• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

مشکل نیروی انسانی نداریم/ همدان رتبه اول آموزش از راه دور

  • کد خبر : 73315
  • 10 تیر 1399 - 14:25
مشکل نیروی انسانی نداریم/ همدان رتبه اول آموزش از راه دور

محمد پورداوود با بیان اینکه همدان و سمنان درسطح کشور دو استانی هستند که به اندازه کافی نیروی انسانی دارند، گفت: با استفاده از نیروهای حق التدریس،نیروهای موجود و پیشکسوتان باتجربه مشکلی در رابطه با کسری نیرو نداریم.  گزارش عصر همدان؛ مدیرکل آموزش پرورش استان همدان در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره […]

محمد پورداوود با بیان اینکه همدان و سمنان درسطح کشور دو استانی هستند که به اندازه کافی نیروی انسانی دارند، گفت: با استفاده از نیروهای حق التدریس،نیروهای موجود و پیشکسوتان باتجربه مشکلی در رابطه با کسری نیرو نداریم.

 گزارش عصر همدان؛ مدیرکل آموزش پرورش استان همدان در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به سیاست این وزارت خانه در اجرای تحول بنیادین، اظهار کرد: در این راستا ۲۵ برنامه تحولی به استان‌ها ابلاغ شده که اگر به دنبال تحول هستیم، باید انگیزه‌بخشی را در بین جامعه فرهنگی و دانش آموز تقویت کنیم.

وی افزود: همدان و سمنان درسطح کشور دو استانی هستند که به اندازه کافی نیروی انسانی دارند و با استفاده از نیروهای حق التدریس،نیروهای موجود و پیشکسوتان کاربلد و باتجربه مشکلی در رابطه با کسری نیرو نداشتند.

شورای آموزش و پرورش اسدآباد منشأ اثرگذاری بوده

پورداوود مشارکت مردمی را در اثربخشی امور آموزش و پرورش مهم خواند و افزود: شورای آموزش و پرورش یک ظرفیتی است که می‌تواند با تدوین طرح و برنامه اثربخش باشد که در این زمینه شورای اموزش و پرورش در اسدآباد منشأ اثر بوده است.

مدیر کلآموزش پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه سال تحصیلی جدید مهمترین مسئله است و باتوجه به شیوع ویروس کرونا باید برای برنامه های آن بازتعریف داشته باشیم، افزود: اسفند ماه سال گذشته که این ویروس منحوس شیوع پیدا کرد، برای اجرای برنامه آموزشی در مدارس گفتیم غافلگیر شدیم اما نمی توانیم برای سال تحصیلی جدید بگوییم غافلگیر هستیم چراکه تجاربی در این زمینه کسب شده و باید آن را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه برای آموزش و تحصیل دانش‌آموزان در سال جاری سناریوی مختلف وجود دارد، گفت: باید برای همه سناریوها برنامه داریم تا دانش آموزان از درس و تحصیل باز نمانند.

استان همدان رتبه اول آموزش از راه دور را دارد

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا، گفت: آموزش و پرورش استان همدان رتبه نخست  آموزش از راه دور را دارد.

وی یادآور شد: ۱۰ سال بود که استان همدان در کنکور رتبه خوبی نداشت که سال گذشته موفق به کسب رتبه های خوب در کنکور شدیم.

پورداود از خداحافظی استان همدان با بخاری‌های نفتی از بهمن سال ۹۸ خبر داد و گفت: هیچ مدرسه ای را در استان نداریم که بخاری نفتی داشته باشد.

اجرای طرح سنجش دانش آموزان از ۱۵ تیرماه

وی از انجام سنجش سال اول ابتدایی از ۱۵ تیرماه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ویژه ویروس کرونا، به صورت ۲۰ نفری افراد پذیرش و مورد سنجش قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان انتخاب شهید محمدرسول رضایی شهید ۱۳ ساله اسدآبادی را به عنوان شهید شاخص کشوری در حوزه دانش آموزی یک افتخار برای استان خواند و گفت: باید یادواره ای عظیم و در خوز شأن این شهید والامقام گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی مدارس در شهرستان دارای کد نیستند، از رئیس آموزش و پرورش اسد آباد خواست که این موارد را ارجاع دهند.

