• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

نرخ باسوادی در نهاوند ۹۷ درصد است

  • کد خبر : 38690
  • 02 دی 1398 - 13:25
نرخ باسوادی در نهاوند ۹۷ درصد است

علیرضا سوری گفت: نهاوند سومین شهر باسواد استان بعد از همدان و ملایر با نرخ باسوادی ۹۷ درصد است. رئیس اداره سوادآموزی نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به تلاش‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، گفت: امسال برنامه‌هایی به منظور باسواد کردن افراد جامانده از تحصیل در شهرستان نهاوند در حال اجراست. وی با […]

علیرضا سوری گفت: نهاوند سومین شهر باسواد استان بعد از همدان و ملایر با نرخ باسوادی ۹۷ درصد است.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به تلاش‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، گفت: امسال برنامه‌هایی به منظور باسواد کردن افراد جامانده از تحصیل در شهرستان نهاوند در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کلاس‌های سوادآموزی در سه بخش سوادآموزی، انتقال و تحکیم برگزار می‌شود، اظهار کرد: سالانه در این کلاس‌ها ۳۰۰ نفر در شهرستان باسواد می‌شوند.

سوری با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۲۱ کلاس سوادآموزی برگزار شده است، افزود: ۱۱ کلاس انتقال و ۱۷ کلاس تحکیم نیز در این راستا برگزارشده است.

وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در دنیای امروز بیان کرد: باید همه برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همکاری کنند چراکه نقش سواد در بسیاری از مسائل و روابط اجتماعی تأثیرگذار است.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند ادامه داد: نرخ باسوادی در استان همدان ۹۵ درصد و در شهرستان نهاوند ۹۷ درصد است که این آمار از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه بعد از شهرهای همدان و ملایر شهرستان نهاوند سومین شهر باسواد استان همدان است، تصریح کرد: نرخ باسوادی در این شهرستان از میانگین کشوری بالاتر است.

سوری با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف باسوادی در این شهرستان یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۵ نفر در شهرستان نهاوند برای باسواد شدن ثبت‌نام کرده‌ و در کلاس‌ها و یا در منزل توسط پشتیبان‌ها به سوادآموزی مشغول هستند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۱۵ نفر در دوره انتقال به کلاس‌های بالاتر خاطرنشان کرد: در بخش تحکیم دوره نیز ۲۲۰ نفر در این بازه زمانی ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند در پایان گفت: در کنار سوادآموزی باهدف ارائه مهارت‌های فنی و زندگی به سوادآموزان دو مرکز یادگیری محلی در روستای فیازمان و شهر گیان نهاوند راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38690
  • دیدگاه‌ها برای نرخ باسوادی در نهاوند ۹۷ درصد است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.