• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

زندگی و شهادت حاج قاسم با سیره فاطمی پر برکت شد/نباید عافیت طلبان دیروز، امروز در راس قرار گیرند

  • کد خبر : 140947
  • 17 دی 1400 - 17:29
زندگی و شهادت حاج قاسم با سیره فاطمی پر برکت شد/نباید عافیت طلبان دیروز، امروز در راس قرار گیرند

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان گفتند: اقدام غربی ها در حذف تصاویر شهید سلیمانی نشان دهنده ترس آنها از شخصیت ایشان است. همدان به گزارش فارس همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند محبت حضرت زهرا(س) را انکار کند اظهار کرد: خلیفه […]

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان گفتند: اقدام غربی ها در حذف تصاویر شهید سلیمانی نشان دهنده ترس آنها از شخصیت ایشان است.

همدان

به گزارش فارس همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند محبت حضرت زهرا(س) را انکار کند اظهار کرد: خلیفه اول وقتی به عیادت حضرت فاطمه(س) رفت، اذعان کرد محبت فاطمه(س) را بیشتر از دختر خود دارد و این برای همه مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه در قیامت نام فاطمه زهرا(س)، منصوره است افزود: بنا بر روایات، مومنان با نصرت الهی دلگرم می‌شوند و دست یاریگر خداوند نسبت به انسان‌ها به وجود حضرت فاطمه(س) است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا(س) در زمین به خاطر اینکه شیعیان را از آتش جهنم جدا می‌کند فاطمه است گفت: باید منش و روش زندگی این بانوی بزرگ را در جامعه پیاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور با مراجع دینی تصریح کرد: ارتباط با مراجع و اخذ رهنمون از آنها توسط رئیس جمهوری جای تقدیر و تشکر و دارد.

وی ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که همه علما مطرح کردند توجه به معیشت و اقتصاد کشور است و همه مراجع ما مشکلات اقتصادی را می‌بینند و لزوم رفع آن را به رئیس جمهور گزارش کردند.

شعبانی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده دادند که در ماه‌های آینده خبرهای خوبی به مردم می‌رسد بنابراین تیم اقتصادی رئیس جمهور باید تدبیر کنند و مشکلات را برطرف و وعده‌ها را محقق کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از شعارهای دولت مبارزه با فساد است ادامه داد: فساد شاخه‌های مختلفی دارد گاهی فساد توسط برخی از افراد رخ می‌دهد اما یکی از فسادها به خاطر تورم قوانین است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به عنوان مثال برای راه‌اندازی یک تولیدی با قوانین متعددی روبرو هستیم گفت: ما ۱۰ مرجع قانونگذار داریم، ۳۹۶ قانون کلی در کشور داریم که بالغ بر ۱۲۲ هزار ماده قانونی وجود دارد و در یک تقسیم‌بندی دیگر ما حدود ۱۲ هزار قانون داریم این در حالی است که نظام حقوقی فرانسه ۳ هزار و ۸۰۰ قانون دارد.

وی با بیان اینکه اگر یک تولیدکننده بخواهد از این قوانین عبور کند به مرحله تولید نمی‌رسد اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی علما و حوزه علمیه در این حوزه، اقدام برای تحقق عدالت است و علما باید تلاش کنند حق را برپا سازند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود تولیدکننده آزار می‌بیند و مدیر هم چاره‌ای جز اجرای قانون ندارد افزود: برخی از مدیران اعلام کردند گزارش‌های لازم را ارائه کردند ولی هنوز خبری نشده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در ۲۱ استان کشور تشییع پیکر مطهر شهدا را داشتیم ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، ایران، کشور امام زمان(عج) است، تنها کشوری که در دنیا کشور اهل بیت(ع) است و جوانان خود را در این راه فدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مبشر خیر کثیر شهدا هستند خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و توانایی تأثیرگذاری دارد.

وی گفت: اگر جامعه سهل‌انگاری کند و در پیچ‌های تاریخی بصیرت نداشته باشد، سرنوشت آینده اسلام متأثر می‌شود.

شعبانی اظهار کرد: اگر جامعه آنجایی که باید فریاد بزند، سکوت کند، آنجا که باید تحلیل کند و فتنه‌ها را درست بشناسد، اقدامی نکند، سرنوشت اسلام و کشور بر هم می‌ریزد.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در جمع زنان مدینه اعلام کرد که اگر علی(ع) بود مسیر جامعه به درستی پیش می‌رفت، اما مردان مدینه از اقتدار علی(ع) ترسیدند و عدالت او را تحمل نمی‎کردند.

