• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

مردم امیدوار به حل مشکلات در دولت جدید/همدان، از گرانترین شهرهای کشور در بخش مسکن است که باید برای آن چاره ای اندیشید

  • کد خبر : 123850
  • 15 مرداد 1400 - 15:25
مردم امیدوار به حل مشکلات در دولت جدید/همدان، از گرانترین شهرهای کشور در بخش مسکن است که باید برای آن چاره ای اندیشید

ائمه جمعه‌شهرهای مختلف استان‌در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: مردمی بودن و مردمی ماندن با شعار ما می توانیم از جمله سخنان رئیس جمهور جدید است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان به عنوان حلال مشکلات کشور بر این موضوع تاکید داشتند. به گزارش عصر همدان؛ نماز جمعه شهرهای […]

ائمه جمعه‌شهرهای مختلف استان‌در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: مردمی بودن و مردمی ماندن با شعار ما می توانیم از جمله سخنان رئیس جمهور جدید است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان به عنوان حلال مشکلات کشور بر این موضوع تاکید داشتند.

به گزارش عصر همدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان، با رعایت کامل‌پروتکل های بهداشتی‌در میعاد گاه‌های نماز جمعه برگزار‌ شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه امروز نیاز است که در هر عرصه امانت را رعایت کرده و با یکدیگر صادق باشیم اظهار کرد: یکی از مصادیق رعایت امانت در مسئولیت‌پذیری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق مسئولیت‌پذیری نیز دادن مسئولیت به افراد واجد شرایط برای پست‌های مختلف است گفت: مسئولیت امانت الهی است و این موضوع آن قدر سخت است که برخی فردای روز قیامت آرزو می‌کنند که کاش مسئولیت نداشتند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تا لحظه آخر مسئولیت باید به امانت الهی پایبند بود ادامه داد: افرادی که در نظام اسلامی برای خدمت به مردم در مسئولیت خود سوگند یاد می‌کنند باید به منافع ملی توجه کنند و این مهم محور برنامه‌ها و اصل تصمیم‌گیری آنها باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند دولت فعلی موفق شود خاطرنشان کرد: امروز وقت سهم‌خواهی نیست، به خاطر مشکلات موجود باید همه پای کار بیایند اگر می‌خواهند ادای امانت کنند باید با برنامه عمل کرد.

شعبانی با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی نیاز به برنامه دارد گفت: مشکلات ما در کوتاه‌مدت برطرف نخواهد شد چرا که مشکلاتی چون حل تورم ۴۴ درصد، بدهی‌های بالا و مشکلات عرصه تولید زمان‌بر است.

همدان از گرانترین شهرها در بخش مسکن است/ تدبیری شود

وی با بیان اینکه کابینه باید کارآمد باشد اظهار کرد: مسئول ناکارآمد که با سهم‌خواهی و جناح وارد کابینه شود پلی برای ورود دشمن قرار  داده می‌شود و وقتی به خاطر حزب، افراد وارد مسئولیت شود، می‌شود آنچه می‌بینیم و اینها خیانت در امانت است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نباید افرادی به خاطر اینکه با مسئولان نزدیک هستند پست بگیرند در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شوراها به مناطق کم‌برخوردار توجه کنند، اعضای شورا باید از اتاق‌ها خارج شده و به مناطق محروم بروند و جلسه بگذارند.

وی با بیان اینکه شهر همدان مشکل مسکن جدی دارد و در این زمینه از گرانترین شهرهاست که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود گفت: تصمیم‌گیران شهری و مسئولان در راستای حل مشکل مسکن ویژه ورود کنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وضعیت کرونا خوب نیست و امسال باید بیش از هر زمان دیگری موارد بهداشتی رعایت شود اظهار کرد: در این شرایط حساس، روضه‌های خانوادگی در خانه برگزار شود همین مراسم‌ها هم توجه اهل بیت(ع) است، ضمن اینکه سایتی طراحی شده که اگر افراد خواستند به صورت رایگان مجالس خانگی برقرار می‌شود.

ملایر

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ملایر با اشاره به مهمترین وظایف مسئولین نسبت به مردم اظهار کرد: خدمت به مردم توفیقی الهی است چرا که بر طبق روایات مردم ستون جامعه هستند.

وی با اشاره به نامه امام علیه‌السلام به مالک اشتر تصریح کرد: مسئولین در هر سمتی حتما این نامه نهج البلاغه را بخوانند چرا که چراغ راهی برای آنان است.