امام جمعه شهر اسدآباد هم با اشاره به دهه کرامت، عظمت و کرامات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اظهار کرد: دین ما یک دین پرورشی و تربیتی است در کنار علم آموزی بحث تربیت مهمترین مسئله است.

اداره کل آموزش و پرورش برای اجرای پروژه های نیمه تمام اسدآباد مساعدت کند

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد به پروژه های نیمه تمام شهرستان از جمله درمانگاه فرهنگیان، استخرشنا، مدارس شهرک سیداحمد اشاره کرد و خواستار مساعدت بیشتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برای اجرای هرچه زودتر این پروژه ها شد.

وی به استفاده دانش آموزان از شبکه شاد برای درس و تحصیل اشاره کرد و از آموزش و پرورش خواست که خانواده ها را با نحوه استفاده درست فرزندانشان و دور از آسیب این فضای مجازی آگاه کنند.

شنا را به دانش اموزان یاد دهیم بعد وارد فضای مجازی و شاد شوند

امام جمعه شهر اسدآباد گفت: شبکه شاد و فضای مجازی برای دانش آموزان همانند این است که شنا بلد نباشد و ما آنان را وارد استخر بکینم و بگوییم شنا کنید لذا باید فرهنگ درست استفاده کردن از این فضا را به آنان آموزش و شنا کردن را به آنان یاد دهیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش اسدآباد رتبه سوم را در سال گذشته در سطح استان کسب کرده است، اظهار کرد: مدافعان آموزشی در کنار مدافعان سلامت توانستند به بهترین شکل تحصیل دانش آموزان را مدیریت کنند.

مجید درویشی تأکید کرد: انتظار می رود با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف در سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش شهرستان برنامه ریزی مناسب برای تربیت و آموزش برنامه داشته باشد.

افتتاح درمانگاه فرهنگیان عملیاتی نشده
وی به آسفالت مدرسه استثنایی شهید فهمیده توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی رغم افتتاح درمانگاه فرهنگیان که بارقه امیدی را در دل فرهنگیان و دانش آموزان زنده کرد، هنوز این درمانگاه کار عملیاتی انجام نمی دهد

فرماندار شهرستان اسدآباد از تصویب شهریه مدارس هیأت امنایی بدون افزایش خبر داد و گفت: زمین تعاونی فرهنگیان را با کلی مشکلات توانستیم به میزان ۵ هکتار به اجرا برسانیم که افزایش این میزان امکانپذیر نیست.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد هم با اشاره به اینکه زمین آموزش و پرورش، درمانگاه فرهنگیان، مدرسه شهید رضایی که در حال ساخت هستند، جزء اوقاف است، اظهار کرد: آموزش و پرورش تاکنون ۱۸ میلیون تومان به اوقاف بدهی دارد که هنوز مطالبه اوقاف پرداخت نشده است.

حسین عسگری مهرور با اشاره به وجود ۶ مدرسه هیأت امنایی در اسدآباد گفت: در مدارس ابتدایی هیأت امنایی۲۰۰ هزار تومان ، متوسطه اول ۲۲۰ هزار تومان و در متوسطه دوم ۳۰۰ هزار تومان شهریه دریافت می شود که امسال باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم بنا نداریم که این مبلغ را افزایش دهیم.

اسدآباد کمترین مبلغ شهریه برای مدارس هیأت امنایی را دریافت می‌کند

وی یادآور شد: اسدآباد کمترین مبلغ شهریه در مدارس هیأت امنایی می گیرد که برای این مبلغ هم بسیاری از خانواده ها متعرضند‌، اگر چه این مدراس می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش شهریه را داشته باشند اما امسال تصمیم بر آن است که مبلغی اضافه نشود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه از ۶ مدرسه هیأت امنایی ۴ مدرسه ابتدایی است و به صورت ۲ شیفته مدیریت می شود، گفت: باید مدارس هیأت امنایی به صورت تک نوبته باشند تا بتوان برنامه های فوق برنامه ارائه داد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=73315
  • دیدگاه‌ها برای مشکل نیروی انسانی نداریم/ همدان رتبه اول آموزش از راه دور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.