• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
8
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

نخستین بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در همدان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 194606
  • 01 شهریور 1402 - 14:39
نخستین بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در همدان افتتاح می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در هفته دولت به بهره‌برادری می‌رسند گفت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان است که برای نخستین بار در همدان تأسیس و افتتاح می‌شود.

به گزارش عصر همدان صبح امروز دکتر محمد مهدی مجذوبی در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان اینکه پزشکان همواره ثابت کرده‌اند که در مواقع حساس تاریخ، مرد میدان وجهاد هستند گفت: بعد از پیروزی انقلاب، تحول بزرگی در حوزه پزشکی رخ داد و در دوران دفاع مقدس نیز جامعه پزشکی با تلاش جهادگران سلامت موفق شد خدمات درمانی و حتی عمل جراحی در خط مقدم جبهه‌ها را  انجام دهد.

وی با اشاره اینکه پزشکان در روزهایی که همه مردم در معرض ابتلا به بیماری کرونا بودند با عشق و ایثار به مردم خدمت کردند افزود: پزشکان برگ زرینی دیگر به افتخارات ایران اضافه کردند و باید به این نکته توجه کرد که جامعه پزشکی نقش محوری و مهم پیشگیری‌ و مراقبت از مردم را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد:  افرادی که وارد حرفه پزشکی می‌شوند باید روح و جسم خود را آماده کنند تا در خدمت مردم قرار دهند.

مجذوبی با اشاره به اینکه کادر پزشکی در حوز آموزش نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و جانشین پروری دارند تصریح کرد: درحال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص و عمومی در غالب ۱۵ بیمارستان و ۱۵۰ درمانگاه خدمات مستمر ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه  در سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خدمات ارائه شده است گفت: سه هزار خدمت در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۱۳۰ هزار عمل جراحی در سال گذشته در بخش عمومی و ۱۰۰هزار عمل جراحی در بخش خصوصی ثبت شده است.

مجذوبی با اشاره به اینکه اساتید حوزه درمان در ۱۱ دانشکده به صورت مستمر به آموزش دانشجویان می‌پردازند عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش اساتید و دانشجویان در حوزه تحقیقات و فناوری بعد از حدود ۹ ماه موفق به مجوز پارک علم و فناوری شدیم.

وی به ارتباطات بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان با سایر دانشگاه‌های دنیا اشاره کرد و گفت: در راستای بین‌المللی‌سازی تصمیم به گسترش ارتباطات داشته و در حال انعقاد قرداد با دانشگاه‌های عراق هستیم.

این مقام مسؤل از  تکمیل بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان خبر داد و افزود: افتتاح این بخش به کاهش هزینه و زمان بیماران مبتلا به سرطان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در هفته دولت تعدادی از پروژه ها به بهره‌برادری می‌رسد افزود: این پروژه‌ها شامل بیمارستان ۲۷۲ تخت خوابی اکباتان، رادیو تراپی مرکز جامع سرطان بعثت، دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری در منطقه اعتمادیه و نواب و پایگاه سلامت روستایی امزاجرد می‌شوند.

مجذوبی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی هدف نهایی دانشگاه علوم پزشکی همدان است و در این راستا برای نخستین بار بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکباتان» در هفته دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194606
  • دیدگاه‌ها برای نخستین بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در همدان افتتاح می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.