• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان همدان

  • کد خبر : 65499
  • 24 اردیبهشت 1399 - 11:15
لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان همدان

منصور ستوده از لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان خبرداد. به گزارش عصر همدان؛  منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در چهل و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان از لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان خبرداد. وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون […]

منصور ستوده از لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان خبرداد.

به گزارش عصر همدان؛  منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در چهل و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان از لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان خبرداد.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۴۵۶ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد افزایش یافته است.

ستوده اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۶۵ حلقه از چاه های غیرمجاز و دارای حکم قضائی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب و عمق انسداد بیش از ۳ کیلومتر پرو مسدودشده است.

وی عنوان کرد:در مجموع از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۴۰۲۹ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۷۲ میلیون مترمکعب وعمق انسداد ۱۳۸ هزار متر پرو مسلوب المنفعه گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان  گفت: در مجموع تعداد ۴۷۸۱ دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق بر روی چاههای مجاز نصب گردیده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با لایروبی رودخانه های استان به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر در فروردین امسال مشکلی از جهت سیلاب نداشتیم و توانستیم بخوبی آنرا مدیریت کنیم.

ستوده در پایان گفت: تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه، با پیگیری و همکاری دستگاه قضایی منجر به آزاد سازی ۸۴۸۰۰ متر مربع از این رودخانه ها در استان شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=65499
  • دیدگاه‌ها برای لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.