شعبانی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) فلسفه حذف علی(ع) را تشریح کردند تصریح کرد: بنا به فرموده حضرت فاطمه(س)، علی اهل تسامح نیست، اجازه یغما و اختلاس را نمی‌دهد و به همین خاطر مردان آن زمان ترسیدند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) فرمودند؛ امروز سهل‌انگاری کردید، علی را جدا کردید، منتظر حمله ستمکاران باشید، منتظر باشید که سر از محبان اهل بیت جدا کنند و امروز بعد از ۱۴۰۰ سال می‌بینیم، تصمیم حساسی که مردم مدینه گرفتند با جامعه اسلامی چه کرد؟

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در طول تاریخ اسلام با حذف علی(ع) اتفاقات بسیاری رخ داد خاطرنشان کرد: امروز داعش و القاعده و تکفیری درست شده و اینها نتیجه سستی بود که در بیعت با حضرت علی(ع) رخ داد.

وی گفت: مردم آن زمان گریه و عذرخواهی کردند اما اقدامی عملی انجام ندادند به طوری که سینه فاطمه(س) را مالامال از رنج کردند.

نهاوند

اقدام غربی ها در حذف تصاویر شهید سلیمانی نشاندهنده ترس آنها از شخصیت ایشان است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: در طول حوادث پس از انقلاب و در همه فتنه ها و جنگ تحمیلی و در مبارزه با گروهک ها این روحیه شهادت طلبی مردم بود که باعث پیروزی ما شد.

وی اظهار داشت: حضور مردم همواره باطل کننده نقشه های دشمنان بوده است و مردم هرجا لازم بوده با بصیرت حضور یافتند.

امام جمعه نهاوند افزود: آمریکا استکبار و باطل است و مبارزه حق با باطل ادامه دارد چون آنها با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند.

وی گفت: آنها اگر بتوانند یک روز هم به ما مهلت نمی دهند و مطالبه همه از مذاکرات این است که حق ملت را از آنها بگیرند.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: در مذاکرات آنها فقط بهانه جویی می کنند و به دنبال حل مشکل نیستند و باید هوشیار باشیم چون با دشمنی فریب کار مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حالی که در شهرهای مختلف کشور و همچنین مردم‌ منطقه مراسم باشکوهی برای گرامیداشت مقام شهید سلیمانی و شهدای مقاومت برگزار شد؛ غربی های در فضای مجازی جلوی انعکاس این مراسم را گرفتند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: غربی ها در فضای مجازی انتشار عکس و نام شهید سلیمانی را ممنون و تحریم کردند تا تصویری از ایشان منتشر نشود که نشان دهنده تاثیر شهید سلیمانی بر افراد آزاده جهان است.

وی بیان داشت: این اقدام نشان دهنده ترس آنها از ترویج شخصیت شهید سلیمانی است و همچنین لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات را گوش زد می کند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ایجاد این شبکه چندین سال است که مطالبه رهبر انقلاب است و دولت های قبل انجام ندادند و امیدواریم در این دولت انجام شود.

تویسرکان

زندگی و شهادت حاج قاسم با سیره فاطمی پر برکت شد/انتقام اصلی ترور سردار سلیمانی هنوز محقق نشده

خطیب نماز جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه خون سردار سلیمانی، جریان مقاومت را پررونق تر کرده، گفت: انتقام اصلی ترور سردار سلیمانی حتی با خروج امریکا از منطقه محقق نشده است.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های هفدهم دی ماه در مصلی امام خمین(ره) در تویسرکان، گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، مراسم تشییع شهدای گمنامی در سراسر کشور برگزار شد و مردم در این مراسم ها سنگ تمام گذاشتند که بی تردید این شهدا خیر کثیری برای کشورمان به ارمغان می آورند.

* انتقام اصلی ترور سردار سلیمانی هنوز محقق نشده

وی همچنین با اشاره به ایام سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: برگزاری بزرگداشت ها و مراسم های باشکوه برای دومین سالگرد شهادت سردار، آن هم به صورت مردمی، نشان می دهد؛ که هنوز بعد از دو سال داغ سردار در دل ها تازه است، هرچند با خروج امریکایی ها از منطقه سیلی به آن ها زده شد، امام انتقام اصلی همچنان محقق نشده است.

