• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی:

شفافیت در رای‌گیری، مطابقت آراء عمومی را با مصوبات مجلس افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 1188
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
شفافیت در رای‌گیری، مطابقت آراء عمومی را با مصوبات مجلس افزایش می‌دهد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت در رای‌گیری، مطابقت آراء عمومی را با مصوبات مجلس افزایش می‌دهد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به طرح درخواست، شفافیت آراء در مجلس اظهار کرد: بحث شفافیت آراء در مجلس یکی از موضوعات مهمی است که در واقعی شدن مصوبات مجلس و مطابقت آن را با مصوبات مجلس افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع را بارها در رای‌گیری‌های مختلف مجلس پیشنهاد داده‌ایم، گفت: البته متاسفانه آراء لازم را کسب نکرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تصویب شفافیت آراء نمایندگان در مجلس، نیاز به تغییر آیین‌نامه مجلس وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجلس کمیت رای‌گیری را در مجلس تعریف کرده است و تصویب قانون نیاز به دوسوم آرای نمایندگان دارد، گفت: اخیرا با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد که این طرح در مجلس مطرح و در معرض آراء نمایندگان قرار گیرد.

حاجی‌بابایی افزود: در حال حاضر در حال جمع‌آوری امضای نمایندگان هستیم، تمام توان خود را برای شفاف‌سازی به کار خواهیم بست.

وی یادآور شد: تعداد زیادی از نمایندگان موافق طرح شفافیت آراء هستند، البته هنوز طرح را ندیده‌اند که امضا کنند، باید منتظر تعداد امضاکنندگان در هفته آینده بود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1188
  • دیدگاه‌ها برای شفافیت در رای‌گیری، مطابقت آراء عمومی را با مصوبات مجلس افزایش می‌دهد بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.