• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

لزوم تغییر مبلمان شهری و ساماندهی معابر شهر نهاوند

  • کد خبر : 203972
  • 22 آبان 1402 - 7:15
لزوم تغییر مبلمان شهری و ساماندهی معابر شهر نهاوند
شهر نهاوند باوجود داشتن قدمت تاریخی و فرهنگی ولی در بخش توسعه شهری آن‌چنان‌که باید رشد نکرده است و مشکلات عدیده‌ای در این بخش دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» شهر نهاوند با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت سومین شهر بزرگ استان بعد از همدان و ملایر است ولی آن‌گونه که باید پیشرفت نکرده است.
این شهر مشکلات زیادی در بخش توسعه شهری دارد و باوجود سابقه بسیار زیادی تاریخی و فرهنگی که دارد ولی در این قسمت با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کند.
نهاوند درزمینهٔ ریخت و نمای شهری آن‌چنان پیشرفت نکرده و وضعیت معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها نیز باوجود اقدامات انجام‌شده ولی هنوز مورد رضایت شهروندان نیست.
اسفالت خراب برخی از کوچه‌های به‌خصوص قدیمی داد شهروندان این مناطق را درآورده است و نبود پارکینگ عمومی و خیابان‌های کم‌عرض دیگر مشکل شهروندان این شهر است.
تمرکز همه امکانات و بازارچه‌ها، فروشگاه‌ها در مرکز شهر باعث ایجاد ترافیک‌های اعصاب‌خردکن در این شهر می‌شود چون همه برای تهیه مایحتاج باید به مرکز شهر رفت‌وآمد کرده درحالی‌که خیابان‌ها کم‌عرض و پارکینگ عمومی هم وجود ندارد.
در کنار این مشکل مبلمان قدیمی فضای شهر نهاوند در کنار وجود بافت فرسوده ۷۰ هکتاری در این شهر از دیگر مشکلات عدیده شهر نهاوند است.
در سال‌های اخیر کارهایی برای بهبود این اوضاع انجام‌شده ولی کافی نیست و خیلی بیشتر از این باید کار شود تا موجبات رضایت شهروندان فراهم شود.
مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند در این خصوص گفت: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری تولید و در بیش از ۶۰۰ کوچه و معابر سطح شهر توزیع و پخش‌شده است.
وی اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته بیش ۱۲۰۰ تن سیمان رایگان از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دریافت کرده‌ایم که جهت تولید جداول و کف‌پوش ولوله‌های سیمانی و… در کارگاه شهرداری نهاوند مورداستفاده قرارگرفته است.
یوسفی نوید افزود: بیش از ده پارک محله‌ای در مناطق کم برخوردار نهاوند احداث‌شده است و هم‌اکنون بازسازی و اصلاح پارک محله‌ای شهید طالبیان در منطقه شیخ منصور آغاز و در دستور کار قرارگرفته است.
وی ادامه داد: عملیات ساخت و احداث پارک بزرگ صخره‌ای در مساحت ۶ هکتار بااعتباری بالغ‌بر ۴۵ میلیارد تومان تقریباً به اتمام رسیده است که طی چند روز آینده رسماً افتتاح و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.
شهردار نهاوند گفت: با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهرستان عملیات اجرای ساخت میدان شهدای ارتش در بلوار امام حسین (ع) و میدان سپاه در بلوار ولیعصر (عج) آغازشده است که امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ظرف دو ماه آینده با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسند.
وی بیان داشت: با توجه به درخواست هیئت‌امنای مسجد سیدالشهدا جهت ایجاد پارک محله‌ای و فضای بازی کودکان مقرر شد با مساعدت و همکاری شهردار نهاوند در محوطه جنب مسجد به‌زودی عملیات اجرایی این پارک جهت استفاده شهروندان محله کوی بهاران آغاز شود.
یوسفی نوید در خصوص فضای سبز هم اظهار داشت: گلخانه شهرداری توسط واحد فضای سبز با اقدام به کاشت و قلمه زدن گل‌های دائمی و فصلی، گامی مؤثر در خودکفایی تولید گل و زیباسازی فضای سبز را در طی یک سال گذشته آغاز کرده است.
وی گفت: کاشت انواع گل‌ها متناسب با شرایط آب‌وهوایی شهرستان در نظر گرفته‌شده و تاکنون در مراحل مختلف در ورودی‌ها، بلوارها و پارک‌ها و نقاط مختلف سطح شهر از این تولیدات استفاده‌شده است و هم‌اکنون نیز انتقال قلمه‌ها به گلدان جهت کاشت مجدد توسط فضای سبز شهرداری در حال انجام است.
شهردار نهاوند ادامه داد:‍ همراهی شهروندان در حفظ زیبایی و نگهداری مبلمان شهری، نشانه بلوغ فکری و رشد روحی آنان و یک وظیفه همگانی است که این امر مهم نشان‌دهنده احساس مسئولیت مردم در مقابل آینده و توسعه شهر است.
وی اظهار داشت: وسایل و تجهیزاتی که در سطح شهر و بوستان‌ها جانمائی و نصب می‌شوند برای زیبایی و استفاده شهروندان می‌باشند و جزء اموال خود آنان به شمار می‌رود که می‌بایست در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم.
یوسفی نوید گفت: ایجاد پارک‌ها و توسعه فضاهای سبز و بوستان‌ها ازجمله وظایف شهرداری‌ها در جهت ایجاد شادابی شهروندان و زیبایی شهر است که مشارکت و همراهی شهروندان رابطهٔ مستقیم با این توسعه دارد.
وی ادامه داد: انجام ناهماهنگی بصری، تخریب روشنایی‌ها و مبلمان شهری اولین تأثیر را در شهروندان به‌عنوان مالکان شهر و بهره‌برداران از آن می‌گذارد و دیوارنویسی و مبلمان معیوب و… علاوه بر هزینه‌های بالای ساخت مجدد باعث مخدوش شدن چهرهٔ بصری شهر می‌شود.
شهردار نهاوند در خاتمه بیان داشت: شهر موجودی پویا وزنده و متعلق به همهٔ شهروندان است که ارائه خدمات رفاهی و زیبایی و تنوع مبلمان شهری در آن، از بودجه عمومی و عوارض پرداختی شهروندان است، حفظ و حراست از زیبایی و مبلمان موجود در آن‌یک وظیفهٔ همگانی و نشانه رشد و بلوغ فکری و روحی شهروندان است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203972
  • دیدگاه‌ها برای لزوم تغییر مبلمان شهری و ساماندهی معابر شهر نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.