• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

نباید در عرصه تربیت و فرهنگ، میدان را به دشمن واگذار کنیم/ توجه به معیشت روزانه مردم، اولویت دولت باشد

  • کد خبر : 181110
  • 18 فروردین 1402 - 17:16
نباید در عرصه تربیت و فرهنگ، میدان را به دشمن واگذار کنیم/ توجه به معیشت روزانه مردم، اولویت دولت باشد

شماری از ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اینکه مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با فساد به تحقق عدالت اقتصادی کمک می‌کند، اذعان کردند: نباید در جامعه به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند، گرفتن وام در اسلام مکروه است. علی روزبهانی – به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اینکه مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با فساد به تحقق عدالت اقتصادی کمک می‌کند، اذعان کردند: نباید در جامعه به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند، گرفتن وام در اسلام مکروه است.

علی روزبهانی – به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: رأی به جمهوری اسلامی برای این بود که احکام اسلامی در جامعه اجرا شود. رأی به جمهوری اسلامی یعنی آموزه‌های دینی در مسئله اقتصاد اجرایی شود و اقتصاد بر مبنای اسلام باشد.

وی با بیان اینکه اسلام معتقد است در جامعه باید عدالت اقتصادی حاکم باشد، گفت: در جامعه اسلامی نباید به نحوی باشد که عده‌ای قارون‌وار زندگی کنند و عده‌ای در تامین زندگی روزمره خودشان با مشکل روبرو باشند.

آیت‌الله شعبانی اضافه کرد: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود فرمودند همه مبانی اقتصاد اسلامی است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با فساد به تحقق عدالت اقتصادی کمک می‌کند، اذعان کرد: نباید در جامعه به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند، گرفتن وام در اسلام مکروه است.

آیت الله شعبانی اضافه کرد: عملکرد اشتباه برخی مسئولان را نباید به اسم اسلام بنویسیم، اسلام همان است که امروز رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به آن تاکید دارند.

وی گفت: مردمی سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگری به معنای واقعی کلمه، نه اینکه هر سال مقداری به حقوق آنها اضافه شود که بازهم از تورم عقب تر باشد.

آیت‌الله شعبانی بیان کرد: عملکرد دولت در مباحث زیر ساختی قابل تقدیر است،‌ اما در کنار آن باید به معیشت روزمره مردم نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اشاره کرد: بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف قابل تقدیر است اما مهم تر از صدور بیانیه، نظارت بر اجرای آن در میدان عمل است.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، گفت: حجاب، مبتنی بر کرامت انسان و منطبق بر فطرت بشر است.

آیت‌الله شعبانی اشاره کرد: متاسفانه در عرصه تربیتی میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم و دشمن نیز در این فضا به دنبال تغییر ارزش‌هاست.

امام جمعه همدان اذعان کرد: متاسفانه گاهی از موارد فرهنگ مظلوم واقع شده و حمایت‌ها و بودجه‌های فرهنگی در برخی از موارد قطع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اکثریت جامعه به حجاب معتقد است و این نشانه اصالت جامعه است، گفت: برای جلوگیری از برخی تنش‌ها، باید به قانون عمل کنیم.

خطیب جمعه همدان افزود: متولیان باید بدانند اگر وضع اقتصادی را کنترل نکنند در عرصه‌های دیگر با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

آیت الله شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حجاب برای آن است که جامعه بستر انحرافات جنسی نشود و لذا عده‌ای که شعار آزادی می‌دهند، این شعار تجسم شهوت پرستی آنها است.

وی گفت: بیان حجاب توسط اسلام، تاکیدی بر حفط کرامت بانوان است.

امام جمعه همدان گفت: در مراسم‌های شب‌های قدر، متولیان، برای تقویت باورهای دینی جامعه برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله در هفته آینده و در روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان خواهیم آمد.

ملایر

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده، امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به جایگاه دعا در زندگی انسان اظهار کرد: دعا دارای جایگاه ویژه ای در زندگی انسان است و ما نباید فقط دعای اسامی داشته باشیم بلکه باید عملی هم به دنبال تحقق دعاهایی نظیر خدایا زندگی و‌ ممات ما را همانند زندگی و ممات حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام قرار ده.

وی افزود: باید تلاش و کوشش کنیم تا حیات و زنگی ما به معصومین علیهم‌السلام نزدیک شود و آنگاه ممات ما نیز به آنان مشابه می‌شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه تربیت ما باید اسلامی و علوی باشد تصریح کرد: لیالی قدر که در بهترین شب و بهترین ماه قرار دارد باید بهترین دعاها را از خدا بخواهیم و این نمی‌شود مگر اینکه عالمانه ائمه و حجت خدا را بشناسیم و عالمانه به دستورات عمل کنیم.

وی گفت: ما باید ابتدا به دنبال شناخت خدا باشیم چرا که اگر خدا را نشناسیم نمی‌توانیم حجت خدا را بشناسیم و در دین گمراه می‌شویم.

