• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
مسئولین، تبعیض در حق کارکنان شرکتی را ریشه‌کن کنید!

مطالبه عدالت از مسئولین

  • کد خبر : 213579
  • 11 فروردین 1403 - 9:22
مطالبه عدالت از مسئولین
مطالبه عمومی مردم، رفع تبعیض، اصلاح اقتصاد و اسلامی شدن اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ انقلاب اسلامی همان اتفاق مبارکی بود که بارقه امید را یکبار دیگر در دلهای مردم مظلوم ایران زنده کرد و جرقه‌ای در اذهان مردم ایران زده شد که حالا دیگر زمان احقاق حقوق حقّه آنها می‌باشد، شیرین‌ترین کلام در دهه اول و حتی تا پایان دفاع مقدس دفاع از حقوق مستضعفان و محرومین جامعه بود.

حالا بعد از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، تصمیمات و عملکرد سلیقه‌ای، ناعادلانه و خلاف شعارهای اول انقلاب برخی از مسؤلان نظام در دهه‌های گذشته دامن اقشار پا برهنه، مدافع و حامی انقلاب، شما بخوانید مستضعفان که همیشه پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند را گرفته است، بعضاً این رفتار مسؤلان باعث دلسردی مردم از انقلاب شده است.

مناسب است بدلیل تقارن زمان نوشتن این متن با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن مولای متّقیان که یکه تاز عرصه عدالت، یگانه حامی و دادرس محرومان گریزی بزنیم به مناجات و حاجت خواهی ملت شیعه ایران، چراکه اکثر مردم مومن ایران در این شب‌ها برای برآورده شدن حاجات خود در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند ، اگر کمی دقت داشته باشیم و بخل نورزیم، می‌شود با کمی دقّت فهمید که خدای تعالی اسباب برآورده شدن اکثر حاجات مردم را اختیارشان گذاشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ خبر بد درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت/ نیروهای شرکتی نقره داغ شدند، این تیتر خبری بود که چند روز پیش خیلی از افراد منتظر اجرای عدالت دولت سیزدهم، را ناامید کرد!

پیش از این، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور وقت، بر ساماندهی کارکنان دولت تأکید کرده و تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب را پسندیده ندانسته بود.

وی در شعار انتخاباتی خود همواره بر این نکته تاکید کرد: ما در مساله کارمندان در ادارات خرید خدمت، شرکتی، پیمانی، استخدام رسمی را داریم که در یک اتاق ۶-۷ نفر نشسته‌اند هم حقوق‌های آنها و هم ارتباطات سازمانی و کارهای سازمانی آنها متفاوت است بنابراین مساله کارکنان دولت جزو اولویت‌های ما است.

حال سوال اینجاست آقایان مسؤل، چندین سال است که مطالبه نیروهای شرکتی از شما، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و بهبود وضعیت معیشتی آنهاست، چرا گاه و بی‌گاه مردم را دعوت به ریاضت و اقتصاد مقاومتی می‌کنید، در حالیکه بعضی از شما هنوز در کاخ‌ها و ساختمان‌های مصادره‌ای زندگی می‌کنید؟ چرا شما دائما مردم را به دعا برای رفع مشکلاتشان حواله می‌دهید در صورتی که خداوند اسباب رفع حاجت همان مردم را در اختیار شما قرار داده است؟ مگر سیدالشهدا علیه‌السلام نفرمودند: «اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ»، نیاز مردم به شما از نعمت‌هاى خدا بر شما است؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید.

البته انصاف نیست که بگوییم همه مسؤلان اینگونه عمل می‌کنند. ولی همان تعداد کم هم در این نظام مقدس مانند جسدی متعفّن شامه همه مردم، علی‌الخصوص قشر مستضعف را آزار می‌دهد.

نا گفته نماند که هیچ‌وقت این نقص‌ها و گلایه‌ها باعث نمی‌شود که مردم ایران هدف اصلی خود یعنی زمینه‌سازی برای ظهور بقیه‌الله‌العظم را فراموش کنند. ولی چه بسا همین مطالبه‌گری و کنش‌گری از مسؤلان خود بخشی از زمینه‌سازی برای ظهور باشد که قیام حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام قیامی است جمعی و اصلاح همه دنیا!

پس اگر ما بتوانیم قبل از ظهور در مقیاسی کوچک‌تر همان کار را انجام دهیم الگو و دلیل مردم جهان شده و برای ظهور و اسباب جلب توجه و حمایت مردم دنیا به امام زمان‌علیه‌السلام را فراهم ساخته‌ایم.

لازم است به تمامی مسؤلان مربوطه، اعم از قوه مقننه، مجریه و قضائیه تذکر دهیم که این مصوبه، چند‌سال است که بین قوا مانند توپ فوتبال در حال رد و بدل شدن است! در این بین زندگی چندین میلیون ایرانی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

چرا باید یک مسؤل در کشوری که با خون هزاران شهید، که البته اکثر آنها از قشر ضعیف و صد البته کارگر بوده‌اند، آبیاری شده و جان گرفته، دانسته و ندانسته اسباب تضعیف همین قشر را فراهم کند؟ این حق‌خوری و حق‌کشی اصلاً زیبنده این نظام مقدس نبوده و دور از انتظار است.

بنابراین مطالبه عمومی مردم، رفع تبعیض، اصلاح اقتصاد و اسلامی شدن اقتصاد است.

شهروندی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ گفت: چرا باید ارگان‌های دولتی برای عده‌ای فرصت‌طلب، رانت‌های هزار میلیاردی ایجاد کنند تا این زالو صفتان بدون داشتن هیچ‌گونه هنر و سرمایه، با ایجاد یک شرکت واسط و صوری بخش زیادی که گاهی اوقات تا نصف حقوق یک کارگر است را به ظلم به جیب زده و همین کارگر دائما با همین حقوق کم هر روز با تورم افسار گسیخته دست و پنجه نرم کند؟
شهروند دیگری در این خصوص گفت: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به نیروهای رسمی، امروز به یکی از مشکلات عمومی تبدیل شده و باید برای اجرای این موضوع از سوی ادارات اهتمام ویژه انجام پذیرد.

وی ادامه داد: یکی از نزدیکان من، از نیروهای شرکتی بوده، او زندگی خود را به سختی می‌گذراند، گاهی اوقات کرایه منزل خود را از چند نفز قرض می‌کند! چرا در یک کشور اسلامی به این اندازه ظلم باید صورت بگیرد؟ مگر این انقلاب برای اجرای عدالت نبود؟

شهروند دیگری عنوان کرد: متاسفانه دولت در این زمینه عملکرد خوبی نداشته و برای این کار باید پاسخگو باش چرا که این اقدام کارگران را دچار یاس و ناامیدی کرده و امیدواری کارگران را از آنها گرفته است.

وی تاکید کرد: مسئولان بدانند که کارگران با همه توان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این اصلاً پاسخ خوبی به این همه وفاداری نیست!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ مطالبه همه ما از دولت ضمن پاسخگویی درباره این مسئله، کاهش تنش اجتماعی از طریق برپایی عدالت در جامعه است، نباید فراموش کنیم که وظیفه اصلی همه ما آماده‌سازی جامعه برای ظهور عزیز فاطمه (س) است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213579
  • دیدگاه‌ها برای مطالبه عدالت از مسئولین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.