حجت الاسلام برقراری با بیان فرازهای مختلفی از این نامه تصریح کرد: مسئولین باید تا می‌توانند مردم را صدر تصمیمات خود قرار دهند.

وی با اشاره به شیوع کرونا دلتا در پیک پنجم تاکید کرد: کردم رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش نکنند و از زدن واکسن نیز غفلت نکنند چرا که در جلوگیری از مرگ و میر بسیار موثری است.

امام جمعه ملایر به برخی مناسبت های هفته پیش رو اشاره و عنوان کرد: زندگی نامه شهدا و وصایای آنان چراغ راهی برای همه مردم است و باید توجه ویژه ای به آنان شود.

وی به در پیش رو بودن روز شهدای مدافع حرم بیان کرد: جوانان بسیاری برای دفاع از حریم اهل بیت به مقابله با داعش پرداختند و تعدادی نیز شهید شدند که دارای جایگاه رفیعی هستند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی بیان کرد: همانگونه که وعده داده شد مردمی بودن باید در دستور کار دولت باشد و این دولت باید جهادی کار کند تا ایرانی قوی داشته باشیم.

وی افزود: داشتن ایران قوی در گرو دولت قوی و کابینه ای قوی است که باید این دولت با نیروهایی جهادی تشکیل شود تا شاهد رفع مشکلات باشیم.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی، تکیه بر ظرفیت های داخلی و مبارزه با فساد راه های مردمی بودن دولت است.

وی با بیان اینکه همه دولتمردان باید با پیگیری شبانه روزی به دنبال مبارزه با فساد باشند، عنوان کرد: ما در مراسم تحلیف شاهد حضور مسئولین کشورهای مختلف بین المللی بودیم و نباید چند کشور معدود را همه دنیا خواند و اشتباه دولت قبل را تکرار کرد.

امام جمعه ملایر تنفیذ حکم ریاست جمهوری را نشان دهنده مردم سالاری دینی دانست و گفت: در ایران اسلامی مراسم تحلیف و تنفیذ و انتقال قدرت در کمال دموکراسی برگزار شد که باز هم جایگاه این مسئله را برای جهانیان نمایان کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف اعضای جدید شورای های اسلامی شهر بیان کرد: امید است این دوره از شورا خدماتی ماندگار از خود بر جای بگذارد و شهرداری انقلابی انتخاب کنند.
وی افزود: این دوره از شورا باید کسی به عنوان شهردار انتخاب شود که به نقاط محروم نگاه اولویت دار داشته باشد و به مسایل فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشد.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: مردمی بودن و مردمی ماندن با شعار ما می توانیم از جمله سخنان رئیس جمهور جدید است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان به عنوان حلال مشکلات کشور بر این موضوع تاکید داشتند.

وی اظهار داشت: دولت انقلابی و مردمی در مسیر خدمت به مردم نباید شب و روز بشناسد و تا می تواند کار کند و مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند و نباید انتظار معجزه داشته باشیم ولی امیدواریم.

امام جمعه نهاوند افزود: سخنان رئیس جمهور در مراسم تحلیف و تنفیذ امیدوار کننده بود و امیدواریم مشکلات مردم کمتر شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: در روزهای اخیر دشمنان انقلاب اسلامی، کشور ما را تهدید می کنند و عربده کشی می کنند و برای کشور خط و نشان می کشند ولی می دانند که جرئت هیچ گونه اقدامی ندارند.

امام جمعه نهاوند افزود: این تهدید ها در حد حرف است و خودشان از قدرت انقلاب اسلامی خبر دارند و می دانند در صورت هرگونه اشتباهی پاسخ ما بسیار ویرانگر خواهد بود.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به سالروز بمباران اتمی ژاپن توسط امریکایی ها اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی ها این جنایت ها را انجام دادند و در کمال وقاحت دم از حقوق بشر و ممنوعیت استفاده از سلاح اتمی می زنند.

وی در پایان گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام ماه محرم وظیفه همه ما همواره مبارزه با باطل و حمایت از مظلوم باید باشد و از همه هیئت ها درخواست داریم که پروتکل های بهداشتی را در ایام ماه محرم به خوبی رعایت کنند.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه بالاخره دولت خودمتشکر و نفوذی پرور روحانی به اتمام رسید و باید دستگاه قضا با مسببان وضع موجود به شدت برخورد کند، گفت: از آن سو شاهد بودیم که متانت، درایت، اخلاص، ایمان و سخنان آیت الله رئیسی در جلسه های تنفیذ و تحلیف؛ به حق جامع، عزتمند و مباهات آفرین بود.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه پانزدهم مردادماه در تویسرکان گفت: از وظایف مسئولان تلاش مستمر برای رفع محرومیت ها، مبارزه بی امان با تبعیض ها، ویژه خواری ها و فریبگران اقتصادی است.

