• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
فرماندار همدان:

کوچکترین موضوع امنیتی در همدان نداشتیم

  • کد خبر : 213061
  • 26 اسفند 1402 - 15:48
کوچکترین موضوع امنیتی در همدان نداشتیم
فرماندار همدان با تاکید بر اینکه دشمن درحوزه امنیت انتخابات به شدت برنامه‌ریزی کرده بود، عنوان کرد: نیروهای امنیتی، بسیج و همه نیروهای مرتبط در این زمینه بسیار کوشا بودند که باعث شد، کوچکترین موضوع امنیتی در همدان نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ مسلم مخفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با با اشاره به حجم سنگین کار در روند برگزاری انتخابات امسال، اظهار کرد: انتخابات امسال ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته و خیلی خاص بوده بطوریکه مقام معظم رهبری نیز بطور مستمر همه را به این امر دعوت نموده و بسیار به مسئله مشارکت حداکثری پرداختند.

وی با بیان اینکه دشمن کمر همت بسته بود که انتخابات را به سمت و سویی ببرد که از آن سود ببرد و به نتیجه مطلوبی برسد، عنوان کرد: در واقع مطلوب دشمنان برگزاری انتخاباتی با مشارکت ۱۵ درصدی بود و برای رسیدن به آن خیلی هزینه کرد که برای ما باورش سخت بود، اما به برکت تبیین‌گری‌های مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و روشنگری خبرنگاران به نتیجه دلخواهش نرسید.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: ما با اجرای طرح به قله‌ها نزدیک می‌شویم بطور ویژه در بحث مشارکت ورود کرده و آن را اجرایی کردیم.

مخفی بیان کرد: اولین قدم در انجام انتخابات، تشکیل هیئت اجرائی است که این هیئت متشکل از افراد کاربلد شایسته، مورد اعتماد بود که به شایستگی انتخابات را انجام داده و می‌توان گفت، این دوره از انتخابات، یکی از دوره‌های موفق بود.

وی با اشاره به یکی از مسائل مهم انتخابات امسال، ابراز کرد: آموزش اعضای شعب، کاندیداها و گروه‌های متعدد در روند انتخابات با برگزاری جلسات آموزشی برای انتخابات سالم، یکی از مباحث مهم بوده و بطور خیلی خوبی برگزار شد.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه دشمن درحوزه امنیت انتخابات به شدت برنامه‌ریزی کرده بود، عنوان کرد: نیروهای امنیتی، بسیج و همه نیروهای مرتبط در این زمینه بسیار کوشا بودند که باعث شد، کوچکترین موضوع امنیتی در همدان نداشته باشیم.

مخفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر《رای مردم حق الناس است》، افزود: بنابراین، ما همه عزم خود را جزم کردیم برای رای‌گیری سالم و حضور حداکثری مردم در شهرستان،۹۳ نفر رقابت نهایی را انجام دادند و حدو ۵ هزار نفر از نیروها در ۳۲۰ شعبه در امر اجرای روند انتخابات دخیل بوده‌اند.

وی ادامه داد: شاخصه مهم انتخابات حوزه انتخاباتی شهرستان همدان، در انتخابات امسال رعایت نظم و قانونمداری در همه شئون بود.

فرماندار همدان با بیان اینکه قانون فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: اختلاف نظرها را بر اساس قانون حل کردیم و بر این مسئله پافشاری شده و انتخابات جلو رفت.

مخفی با بیان اینکه در تخلفات انتخابات با کسی مماشات نکردیم، افزود: ۱۵ پروند تخلفاتی در استان همدان به دادسرا معرفی شد و در امر انتخابات به جد به وظیفه قانونی خود عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به شایعاتی در مورد جَوّ نا آرام انتخابات در برخی از حوزه‌های انتخاباتی در شهرستان همدان، عنوان کرد: انتخابات شهر همدان بسیار آرام، روال عادی و خوب بود و شایعات در این باره خیلی اساس و پایه‌ای نداشته بیشتر نشات گرفته از هیجانات برخی از گروه‌ها بود که تعداد آنها بسیار کم بود.

فرماندار همدان با تاکید بر ماده ۸۸ قانون انتخابات، و وظیفه بررسی اعتراضات انتخاباتی تا ۴۸ ساعت آینده، بیان کرد: هیئت اجرائی انتخابات همدان در ۴۸ ساعت بعد از برگزاری انتخابات هیچ شکایتی را دریافت نکرد.

مخفی با اشاره به درخواست بررسی برخی از حوزه‌های انتخاباتی از سوی نماینده سابق مردم همدان و فامنین، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی بیان کرد: نمایندگان سه کاندیدا در ۱۹ حوزه انتخاباتی حضور پیدا کرده و بحث شمارش صندوق‌ها شروع شد و با ارائه چند تا اشتباه جزئی، در نتیجه انتخابات تاثیری نداشته است.

وی با اشاره به وجود آراء باطله در این انتخابات، عنوان کرد: شهرستان همدان ۲۰۶ هزار و ۵۷۶ رای ماخوذه داشته که در این بین ۱۷۷ هزار و ۱۳۲ عدد آراء صحیح و حدود ۳۰ هزار آراء باطله بوده است.

فرماندار همدان در ادامه افزود: تعداد رای اولی‌ها ۱۵ هزار نفر بوده اما تعداد نفراتی که رای داده‌اند مشخص نبوده، اما با توجه به مشاهدات عینی حضور خیلی خوبی داشته‌اند.

مخفی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر مشکل آرد و نان در شهرستان همدان یادآور شد: هیچ دوره‌ای مثل ما به بحث آرد و نان پرداخته نشده، تا جایی که خبر دارم به شدت برای کیفیت بالای آرد و نان کامل تلاش می‌شود، کیفیت آرد در کشور پائین بوده بنابراین برای حل این مسئله درصدد هستیم تا آرد خارجی و داخلی را مخلوط کرده و کیفیت را بالا ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از نانواها در سطح شهر نان سالم با قیمت بالاتر ارائه می‌دهند، در بحث نظارت بیشتر در مورد ساعات و کیفیت نانوایی‌ها هم اتفاقات خوبی افتاده است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213061
  • دیدگاه‌ها برای کوچکترین موضوع امنیتی در همدان نداشتیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.