• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

مذاکره با دشمن جلوی پیشرفت در داخل کشور را می گیرد/ تبعیض برای مشارکت زنان باعث نادیده گرفتن آنها شده است

  • کد خبر : 49002
  • 26 بهمن 1398 - 8:20
مذاکره با دشمن جلوی پیشرفت در داخل کشور را می گیرد/ تبعیض برای مشارکت زنان باعث نادیده گرفتن آنها شده است

کاندیدای مجلس یازدهم در همدان گفت: در بین جوانان و زنان ایرانی شرایط اجتماعی و فرهنگ حاکم بر جامعه از یک طرف و تبعیض برای مشارکت زنان از طرف دیگر موجب نادیده شدن و مشارکت نداشتن آن‌‌‌‌ها شده است که قانوگذار باید با تصویب قوانین جدید برای مشارکت آنها تلاش کند. فاطمه طاهری کاندیدای مجلس […]

کاندیدای مجلس یازدهم در همدان گفت: در بین جوانان و زنان ایرانی شرایط اجتماعی و فرهنگ حاکم بر جامعه از یک طرف و تبعیض برای مشارکت زنان از طرف دیگر موجب نادیده شدن و مشارکت نداشتن آن‌‌‌‌ها شده است که قانوگذار باید با تصویب قوانین جدید برای مشارکت آنها تلاش کند.

فاطمه طاهری کاندیدای مجلس یازدهم از حوزه همدان – فامنین در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، در خصوص دلیل ورود به میدان انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری “استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند” و خاطرنشان کردند: «گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چهارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.

وی افزود: زنان به عنوان ظرفیت های کشور نیازمند سازماندهی هستند.

این نامزد نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مدیریت اجرایی کشور ، نقش زنان را به منزلۀ نیمی از جمعیت جامعه نمی توان نادیده گرفت وفراموشی این نکته، موجب می‌شود تا بخش زیادی از جامعۀ کنار گذاشته‌ شود و مدیریت کشور دچار ضعف شود.

طاهری با بیان اینکه سکونت و اقامت زنان در خانه در مقایسه با مردان بیشتر است، تاکید کرد:  زنان حضور پررنگ‌تر در پرورش جامعه  دارند چرا که  قدم گذشتن در مسیر پیشرفت و بهبود وضعیت زندگی انسانی نیاز به توجه وبرنامه ریزی در مسائل اجتماعی است و بدون آن ادعای توسعه یافتگی امری باطل وبی ثمر خواهد بود.

وی عنوان کرد: مهمترین ویژگی پیشرفت درایران،تکیه بربخش سخت افزاری وارداتی وغافل بودن ازبعد نرم افزاری «بعدسیاسی –اجتماعی  و… » است.

این کاندیدای دوره یازدهم مجلس با بیان اینکه خانواده به ‌‌‌منزلۀ کوچک‌‌ترین واحد اجتماعی و سیاسی کشور نمی‌تواند از تشکیلات سازمان مدیریتی بی‌نیاز باشد، گفت: توَجه به کوچک‌ترین جزء جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات اساسی داخل جامعه را حل کند.

طاهری معتقد است که مدیریت در مناطق محروم  و روستاهای کشور از گذشته تاکنون با بحران‌‌‌‌‌های زیادی مواجه بوده ‌است و توجه از جزء به کل عاملی موثر است که تامین نیازهای اساسی و از بین بردن فقر مطلق را منجر می شود.

وی خاطر نشان کرد: باید در برنامه ها بر سیاست های توسعه اولویت دهی کنیم و سیاست های توسعه می بایست مستقیما برنیازهای پایین ترین قشر جامعه  تمرکز یابد.

این کاندیدای دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  در مدیریت سنتی، انتظارات زنان از کشور و عوامل آن اهمیتی نداشته است، امَا در مدیریت نوین که بحث انتخابات وجود دارد؛ برای انتخاب آن‌‌‌‌‌ها هر دو جنس زن و مرد مشارکت دارند، بنابراین در نظر گرفتن انتظارات زنان از کشور به مثابه بیش از نیمی از افراد جامعه بینشی جدید در مدیریت جامعه است.

طاهری افزود: قانون گذار دیگر نمی‌توانند در برابر انتظار‌‌‌‌های جوانان و زنان بی‌تفاوت باشند، مسلماً در این راستا اطلاع از تصویر ذهنی و ادراک جوانان و زنان نسبت به خدمات ارائه شده، از اهمیت خاصی بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه آشکار ساختن نقاط قوت و ضعف مجلس، شرایط را برای اتخاذ راهبرد‌‌‌‌های مناسب و ارتقاء سطح عملکرد فراهم می‌آورد، عنوان کرد: برای این منظور باید ساز و کاری برای برقراری ارتباط با جوانان و زنان و کسب اطلاعات از آن‌‌‌‌‌ها ایجاد  شود.

طاهری  گفت: در بین جوانان و زنان ایرانی شرایط اجتماعی و فرهنگ حاکم بر جامعه از یک طرف و تبعیض برای مشارکت زنان از طرف دیگر موجب نادیده شدن و مشارکت نداشتن آن‌‌‌‌ها شده است، اگر قانون  گذاران به تأمین کردن نیاز‌‌‌‌های زنان خانواده ادامه دهد و خدماتش را به شیوه‌‌‌‌‌هایی ارائه دهد که همیشه دارای تقاضا باشد، ارزش دو طرفه ایجاد می‌شود و هدف نهایی که همان تعلق زنان به خانواده است، حاصل می‌شود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص خواسته جوانان گفت: بررسی خواسته‌‌‌‌‌های جوانان ، به‌طور ویژه سبب می‌شود که نواحی محروم نیز در حوزه توسعه، با سایر بخش‌‌‌‌‌های توسعه ملی جامعه، به صورت همگام و مکمل عمل کند، البته جوانان جامعه نیز باید قدرت رویارویی با سختی‌‌‌‌‌ها را داشته ‌باشند و به منظور نیل به هدف‌‌‌‌‌های خویش توانایی شناخت صحیح را داشته ‌باشند.

کاندیدای مجلس یازدهم در همدان با اشاره به وضع اقتصادی کشور گفت: اقتصادمقاومتی مبتنی بر دانش،توسعه به پیشرفت علمی بستگی دارد وارتقای بهره وری مبتنی بر دانش است ودر حال حاضر معیار ارزیابی افراد نه ویژگی های ذاتی آنان بلکه خصیصه های اکتسابی آنها نظیر مهارت و توانمندی آنهاست.

وی ادامه داد: در گذشته زنان خانواده با انجام فعالیت ‌‌‌‌های خرد بخشی از نیروی اقتصادی هر خانواده‌ای محسوب می‌شدند و اینک با گسترش توسعه این فعالیت‌‌‌‌‌ها بسیار کمتر شده است بنابراین دولتمردان می‌توانند با شناخت نیاز‌‌‌‌های زنان و ایجاد شرایط برای فعالیت‌های افتصادی آنان دوباره زنان خانواده را به شکلی نوین در کار‌‌‌‌های اقتصادی خانواده مشارکت دهند.

طاهری با بیان اینکه بیشتر مشکلات کشور را می توان در داخل حل کرد، افزود: باید در برابر دشمنان بصورت قاطع ایستاد چرا که مذاکره با آنها باعث از دست دادن فرصت پیشرفت در داخل کشور می شود.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=49002
  • دیدگاه‌ها برای مذاکره با دشمن جلوی پیشرفت در داخل کشور را می گیرد/ تبعیض برای مشارکت زنان باعث نادیده گرفتن آنها شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.