• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

شروع به کار سینما اندیشه نهاوند با اکران ۴ فیلم/ ضرورت استقبال مردم و حمایت مسئولان از سینما

  • کد خبر : 176029
  • 03 بهمن 1401 - 20:18
شروع به کار سینما اندیشه نهاوند با اکران ۴ فیلم/ ضرورت استقبال مردم و حمایت مسئولان از سینما

رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد‌ اسلامی نهاوند گفت: سینما اندیشه نهاوند از پنجم بهمن‌ماه با اکران ۴ فیلم روز سینمای کشور شروع به فعالیت می‌کند. به گزارش عصرهمدان؛ پس از سال‌ها تعطیلی تنها سینمای شهرستان نهاوند و اکران محدود چند فیلم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با عدم استقبال مردم همراه شد، […]

رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد‌ اسلامی نهاوند گفت: سینما اندیشه نهاوند از پنجم بهمن‌ماه با اکران ۴ فیلم روز سینمای کشور شروع به فعالیت می‌کند.

به گزارش عصرهمدان؛ پس از سال‌ها تعطیلی تنها سینمای شهرستان نهاوند و اکران محدود چند فیلم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با عدم استقبال مردم همراه شد، نهاوند شهر بدون سینما لقب گرفت.

در طول این سال‌ها همشهریان از عدم داشتن مکان مناسب برای تماشای فیلم‌های روز سینمای کشور گلایه داشتند و احداث سینما از مهم‌ترین مطالبات مردم بوده است.

حالا پس از کش‌ و قوس‌های فراوان و پس از چندبار بازگشایی و تعطیلی مجدد، قرار است سینما اندیشه نهاوند شروع به کار کند.

این بار امیدواریم با حمایت های مسئولان و استقبال مردم چراغ سینمای نهاوند روشن بماند و محفلی برای خانواده ها و دوست‌داران سینما باشد.

البته متولیان برپایی سینما هم باید با اکران فیلم های روز سینما و ایجاد امکانات، زمینه را برای حضور همشهریان فراهم کنند.

در همین خصوص، امیر بحیرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: از ویژگی‌های سینما می‌توان به تأثیرگذاری آن در جامعه فرهنگی اشاره کرد که بر همین اساس استفاده از رونق سینماها در سطح شهر و استفاده از پتانسیل آن در زمینه‌های آموزش برای کودکان می‌تواند اثرات مثبت در پی داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ویژه کودکان در سینماها به نمایش گذاشته شود، کودکان نیز می‌توانند در توسعه فرهنگی و هنری نقش داشته باشند و همچنین زمینه فعالیت برای برنامه‌سازی آموزشی برای قشر کودک نیز محیا می‌شود.

بحیرایی یکی از موضوعات اساسی و مورد نیاز جامعه را بحث شور و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی عنوان‌کرد و سینما را به یکی از مهم‌ترین ابزار برای بسط این موضوع در سطح شهرستان دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ادامه داد: خوشبختانه سینما اندیشه نهاوند از پنجم بهمن ماه با اکران ۴ فیلم 《بدون قرار قبلی، برای مرجان، طلا خون و انیمیشن موزیکال لوپتو》آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: سینمای نهاوند از پنجم بهمن در ابتدا با اکران در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۶ و اکران جدیدترین فیلم‌های سینمایی کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند و امیدواریم با حمایت‌های مردم و مسئولان شاهد رونق این مرکز باشیم چرا که راه‌اندازی سینما یکی از مطالبات عمومی و به حق مردم نهاوند بوده و هست.

بحیرایی در خصوص تعطیلی سینمای نهاوند گفت: متأسفانه در سال ۱۳۸۴ تنها سینمای نهاوند (سینما فرهنگ) به دلایل مختلف از جمله عدم استقبال مردم، به روز نبودن تجهیزات با رأی کمیسیون ماده ۵ تعطیل شد و پس از آن با تلاش‌های مختلف از سوی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی نتوانستیم مالک سینما را متقاعد کنیم تا نسبت به راه اندازی مجدد آن اقدام نماید.

وی تصریح کرد: البته در این میان مشکلات موجود از نظر زیرساختی و استحکام بنا و همچنین تجهیزات در این خصوص بی‌اثر نبود.

بحیرایی افزود: در سال ۱۳۹۰ و با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق مسئولان وقت این اداره و شهرستان تنها سالن شهرستان مجهز به جدیدترین سیستم‌های پخش و اکران فیلم شد و سالن اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) قابلیت پخش فیلم را پیدا و فعالیت خود را با نام سینما اندیشه نهاوند آغاز کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: متاسفانه به دلیل عدم استقبال همشهریان از فیلم‌ها، بخش خصوصی که مسئولیت اکران فیلم را برعهده داشت نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

وی بیان داشت: در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ با تلاش‌های انجام شده یک‌بار دیگر سینما اندیشه فعالیت خود را با پخش جدیدترین فیلم‌های در حال اکران در کشور آغاز کرد که متاسفانه به دلائل گوناگون به تعطیلی کشیده شد.

بحیرایی ادامه داد: این موضوع در سال ۱۴۰۰ نیز با هماهنگی های انجام شده و سرمایه‌گذاری نماینده کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران به صورت موقت ادامه یافت که این راه‌اندازی  نیز به دلیل مشکلات موجود به نتیجه نرسید.

وی گفت: از سال گذشته پیگیری‌های و تلاش‌های زیادی در خصوص راه اندازی دائم این سینما انجام پذیرفت که پس از تلاش‌های فراوان و با همکاری مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن سینمای جوانان استان و کشور از ۱۹ دستگاه موجود در کل کشور  یک دستگاه سینما سیار به صورت دائم به شهرستان نهاوند واگذار شد که با رایزنی‌های انجام گرفته آقای حمید شهبازی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و به عنوان متولی سینما معرفی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در پایان گفت: باید کالاهای فرهنگی و به ویژه بحث سینما و فیلم توسط مردم در سبد مصرفی خانوار قرار گیرد چون که نقش مثبت آن در بهبود شاخص های آگاهی، ارتباطات اجتماعی و دیگر بخش‌ها بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش عصرهمدان؛ امیدواریم با حمایت‌های مسئولان این بار سینمای نهاوند به فعالیت خود ادامه دهد و دوباره شاهد تعطیلی این مرکز نباشیم.

قطعا رمز پایداری و فعال ماندن سینمای نهاوند، استقبال و حضور مردم برای دیدن فیلم ها روز کشور است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=176029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام و عرض ادب – حالا که بحث سینما داغه فکر کنم جایگاه سینما فرهنگ خیلی بهتره و رومانتیکتره چون خیلی خیلی تو دسترس هستش و هر روز چشمت بهش میخوره و میتونی فیلمها رو برانداز کنی و واسه خیلیا حالت سینما فرهنگ نوستالژیک هست و شاید این بهانه ای باشه برای سینما رفتن دوباره -ولی سینما ارشاد شاید کیفیتش خوب باشه ولی اصلا جاش خوب نیست خیلی در گوشه و کناره در کل امیدوارم پیشنهادات و ببینید