• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
بارش رحمت الهی، زمزمه شکرگزاری بندگان را در هم آمیخت؛

عید فطر همدانی‌ها، با طراوت باران و عطر معنویت

  • کد خبر : 214275
  • 22 فروردین 1403 - 9:01
عید فطر همدانی‌ها، با طراوت باران و عطر معنویت
حضور پرشور نمازگزاران همدانی در عید سعید فطر، جلوه‌ای از وحدت و همدلی مسلمانان بود که در سایه رحمت الهی به نمایش درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در حالی که زمین از بارش باران الهی سیراب می‌شد، مومنان خداجو با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری، در مصلاها و مساجد سراسر کشور گرد هم آمدند تا ندای تکبیر و شکرگزاری را در فضای عطرآگین عید طنین‌انداز کنند.

حضور پرشور نمازگزاران همدانی در این روز خجسته، جلوه‌ای از وحدت و همدلی مسلمانان بود که در سایه رحمت الهی به نمایش درآمد. قطرات باران که بر چهره‌های مومنان می‌نشست، گویی با اشک شوق و شکرگزاری درآمیخته بود و شور و معنویت عید را دوچندان می‌کرد.

امام جماعات استان همدان در خطبه‌های نماز عید، ضمن تبریک این روز فرخنده به مسلمانان، به تبیین فلسفه و اهمیت عید فطر و لزوم شکرگزاری از خداوند متعال پرداختند.

همچنین، در این مراسم، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوای دلنشین خود، به مدح و ثنای الهی پرداختند و فضای معنوی و روحانی خاصی را به وجود آوردند.

برگزاری نماز عید فطر در زیر باران رحمت الهی، جلوه‌ای بدیع و تماشایی از تجلی قدرت و عظمت خداوند متعال بود و خاطره‌ای ماندگار در ذهن نمازگزاران به یادگار گذاشت.

عید فطر امسال، با بارش باران الهی، صفای معنوی و روحانی خاصی به خود گرفته بود و گویی زمین و آسمان در شکرگزاری خداوند متعال، با هم نغمه سر داده بودند.

در این روز فرخنده، مسلمانان با دعا برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) و برقراری صلح و آرامش در جهان، از خداوند متعال طلب یاری و استعانت کردند.

مسئولین برای تکمیل مصلی همدان همت کنند

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: در این روز و عید بزرگ الهی که موجب شرافت و کرامت جامعه اسلامی است خداوند، تقوی الهی رابه همه عنایت بفرماید.

وی با اشاره به روایت پیغمبر اسلام گفت: مردم برای شما نشانه هایی است به سوی نشانه های خود حرکت کنید و برای شما پایانی است و برای پایان خود تفکر کنید.

شعبانی موثقی افزود: پیغمبر می فرماید ابتدای ماه رمضان رحمت الهی وسط ماه رمضان غفران الهی و در آخر آزاد شدن از جهنم است. وی ادامه داد: بنابر وعده های پیغمبر آن هایی که اهل مهمانی بودند امروز از جهنم نجات پیدا کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به مصلی گفت: مصلی از دهه ۶۰ آغاز و در دهه ۸۰ مبالغ فراوانی از بیت المال مصرف شده و عدم ادامه باعث میشود مبالغ قبلی هدر برود، مسئله نیمه تمام ماندن مصلی با همت مسئولین به اتمام برسد چرا که برای برگزاری نماز در حسینیه امام با مشکل مواجه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: جمعیت زیادی در روز قدس آمدند و ما شرمنده مردم شدیم چرا که فضا کافی نیست، امیدواریم با همراهی مسئولین ، استانداری، راه و شهرسازی، شورا، شهرداری و مجموعه مدیران بتوانیم در اسرع وقت کار نیمه کاره را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه دولت در عرصه کلان اقتصادی تلاش فراوانی داشته گفت: به فصل اجاره‌ها نزدیک می‌شویم، اقشار مستضعفی هستند و امورات زندگی آن‌ها با مشکلاتی همراه است، امیدواریم سیاست‌های اقتصادی دولت به نحوی باشد که زحمات فراوانی که کشیده می‌شود نتیجه بدهد.

امام جمعه همدان افزود: باید در استان وحدتی حاکم باشد و وحدت برای خدمت به مردم باشد، همه مسئولین بتوانند در کنار هم مشکلات مردم را برطرف کنند.

شعبانی موثقی با اشاره به بیان که امسال مشکل آب نخواهیم داشت، ابراز کرد:  در مسئله آب همدان نکاتی هست که دولت، دانشگاه علوم پزشکی بعضی از عناصری که باعث  طعم آب است راشناسایی کردند و نیاز به تصفیه آب دارد.

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214275
  • دیدگاه‌ها برای عید فطر همدانی‌ها، با طراوت باران و عطر معنویت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.