخص میتواند با مراجعه به سامانه، کار خود را بدون نیاز به حضور مجدد در پلیس +۱۰ ثبت و پیگیری کند. در واقع، مراجعه به پلیس +۱۰ فقط برای امور قضائی خاص مانند شکایات یا مسائل مشابه ضروری است.
وی در پایان با اشاره به پیشرفت سامانهها خاطرنشان کرد: پیش از این، برای هر استعلام سادهای نیاز به مراجعه حضوری بود، اما اکنون سامانهها پیشرفت کردهاند و در دسترس هستند. بنابراین، نیاز نیست برای هر موضوع جزئیای به اداره مراجعه شود و تنها برای مسائل قضائی خاص، ارتباط با پلیس +۱۰ لازم است.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!