*خون سردار سلیمانی، جریان مقاومت را پررونق تر کرد

امام جمعه تویسرکان با اشاره به سخنانی از سردار قاآنی مبنی بر اینکه جامعه جهانی یا با عاملان ترور برخورد می کند یا نیروی سرفراز مقاومت آنان را به سزای اعمالشان می رساند، افزود: امروز به برکت خون شهید سلیمانی، جریان مقاومت پر رونق تر از دو سال پیش شده و خود این شهید برای دشمنان رعب آورتر شده است.

*زندگی و شهادت حاج قاسم با سیره فاطمی پر برکت شد

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: این خیر و برکت حیات و شهادت حاج قاسم همه برای آن است که او در دستگاه فاطمی رشد یافت و با سیره فاطمی برنامه های خود را پیش می برد و زندگی و شهادت حاج قاسم با سیره فاطمی پر برکت شد.

*وصیت نامه حاج قاسم مکتب و کتابی ارزشمند برای همگان

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وصیتنامه سردار سلیمانی یک مکتب و کتاب ارزشمند است، عنوان کرد: درس ولایتمداری در این وصیت نامه مشهود است و سربازان مکتب سردار سلیمانی و رهپویان آن، خامنه ای عزیز را جان خود می دانند و حرمت او را مقدس می دانند.

بهار

نباید عافیت طلبان دیروز، به بهای مختلف امروزدر راس قرار گیرند

حجت الاسلام محمد علی ارزنده اظهار کرد: بدانید اگر راه انقلاب ادامه داده شده و صادر میشود و نام شهدا و اسلام زنده است و رفته رفته کشورهای زیادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی همسو میشوند به برکت خون شهداست.

خطیب جمعه شهر بهار در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از محورهای خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها هشدار به اینکه نباید عافیت طلبان دیروز، به بهای مختلف امروزدر راس قرار گیرند ومنصب ها و مسئولیت ها را به دست گیرند؛ معمولا انسان هایی که در جامعه اسلامی  زندگی میکنند در برخورد نسبت به اعتقادات  و وظیفه ای که نسبت به جامعه اسلامی دارند به چهار دسته تقسیم میشوند:

دسته اول انسان هایی هستند که به به محض احساس خطر و احساس نیاز جامعه اسلامی با تمام وجود وارد عرصه میشوند و تا پای جان مدافع اسلام هستند  ولو اینکه بهره ای از آن ببرند و یا برای کسب مقامی و جایگاهی باشد و در جامعه امروزی کسانی هستند که واقعا میگویند”از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن” مدافعان حرم  و کسانیکه با همه هستی مدافع اسلام هستند اینگونه اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده نیز افزود:  قسم دوم کسانی هستند که دوست دارند به اسلام و جامعه اسلامی خدمت کنند اما متاسفانه تنبلی باعث میشود به بهانه های مختلف از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند و قسمت سوم گروهی که اصلاً به مسائل اقتصادی ذره ای تعهد ندارند و هیچ  احساس مسئولیت نمیکنند و اینها اگر احساس مسئولیت نمیکنند و تعهدی ندارند لطمه‌ای هم  نمیزنند، البته بعضی مواقع بسته به زمان و شرایط عده ای با گروهی همراه میشوند و قسمت چهارم منافقان به ظاهر مسلمان که در مشکلات اسلام به هنگام سختی و مشقت در صف آخرند اما در زمان فتح و نصرت و آسایش و زمان تقسیم  غنائم و مسئولیت هادر صف اول  قرار می گیرند وبه دنبال عناوین دنیایی و پست های دنیوی هستند.

خطیب جمعه شهر بهار تاکید کرد: اگر خواندن تاریخ، قرآن، نهج البلاغه، روایات اهل بیت، خطبه فدکیه و…به صرف خواندن و دانستن باشد سر سوزنی ارزش ندارد ولی اگر احیانا خوب خوانده و  تحلیل شود و عبرت گرفته شود  و بدان عمل شود، در این صورت به درد میخورد.

