• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024
0

قرار نیست خبرنگاران مجیزگوی ادارات شوند/ خانه مطبوعات استان حامی همه جانبه ی رسانه ها

  • کد خبر : 103728
  • 26 بهمن 1399 - 13:32
قرار نیست خبرنگاران مجیزگوی ادارات شوند/ خانه مطبوعات استان حامی همه جانبه ی رسانه ها

در نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با خبرنگاران و مدیران مسئول در شهرستان بهار بر حمایت همه جانبه خانه مطبوعات از خبرنگاران در صورت بروز شکایت و تشکیل پرونده علیه رسانه ها تاکید شد. به گزارش عصر همدان، صبح امروز نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بهار با حضور مدیر عامل خانه مطبوعات استان […]

در نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با خبرنگاران و مدیران مسئول در شهرستان بهار بر حمایت همه جانبه خانه مطبوعات از خبرنگاران در صورت بروز شکایت و تشکیل پرونده علیه رسانه ها تاکید شد.

به گزارش عصر همدان، صبح امروز نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بهار با حضور مدیر عامل خانه مطبوعات استان همدان در فرمانداری بهار و به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

این نشست با حضور مدیران مسئول، خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان بهار برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات، اشکان یوسفی به شنیدن نظرات مدیران مسئول و خبرنگاران رسمی شهرستان پرداخت و در ادامه با بیان این مطلب که خود در اصل بهاری است و از این حیث حس قرابت با بهاری ها دارد اذعان داشت: در تلاشیم که کمیته آموزش و پژوهش ذیل خانه مطبوعات تشکیل دهیم تا در آن بتوان دوره های مختلف آموزشی جهت اقشار مختلف خبرنگاران و فعالان مجازی تدوین شود.

یوسفی در ادامه با اشاره به شکوه برخی خبرنگاران درخصوص احضار دستگاههای مختلف نسبت به انتقادات رسانه گفت: قرار نیست خبرنگاران مجیزگوی دستگاه های دولتی باشند، چرا که در کنار بیان موارد مثبت برای امیدبخشی به جامعه باید مواد خاکستری نیز به قصد اصلاح بیان شود.

وی همچنین به خبرنگاران توصیه کرد که در صورت وجود شکایت دستگاه ها، حتما موضوع را با خانه مطبوعات در میان بگذارند، چرا که بیشترین تاکید اساسنامه خانه مطبوعات حمایت صنفی از رسانه ها و خبرنگاران است.

در ادامه محمدرضا خوش گفتار یکی دیگر از اعضای خانه مطبوعات نیز ضمن اعلام حمایت از رسانه ها و خبرنگاران افزود: در جلسه ای که با معاون دادگستری همدان داشتیم بر این نکته تاکید شد که شکایت از رسانه هایی که دارای مجوز از خانه مطبوعات هستند جزء پرونده های مطبوعاتی محسوب شده و باید با هیئت منصفه دادگاه تشکیل شود.

وی همچنین از تشکیل مصلحین در حوزه مطبوعات خبر داد و گفت: از این پس اگر اداره و نهادی از مطبوعات شکایت داشته باشد در ابتدا به مصلحین ارجاع می شود و در نهایت اگر به صلح و سازش کشیده نشد، به دادگاه می رود، کار ما حمایت حقوقی و صنفی از رسانه هاست.

همچنین در این نشست در مورد موضوعاتی همچون شرایط عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات، بیمه خبرنگاری و مطالبات نشریات از ادارات دولتی بحث و گفتگو شد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=103728
  • دیدگاه‌ها برای قرار نیست خبرنگاران مجیزگوی ادارات شوند/ خانه مطبوعات استان حامی همه جانبه ی رسانه ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.