• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

مطالعات توجیهی تفصیلی منطقه حفاظت شده خانگرمز پایان یافت

  • کد خبر : 14547
  • 20 مرداد 1398 - 15:34
مطالعات توجیهی تفصیلی منطقه حفاظت شده خانگرمز پایان یافت

با پایان طرح مطالعات توجیهی تفصیلی منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان و مطالعات طبیعت گردی این منطقه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سرمایه گذاران علاقه مند به حوزه گردشگری طبیعت دعوت کرد، در خانگرمز سرمایه گذاری کنند. به گزارش عصر همدان؛ عادل عربی گفت: این مطالعات طرح کاملی ارائه داده است که شامل […]

با پایان طرح مطالعات توجیهی تفصیلی منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان و مطالعات طبیعت گردی این منطقه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سرمایه گذاران علاقه مند به حوزه گردشگری طبیعت دعوت کرد، در خانگرمز سرمایه گذاری کنند.

به گزارش عصر همدان؛ عادل عربی گفت: این مطالعات طرح کاملی ارائه داده است که شامل برنامه های دراز مدت، میان مدت و بلند مدت، زون بندی منطقه و برنامه برای هر زون، ارائه راهکار برای بهبود شیوه های بهره برادری، اولویت بندی برنامه ها با چهارچوب زمانی مشخص، برنامه های توسعه و دستورالعمل های اجرایی  و … در قالب دو کتابچه است.

عربی ادامه داد: بر اساس این طرح زمان بازدید گردشگری از منطقه حفاظت شده خانگرمز از فروردین تا مهر ماه در نظرگرفته شده است و پیش بینی اولیه حضور ۵۶ هزار و ۷۰۰ نفر گردشگر در سال از منطقه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ روستا در محدوده منطقه حفاظت شده خانگرمز واقع شده است، بیان کرد: مشارکت جوامع محلی در فعالیت های برنامه ریزی شده طرح گردشگری خانگرمز تویسرکان از اصول این طرح بوده تا جوامع محلی نیز از عواید حاصل از حضور گردشگر در منطقه بهره مند شوند.

عربی گفت: بر اساس این طرح مطالعاتی منطقه حفاظت شده خانگرمز به ۸ زون تقسیم بندی شده است که هر کدام نحوه بهره برادری و حفاظت مجزایی دارد که شامل زون حفاظت شدید(۲۱ درصد از مساحت منطقه)، زون حفاظت شده (۱۴ درصد مساحت منطقه)، زون سپر یا ضربه گیر( ۰.۵۸ درصد مساحت منطقه)، زون بازسازی (۳۸ درصد منساحت منطقه)، زون طبیعت گردی گسترده (۰.۲۳ درصد مساحت منطقه)، زون طبیعت گردی متمرکز (۰.۰۰۹ درصد مساحت منطقه)، زون استفاده ویژه( ۰.۴ درصد مساحت منطقه ) و زون سایر استفاده ها(۲۴.۸۰۰ مساحت منطقه) است.

وی به امکانات تفرج گاهی منطقه اشاره کرد و گفت: ماکت منطقه، موزه، فروشگاه محصولات محلی، امکانات درمانی، محوطه کمپینگ، اجرای تورهای گردشگری،آمفی تئاتر و … از جمله این امکانات است که در زون طبیعت گردی متمرکز احداث می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از سرمایه گذاران خواست برای مطالعه طرح گردشگری منطقه حفاظت شده خانگرمز و سرمایه گذاری در این طرح به این اداره کل مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده خانگرمز دارای ۲۱۳ گونه گیاهی، ۲۶ گونه پستاندار، ۶۱ گونه پرنده، ۱۴ گونه خزنده و ۲ گونه دوزیست است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14547
  • دیدگاه‌ها برای مطالعات توجیهی تفصیلی منطقه حفاظت شده خانگرمز پایان یافت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.