• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
8
امام جمعه ملایر:

معرفت راه‌ اصلی تقرب و بندگی است

  • کد خبر : 191490
  • 05 مرداد 1402 - 9:31
معرفت راه‌ اصلی تقرب و بندگی است
امام جمعه ملایر در مراسم ویژه شب تاسوعای حسینی و وداع با شهید نظم و امنیت شهید علی میرزایی گفت: رفتار و سیره حضرت ابوالفضل علیه السلام به ما نشان می دهد که راه تقرب الهی و بندگی معرفت است.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایر در مراسم ویژه شب تاسوعای حسینی و وداع با شهید نظم و امنیت شهید علی میرزایی در مسجد جامع ملایر با اشاره به جایگاه حضرت ابوالفضل علیه السلام اظهار کرد: تنها چندین تن از امامزادگان دارای اعمال خاص زیارت و نماز خاص هستند که فکر بنی هاشم علیه‌السلام یکی از آنها است.

وی بیان کرد: در زیارت کربلا باید ابتدا به زیارت حضرت ابوالفضل علیه السلام رفت و اذن دخول و اجازه برای زیارت امام حسین علیه السلام گرفت. امام جمعه ملایر معرفت به امام زمان و مولای خود را مهمترین دلیل بزرگی حضرت ابوالفضل علیه السلام عنوان کرد و گفت:  ۱۸ فرزند امام علی علیه السلام در کربلا به شهادت رسیدند اما هیچ کدام جایگاه قمر بنی هاشم علیه‌السلام را نداشتند.

وی تاکید کرد: رفتار و سیره حضرت ابوالفضل علیه السلام به ما نشان می دهد که راه تقرب الهی و بندگی معرفت است.

امام جمعه ملایر افزود: مداح و روحانی در مراسمات مذهبی باید مراقب اذکار و دعاها باشد و ملاک برای ما کلام معصوم است. وی تاکید کرد: حضرت ابوالفضل علیه السلام نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر است امام معصوم حرکت نکرد و همین امر باعث جایگاه او شده است.

حجت‌الاسلام ارزنده با بیان اینکه شهدای کربلا  در معرفت بینظیر بودند، تصریح کرد: معرفت باعث شده بود که شهدای دشت کربلا از مرگ هراسی نداشته باشند اما بدون اذن امام خود قدمی برنداشتند.

وی تاکید کرد: برای اینکه ادامه دهنده مسیر شهدای کربلا باشیم باید نسبت به ولایت معرفت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191490
  • دیدگاه‌ها برای معرفت راه‌ اصلی تقرب و بندگی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.