* بالاخره دولت خودمتشکر و نفوذی پرور به تمام رسید

وی با تأکید بر اینکه به یاری خدا انتظارها به اتمام رسید و دولت خود متشکر، امیدوار به غرب و نفوذی پرور تمام شد، اظهار کرد: دولت روحانی با ویران کردن امید و اعتماد عمومی، بدهی سه برابری دولت نسبت به سال ۹۴، کسری بودجه ۴۵۰هزار میلیاردی تورم بیش از ۴۴ درصد، و پامال شدن ارزش پول ملی به اتمام رسید.

*دولت قبل تفاوت واژگان تعلیق و لغو را نمی دانست!

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه دولتی که مدعی بود زبان دنیا را می داند، افزود: اما آن دولت در عمل نشان داد که تفاوت بین واژه تعلیق و لغو را نمی دانست یا می خواست نداند! و جالبت تر آن که بر مبنای همین اشتباه خودش را از بیت المال سخاوتمندانه تشویق کرد!

حجت الاسلام موحدی با طرح این سوال که آیا این خیانت نیست که از کیسه بیت المال خود تشویق کنند؟ تأکید کرد: باید آن سکه های به ناحق تشویقی بازگردد و دستگاه قضا مسببان وضع موجود، عاملان اصلی اغتشاش ها، و خائنان به ملت را محاکمه و به شدت با آنان برخورد کند.

*۱۲ مرداد ۱۴۰۰ برای ملت روزی پر و خیر برکت است

وی در ادامه با بیان اینکه بالاخره تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ این روز پر خیر و برکت فرا رسید و حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی از سوی رهبر انقلاب به او تنفیذ شد، تصریح کرد: متانت، درایت، اخلاص و ایمان آیت الله رئیسی مایه سرفرازی است و سخنرانی او در جلسه های تنفیذ و تحلیف به حق جامع، عزتمند و مباهات آفرین بود.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، به قداست محرم اشاره و اظهار کرد: از همین حالا باید برای عزای حسینی سر درب منازل، بازار و ادارات سیاهپوش و تکایا و مساجد آماده سازی شود و به استقبال محرم برویم.

وی با تأکید بر ایجاد شور و شوق حسینی با اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری بین جوانان و نوجوانان، گفت: ذاکران و مداحان باید در گفتار، شعرخوانی ، روایت خوانی و ذکر قیام سیدالشهدا از مطالب بی محتوا و بی سند دوری بورزند.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر ارزش نهادن بر انقلاب و پیروی از ولایت، گفت: باید همه مراسمات عزاداری امام حسین ع با رعایت پروتکل بهداشتی ، استفاده ماسک و با مدت زمان کوتاه اما مفید و پرمحتوا برگزار و مردم هم در برنامه ها حضوری پررنگ داشته باشند، چرااین حضور اجر وقرب دارد.

وی بااشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای محرم، گفت: اگر به صورت جهادی و مجادهدانه در دانشکاه فعالیتی انجام نشود، دانشگاه دچار صدماتی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی در ۱۷ مرداد و همه خبرنگاران شهید، از زحمات خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: داشتن روحیه امانت داری، حفظ حیثیت، آبروی مردم، تقویت نظام، پیروی از ولایت، استحکام عقاید مردم،، انعکاس اخبار مستند و موثق از مواردی اسنت که باید در شوق خبرنگاری عمل کنند.

وی از خبرنگارانی که در انعکاس اخبار نماز جمعه و خطبه ها زحمت می کشند، قدردانی کرد.

امام جمعه اسدآباد با تبریک آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم و دوره ششم شوراها، گفت: ان شالله که اعضای هیأت دولت و شوراها با روحیه انقلابی، عدالت محورانه و جهادی طوری مدیریت کنند که خود را به مردم ثابت و مایه افتخار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=123850
  • دیدگاه‌ها برای مردم امیدوار به حل مشکلات در دولت جدید/همدان، از گرانترین شهرهای کشور در بخش مسکن است که باید برای آن چاره ای اندیشید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.