• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
4
امام جمعه اسدآباد:

نقش روحانیت در دفاع مقدس، محوری و پرچمداری بود

  • کد خبر : 198676
  • 06 مهر 1402 - 12:26
نقش روحانیت در دفاع مقدس، محوری و پرچمداری بود
امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه روحانیت، مأمور به تکلیف دینی است و انقلاب اسلامی هم یک انقلاب دینی است، گفت: یک روز تکلیف دینی اقتدا می‌کند که روحانیت به مسائل، احکام و یک روز به تحقیق علمی بپردازد.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیون در عرصه‌های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس، گفت: حضور رزمندگان روحانی در دفاع مقدس و تقدیم شهدای روحانی در این دوران به انقلاب اسلامی، به نسبت جمعیت حدود ۱۰ برابر دیگر اقشار جامعه است، البته این حضور را ۶ برابر گفتند که شاید هنوز به آمار واقعی نرسیده است.

امام جمعه شهر اسدآباد با اشاره به اینکه ۴ شهید روحانی در اسدآباد تقدیم انقلاب شده است، افزود: البته آمار روحانیت در این شهرستان از قبل هم کم بوده و به طبع حضور هم شاید پایین بوده، امروز آمار روحانیت و نقش‌آفرینی آنان در عرصه‌های مختلف بهتر شده است.

وی با بیان اینکه براساس آمار نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، نقش محوری بوده است، تصریح کرد: البته باید هم اینگونه باشد چرا که انقلاب ما یک انقلاب دینی است و به پرچمداری حضور امام(ره) و حوزه شکل گرفته و در دفاع مقدس هم روحانیت باید پرچمدار و پیشتاز می‌بود که الحمدالله به خوبی این نقش را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام موحدی، روحانیت را مأمور به تکلیف دینی دانست و گفت: یک روز تکلیف دینی اقتدا میکند که روحانیت مسئائل، احکام و دستورات دینی بگوید، یک روز هم مکلف می‌شود که به مسئله تحقیق و بررسی علمی بپردازد، البته یک روز هم می‌طلبد که در میدان و سنگر باشد و داز میهن اسلامی دفاع کند.

وی با یادآوری این موضوع که روش خدمت روحانیت به جامعه، سیره و روش پیامبرخدا(ص) است، افزود: روزی اگر خدای نکرده باز هم جنگ شود، روحانیت پیشقدم در دفاع خواهد بود و امروز هم در جهاد تبیین روحانیت موظف هستند که در این عرصه ورود کنند، کمااینکه این وظیفه هم در حال انجام است.

امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه روحانیت، مأمور به تکلیف دینی است و انقلاب اسلامی هم یک انقلاب دینی است، گفت: یک روز تکلیف دینی اقتدا می‌کند که روحانیت به مسائل، احکام و یک روز به تحقیق علمی بپردازد و روزی هم در میدان و سنگر دفاع باشد که نقش آنان در این عرصه محوری و پرچمداری است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=198676
  • دیدگاه‌ها برای نقش روحانیت در دفاع مقدس، محوری و پرچمداری بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.