حجت‌الاسلام ارزنده به لزوم توجه و استفاده از شب های قدر تاکید کرد و گفت: در شب های قدر بهترین‌ها را خدا بخواهیم تا در دنیا و آخرت رستگار شویم.

وی گفت: برای لیالی قدر که بهترین شب‌های سال است و مخصوصا شب بیست و سوم رمضان که مهمترین شب قدر دانسته می‌شود دعاهای مخصوصی مطرح شده است که نیاز است به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه ملایر دعا برای فرج و سلامتی امام زمان(عج) را بهترین دعاها برای شب قدر دانست و تصریح کرد: در شب قدر از خدا بخواهیم که در شعاع ولایت حضرت مهدی(عج) و مسیر آن امام قرار دهد.

وی تفکر در شب‌های قدر از بهترین اعمال عنوان کرد و گفت: خواندن صرفا ادعیه مختلف سبب بهره بردن از شب‌های قدر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ارزنده با بیان اینکه توجه به شب‌های قدر نیازمند قلبی آماده است، تاکید کرد: در شب‌های قدر عالمانه عمل کنیم و به اذکار توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار برخی مسئولان نظام با رهبری تاکید کرد: در این دیدار رهبری بار دیگر به مسئله حجاب تاکید کردند و تاکید داشتند که در کنار توجه به مسائل اقتصادی نباید مسائل فرهنگی رها شود.

امام جمعه ملایر افزود: رهبری در این دیدار تاکید کردند که حجاب یک مسئله شرعی و سیاسی است و نباید این مسئله فراموش شده و باید همچنان به این مسئله توجه شود.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: صهیونیست ها به ذلت افتاده اند و مقاومت روز به روز در حال قوی شدن است و به یاری خدا این رژیم از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: امروز وضعیت صهیونیست ها را می بینیم که در داخل چه مشکلاتی دارند و این اختلافات و درگیری ها ان‌شاءالله به نابودی آنها منجر می شود.

امام جمعه نهاوند با اشاره به نزدیک شدن به شبهای قدر بیان کرد: بهترین کار در ماه رمضان و شبهای قدر دعا و تحول مثبت در کار و رفتار همه ما است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: هدف دشمنان ایجاد ناامیدی و اختلاف در کشور است و هرکاری توانستند کردند از تحریم و فتنه و دشمنی تا جلوی پیشرفت کشور را بگیرند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: دشمنان نمی خواهند ایران قوی شود و به الگویی برای کشورهای مسلمان تبدیل شود و در این راه هرکاری توانستند و می توانند انجام‌ می دهند.

امام جمعه نهاوند گفت: امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت کرده که نمونه آن را در عرصه های دفاعی و هسته ای می توانیم ببینیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان داشت: دشمن به وسیله حجاب می خواهد اختلاف ایجاد کنند و باید همه دستگاه ها مربوطه منسجم عمل کنند و وظیفه ما فقط تذکر لسانی و نصیحت و موعظه است.

وی ادامه داد: حجاب جز واجبات و ضروریات دین ما است و باید مراقب باشیم و کار حساب شده انجام دهیم تا دستاویزی برای دشمنان ایجاد نکنیم.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با توصیه و سفارش همگان با رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ماه رمضان، فرصت باز شدن درهای رحمت الهی است؛ ماه رحمت، عزت و ارزش خدا برای بندگان است باید قدر لحظه لحظه آن را بدانیم، و تکریم و تجلیل این ماه را بکنیم و لازمه به جا آوردن شکر نعمت رمضان، معرفت نسبت به آن است، یکی از فرصت های ماه رمضان تقویت اراده است و مؤمنان باید با اراده برای انجام عمل پولادین در راه خدا قرار گیرد، راه تقویت و محکم شدن اراده کمک گرفتن از ماه رمضان است.

حجت الاسلام رضا مصباح ماه رمضان را عرصه باز شدن درهای رحمت الهی خواند و گفت: ایام قدر، ایام پیش رو ایام آشتی و ارتباط و برگشت فرزند به آغوش پدر و مادر است باید از این ماه خوب استفاده کنیم، ایمان و اراده خود را تقویت کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم چرا که فرصت آشتی با خداوند در ایام قدر، راسخ شدن ایمان و اعتقاد است وباید با تمام امید به استقبال شبهای قدر برویم، تا با درخواست درست، رضایت محبوب را جلب کنیم چراکه بالاترین ارزش و توفیق انسانیت تاج بندگی بر سر انسان است، اطاعت از خدا، نماز، دعا و ذکر، توفیق خدا بر ماست و وظیفه ما اطاعت از خداست باید قدر لحظات را بدانیم و توفیق درک این شب ها در خود بوجود آوریم، شاید این ماه رمضان آخرین ماه رمضان ما باشد.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به ایام پیش رو ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) گفت: بزگواران احترام به شان امیرالمؤمنین احترام به شان انسانیت است و درک، حفظ شعایر احترام به شان انسانیت است، باید با دغدغه مولا آشنا شویم چرا که در آخرین لحظات زندگی امام علی، وصیت حساس به تمام مؤمنان و شیعیان فرزندان و اهل تشیع داشت و باید ما آن را آویزه گوش خو قرار دهیم؛ حضرت همه را وصیت میکند به تقوا و دوری از غفلت می‌کند و نگرانی حضرت همین است دعوت به تقوا اساس کار ماست، تذکر منفعت مومن است، غفلت از هدف اسلام باعث از بین رفتن هدف اسلام میشود، دشمن تمام هجمه خود را بر شیعیانان تحمیل می‌کند و با تمام قوا با جنگ ترکیبی، به جنگ با مؤمنان آمده، باید مواظب محرمات و واجبات، دختران و پسران، جامعه بود که اساس اسلام وسنت و امانت لطمه نبیند؛ برادران و خواهران مواظب باشید غیرت و ارزش های ما آسیب نبیند تا سعادت مردم به خطر نیفتد ، سعادت و زندگی ما در کنار علی و اولاد علی است نباید فریب دنیای زودگذر رابخوریم مواظب باشیم آخرت خود را ارزان نفروشیم، و زندگی زودگذر ما را فریب ندهد.