حجت الاسلام ارزنده نیز تصریح کرد:  اگر بخواهیم مسائل را با زمان خود تطبیق دهیم یک عده در طول انقلاب اسلامی هر زمانی توجه کردند چه گروهی، چه حزبی روی کار می آید بلافاصله حرکتشان و اعتقاد ظاهری شان را با او همسو کردند تا به عناوین دنیوی برسند لذاحضرت فاطمه  در خطبه فدکیه در اشاره به این اشخاص و گروه ها اشاره میکند:علی ابن ابی طالب(ع) که در سرسلسله متقین و مومنان که همه هستی خود را برای اسلام گذاشت وبه خاطر خداوند رنج های بسیار دید و برای فرمان خدا بسیارمیکوشیدو نزدیک رسول خدا(ص) سختکوش و خیرخواه بود و در راه خدا سرزنش ملامت کنندگان در او اثر نداشت و در راه دین و اسلام از همه هستی خود گذشت اما طرف مقابل وی کسانی هستند که در در آسایش زندگی میکردند و خوش گذران بودند وهمان کسانی که آمدند و ظلم کردند و با این که نمیجنگیدند، در میدان نبودند اما رعب و هراس را بین مسلمانان ایجاد میکردند مثل کسانی که در میدان نیستند و ادعای انقلابی گری می کنند و در صف آخر ایستاده اند و دستی برای دشمن تکان می دهند که اگر اوضاع برگشت باز جایگاهی داشته باشند و در زمان ما کسانی بودند که آب و نان مملکت را مشروط  به نتیجه برجام کرده بودند حتی واکسن کرونا را بهFATF ربط دادند، کسانی که در مذاکره فقط شعار میدادند و در آخرین صف بودند.

وی گفت: نفاق هایی که امروز هست زاییده ظلم و خیانتهای افراد داخلی است که به جامعه بشریت روا کردند و رخنه کردند تا به وقتش ضربه و لطمه خود را به اسلام  وارد کنند، این افراد به مانند کسانی هستند که وقتی که دادن جان، خون، هستی و آبرو  لازم است خزیده اند به راه های خود و وقتی نوبت تقسیم غنائم است، اولین نفرند اما افسوس که کسانی که همه هستی خود را برای اسلام و انقلاب  گذاشتند از غنائم بی بهره اند و امروز که دولت در دست انقلابیون افتاده کدام مسئولیت را به حزب الهی ها داده شده و افرادی با رزومه های ساختگی که با بهانه های مختلف رنگ عوض میکنند در هر حزب و گروهی خود را همسو میکنند  مقام ومنصب میگیرند الان شش ماه است که از روی کار آمدن دولت جدید گذشته مجددا میبینیم کسانی که هشت سال خون به دل دولت و مردم کردند و ارزش های خانواده شهدا را نادیده گرفتند، امروز روی کار آمدند این انتظار مردم  از دولت انقلابی و مسئولان  است که انقلاب را از دست اینان نجات دهید.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به  پیام مقام معظم رهبری بمناسبت درتشییع جنازه ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها گفت: ما انسانهای خاکی همطراز و هم صنف شهدای گمنام نیستیم،به آنها میگوییم گمنام در حالی که بین خدا، افلاکیان، انبیا و آسمانیان خوش نام اند و قدرشان را میدانند،  بدانید که اگر راه انقلاب ادامه داده شده و صادر میشود و نام شهدا و اسلام زنده است و رفته رفته کشورهای زیادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی همسو میشوند به برکت خون همین شهداست، روحشان عالیست و از خداوند توفیق ملحق شدن به شهدا را داریم.

خطیب جمعه شهربهار نیز عنوان کرد: ۱۷ دی سالروز اجرای  طرح استعماری حذف حجاب در سال۱۳۱۴  به دست رضا خان  ملعون بود که دران زمان از تمامیت ارزی،صنعت و تکنولوژی و ارزش ها از حاکمان وقت خبری نبود، و جبران خفت  و خواری خود را در این دیدند که دین و حجاب افیون جامعه هاست و باید شبیه غربی ها شویم و فرزند ملعون رضا خان نیز بی حجابی و بی عفتی را رواج دادند و از پیشرفت مملکت خبری نبود و نتوانستند عزت و اقتدار و صنعت را برای مملکت بیاورند و الان یک عده کارشان در مملکت همان است که در مسیر آنها هستند و اربابانشان مفاسدی نهادینه کردند و صنعت را تعطیل و اقتدار نظام را زیر سوال بردند و کشور را به اشکال مختلف به سمت بی بندو باری بردند و بدنبال این هستند که از طریق ماهواره و فضای مجازی حجاب را برادرند و کسانی که دست اندرکاران هستند باید همسو با دین و مردم  باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=140947
  • دیدگاه‌ها برای زندگی و شهادت حاج قاسم با سیره فاطمی پر برکت شد/نباید عافیت طلبان دیروز، امروز در راس قرار گیرند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.