• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان اولویت اول قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

  • کد خبر : 163703
  • 07 شهریور 1401 - 16:07
پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان اولویت اول قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

محمد رستمی با بیان اینکه پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان تا دوهفته آینده به نتیجه می رسد گفت: در این پروژه یک حماسه در جریان است و ۵۰ تیم متخصص از سراسر کشور در تلاش هستند تا ۲ درصد باقی مانده فاز اضطراری پروژه به پایان برسد. مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم […]

محمد رستمی با بیان اینکه پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان تا دوهفته آینده به نتیجه می رسد گفت: در این پروژه یک حماسه در جریان است و ۵۰ تیم متخصص از سراسر کشور در تلاش هستند تا ۲ درصد باقی مانده فاز اضطراری پروژه به پایان برسد.

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه اتمام پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان، اولویت اول کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است گفت: تاکنون فاز اضطراری پروژه حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها ۲ درصد از آن باقی مانده است.

رستمی با اشاره به اینکه مسیر لوله گذاری حدود ۱۴۵ کیلومتر است افزود: در این پروژه یک حماسه در جریان است و ۵۰ تیم متخصص از سراسر کشور فراخوان و درحال تلاش هستند.

وی با تاکید براینکه نیروهای متخصص به صورت سه شیفت تلاش می‌کنند این فاز از پروژه تا دوهفته آینده در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز و سفارش گذاری شده به اتمام برسد خاطرنشان کرد: در حالت عادی دو سال زمان برای به نتیجه رسیدن این پروژه لازم بود اما با تلاش شبانه روزی همکاران، ظرف ۵ ماه به نتیجه می رسد.

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در خصوص علت تاخیر در ارسال تجهیزات مورد نیاز به همدان گفت: تامین کنندگان تجهیزات به موقع به تعهدات خود عمل نکردند که البته این مسئله تعمدی هم نبود چرا که ظرفیت تولید کارخانه ها نیز محدودیت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۳۰۰ شهر از کشور دچار بحران کم آبی شدند و همزمان اغلب پروژهها درخواست تامین تجهیزات داشتند، همین باعث ایجاد مشکلاتی در روند پروژه شد اما درحال حاضر با پیگیری های صورت گرفته و دستور وزیر نیرو به کارخانه ها ۹۰ درصد تجهیزات تأمین شده و ۱۰ درصد باقی مانده درحال تامین و ارسال از شهرهای تهران، تبریز ، اصفهان، مشهد و … به محل پروژه است.

وی از شروع عملیات اجرائی اضطراری انتهای خط اصلی جهت تصفیه آب خبر داد و گفت: جهت تصفیه آب منتقل شده از سد تالوار یک خط آنتنی ۱۶ کیلومتری به تصفیه خانه تعریف شد که از ۲۲ مرداد ماه سال جاری آن را شروع کردیم و پیش بینی میشود تا یک هفته آینده تکمیل شود. که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود

رستمی در پایان گفت: با ایجاد این خط آب به ایستگاه پمپاژ سد آبشینه می رسد و سپس وارد تصفیه خانه شهید بهشتی شود.

انتهای پیام/ س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=163703
  • دیدگاه‌ها برای پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان اولویت اول قرارگاه خاتم الانبیا(ص) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.