خطیب جمعه شهرستان بهار اذعان کرد: تا تقوا نباشد جامعه، ایمان، مکتب، قرآن ما آسیب میبیند، و لازمه آن در حول محور خدا بودن و اساس کار را خدا قرار دادن است، اگر هرج و مرج و فساد جامعه را بگیرد دیگر ایمن نیستیم و ایمان و اسلام، تشیع و انقلاب در معرض خطر می افتد و اگر برای حضرت علی(ع) می‌خواهیم گریه کنیم وسیاه بپوشیم باید وحدت و انسجام و دوری از هرگونه تفرقه را در نظر بگیریم، اینها دغدغه و نگرانی مولا است حواسمان را جمع کنیم شب های قدر شب های برگشتن و ارزش پیدا کردن است، دلی که دنبال دنیا رود دل جماد و دل سنگ است که دنبال شهوات و حیوانیت میرود، توبه ما باید از دل سنگ باشد تا وجود انسانی خود را پیدا کنیم، شب قدر؛ شب قدر پیدا کردن است باید در شبهای قدر صلاح و رستگاری خود را از خدا بخواهیم، خود را از غیر خدا، افکار ونیت قبیح پاک کنیم تا خدا نظر رحمت برما بیندازد.

وی نیز اظهار کرد: انقلاب ما ثمره خون شهدا و پاکان است، حواسمان را جمع کنیم، کشورهایی که مقابل امانت امام ایستادند همه در حال مضمحل شدن هستند، آمریکا و اسرائیل در حال فرو ریختن هستند، این یعنی فرو ریختن هژمونی غرب است که نشان میدهد رهبرانی که در فساد فرو رفته اند نمی‌توانند دنیا را از منجلاب نجات دهند و نباید فریب آنها را بخوریم؛ الحمدالله نابودی صهیونیست ها در حال اتفاق افتادن است و دیوان لاهه اولین حکم را در محکومیت آمریکا به نفع ایران عنوان کرد و دادگاه لاهه در حکم خود امریکا را ملزم به پرداخت غرامت به ایران کرد و این پیروزی برای قدرت ایران است ونتیجه توکل به وعده الهی موفقیت را در پیش دارد.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر اینکه روز قدس را در پیش داریم گفت: هفته آینده با حضور حداکثری با مشت های گره کرده حضور پیدا خواهیم کرد، فلسطین آرمان و عزت اسلام و شرف اسلام و مرز ما است اگر فلسطین در خطر باشد، هیمنه اسلام درخطر است و اگر امام خمینی (ره)در بهترین حالات روز قدس را بعد از شب های قدر اعلام کردند این هدف و مرز ماست که بایستی مرز را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: انقلاب مدیون امام خمینی(ره) و ولایت است، رحمت و نعمت خدا بوا

سطه شیعیانان است و شیعه باید امام و راهبر داشته باشد و امام سلاله است، امامی که نتیجه حوزه است اگر الان ایمانی است و عزتی است نشات گرفته از حوزه ها است نباید حوزه ها خلوت باشد فرزند طلبه در خانواده بالاترین تاج در خانواده است که یاد پدر و مادر را زنده نگه می‌دارد، کسی که لباس پیامبر را به تن میکند، مثل پیامبر و مولا متقیان از گزندها محفوظ نیستند و ملامت ها را میچشند، محرومیت ها را می‌کشند و حوزه های علمیه در عصر ظلمت و تاریکی برکت هستند، راه و مسیر خدا سخت است از فرد فرد شما درخواست دارم فرزندان و نوه های نود را برای حضور در حوزه ها تشویق کنید تا علمدار حسین تربیت شوند، طلاب باعث پویایی مساجد هستند، حلال و حرام جامعه ما بسته به آنهاست، پس باید حوزه شهرستان پربار باشد و خروجی آنها افرادی چون آیت الله بهاری ها و ملا حسین قلی ها باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181110
  • دیدگاه‌ها برای نباید در عرصه تربیت و فرهنگ، میدان را به دشمن واگذار کنیم/ توجه به معیشت روزانه مردم، اولویت دولت باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.