• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
1
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

کرامت زنان در هویت اسلامی آنهاست

  • کد خبر : 217076
  • 02 خرداد 1403 - 22:53
کرامت زنان در هویت اسلامی آنهاست
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه توجه و برپائی آیات الهی و سیره معصومین علیهماالسلام در جامعه خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد، گفت: کرامت زنان در هویت اسلامی آنهاست، این معنی که آنها محور خانه و جامعه هستند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، با عرض تبریک اعیاد دهه کرامت اظهار کرد: وجود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیه، بعنوان نگینی در خاک ایران و شهر قم است که ستارگانی از عالمان و فرزانگان گرد حرم این بانوی بزرگوار بعنوان میزبان میهمان حرم خفته‌اند.

وی با تبیین منزلت و جایگاه زن و دختر از نگاه اسلام به تأسی و الگوپذیری از شیوه و منش زندگی حضرت معصومه (سلام‎الله‎علیها)، گفت: دختران حضرت موسی‌بن جعفر، بخاطر جایگاهی که داشتند عالمه‌ها و فاضله‌هایی بودند که رسالت آنها در راستای تبلیغ مکتب تشیع بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بزرگواران همواره سردی و گرمی روزگار را تحمل کردن تا به این رسالت جامع عمل بپوشانند، عنوان کرد: در واقع حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیه هم یکی از این بانوان اثرگذار این مکتب بود.

حجت‌الاسلام فلاحی یکی از ویژگیهای این حضرت را که بعنوان الگویی برای دختران این سرزمین بود را کرامت و تقوا دانست و گفت: زنان می‌توانند با حفظ کرامت و ارزش و ویژگیهای یک بانوی الهی و انسانی خود، رسالت‌های اجتماعی خود را به نحو احسنت انجام دهند.

وی افزود: امروز بارگاه مقدس این بانوی باعظمت، ماوا و پناهگاه خیلی از مردمان شده است، با توجه به عنایتی که ائمه اطهار علیهماالسلام به این بانوی بزرگوار داشته‌اند و قم را قطعه‌ای از بهشت خوانده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنایتی که خود امام رضا علیه‌السلام به این بانو داشته است، بیان کرد: این ارزش گذاشتن به وجود یک بانو نشانه اهمیت جایگاه زنان و دختران، نزد خداوند متعال و ائمه اطهار علیهماالسلام است.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: آیات الهی بدون در نظر گرفتن جنسیت افراد، بدون تفاوت گذاشتن بین مرد و زن و توجه ویژه به جایگاه انسان‌ها، ملاک تقوا را بعنوان برتری انسانها دانسته است.

وی ادامه داد: باید به کرامت زنان و دختران از این دیدگاه نگریسته شود.اگر ملاک بهتر بودن انسان‌ها تقوا باشد، بحث‌های متفرقه‌ای همچون فمنیست‌ها و زن، زندگی، آزادی به میان نخواهد آمد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه توجه و برپائی آیات الهی و سیره معصومین علیهماالسلام در جامعه خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد، گفت: کرامت زنان در هویت اسلامی آنهاست، این معنی که آنها محور خانه و جامعه هستند.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217076
  • دیدگاه‌ها برای کرامت زنان در هویت اسلامی آنهاست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.