• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

فروشگاه های اینترنتی دغدغه خرید اقلام را رفع می کنند/ رایزنی برای تحویل میوه شب عید توسط فروشگاه اینترنتی

  • کد خبر : 54412
  • 24 اسفند 1398 - 10:58
فروشگاه های اینترنتی دغدغه خرید اقلام را رفع می کنند/ رایزنی برای تحویل میوه شب عید توسط فروشگاه اینترنتی

در شرایط فعلی که ویروس کرونا از مرزهای جغرافیایی کشورها عبور کرده و در کشور ما نیز تعدادی را به کام مرگ کشانده بحث جلوگیری از این بیماری و عدم خروج از منزل توسط افراد صاحب نظر و مسئولان بهداشت و درمان کشور اکیدا توصیه می شود اما این روزها نحوه خرید اقلام و وسایل […]

در شرایط فعلی که ویروس کرونا از مرزهای جغرافیایی کشورها عبور کرده و در کشور ما نیز تعدادی را به کام مرگ کشانده بحث جلوگیری از این بیماری و عدم خروج از منزل توسط افراد صاحب نظر و مسئولان بهداشت و درمان کشور اکیدا توصیه می شود اما این روزها نحوه خرید اقلام و وسایل مورد نیاز یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان است و با توجه به نزدیکی شب عید و تامین مایحتاج زندگی برای این ایام یکی از بهترین و موثرترین راه هایی که می توان برای خرید انجام داد استفاده از فروشگاه های اینترنتی است.

به گزارش عصر همدان، انسان با پیشرفت هایی که طی قرن های اخیر داشته با سرعت زیادی به سمت مدرنیته شدن حرکت می کند و یکی از مصداق های مدرنیته شدن زندگی بشر خرید های اینترنتی است.

با تاسیس فروشگاه های اینترنتی، نحوه خرید و سبک زندگی مردم تغییرات فراوانی کرد که این موضوع از نظر کارشناسان دارای ابعاد مثبت و منفی است.

در شرایط فعلی که ویروس کرونا از مرز های جغرافیایی کشور ها عبور کرده و در کشور ما نیز تعدادی را به کام مرگ کشانده بحث جلوگیری از این بیماری و عدم خروج از منزل توسط افراد صاحب نظر و مسئولان بهداشت و درمان کشور اکیدا توصیه می شود و این روز ها نحو خرید اقلام و وسایل مورد نیاز یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان است و با توجه به نزدیکی شب عید و تامین مایحتاج زندگی برای این ایام یکی از بهترین و موثرترین راه هایی که می توان برای خرید انجام داد استفاده از فروشگاه های اینترنتی است.

چند سالی است که فروشگاه های اینترنتی پابه میدان کسب و کار ها باز کرده و مشتریان زیادی را هم برای خود دست و پا کرده اند و در شهر همدان هم فروشگاه های اینترنتی برای خرید آسان مشتریان و شهروندان ایجاد شده اند که یکی از این مراکز فروشگاه اینرنتی شاتوت است که توسط دو جوان خوش ذوق بنام های علیرضا جام بزرگ و محمد مهدی معزی فعالیت خود را در حوزه میوه و تره بار شروع کرده است.

به همین منظور گفتگویی با یکی از مدیران فروشگاه اینترنتی داشتیم که در ادامه می خوانید.

عصر همدان: لطفا خودتان را معرفی و روزمه خود را بیان کنید؟

جام بزرگ: علیرضا جام بزرگ، مدیر فروشگاه اینترنتی شاتوت هستم؛ کارشناس ارشد مهندسی آب دارم که البته رشته تحصیلی من نقطه مشترکی به کار فعلی ام ندارد.

عصر همدان: چرا به دنبال این کار آمدید؟

جام بزرگ: من در گذشته در شرکت حسابداری کار کردم اما پس از چندسال با همفکری دوستم تصمیم گرفتیم کاری را آغاز کنیم که مسئول خودمان باشیم و در کنار این ایجاد اشتغال کرده باشیم، البته قبل از این اقدام من در کارخانه فولاد و دوستم در اداره کار استخدام شدیم اما انصراف دادیم.

عصر همدان: چه شد که به فکر تاسیس فروشگاه اینترنتی شاتوت افتادید؟

جام بزرگ: با توجه به اینکه ارشد رشته مهندسی آب دارم مدتی بود به دنبال ایجاد گلخانه بودم اما این کار در همدان جوابگو نبود، دراین شرایط افرادی را دیدم که با دلالی محصولات کشاورزان را خریداری کرده و محصولات را به هم پاس می دهند تا قیمت مد نظر خود را تعیین کنند و با این حساب مبلغ خاصی به دست باغدار و گلخانه دار نمی رسید؛ به همین دلیل به این فکر افتادیم که محصولات کشاورزان را خریداری کرده و با توجه به ایده فروشگاه اینترنتی که داشتیم در جهت حمایت از باغدار و قیمت گذاری میوه همدان اقدام کنیم.

عصر همدان: تاریخ آغاز به کار فروشگاه اینترنتی کی بود و آیا پیشرفت داشتید؟

جام بزرگ: قرار بود از خردادماه سال ۹۸ شروع به کار کنیم اما با توجه به ایجاد مقدمات کار به طور رسمی از ۱۹ آذر ماه آغاز به کار کرده و با توجه به اینکه طبق آمار، همدان در خرید اینترنتی ضعیف است پیش بینی می کردیم در مدت زمان بیشتری مورد توجه قرار بگیریم اما به لطف خدا تا به امروز از برنامه پیش بینی شده جلوایم.

عصر همدان: در حال حاضر نحوه خرید اینترنتی چگونه است؟

جام بزرگ: مردم می توانند با استفاده از اپلیکیشن شاتوت که در سایت شاتوت مارکت است اقدام به ثبت سفارش کنند و توجه داشته باشند که پیک رایگان از ساعت ۲:۳۰ تا ۶:۳۰ دقیقه و پیک طلایی از ۱۰ صبح تا ۹ شب آماده ارسال سفارشات است.

عصر همدان: خرید چه قشری از فروشگاه شما بیشتر است؟

جام بزرگ: در حال حاضر ثبت سفارش توسط ادارات برای همایش و جلسات که شامل پک های میوه و کیک است و همچنین خرید روزانه میوه وسبزی جات توسط مردم صورت می گیرد.

عصر همدان: استقبال مردم از فروشگاه شما چقدر بوده؟

جام بزرگ: طی گذشت سه ماه ۸۰۰ نفر اپلیکیشن ما را نصب کردند که ۲۷۰ نفر آنها مشتریان منحصر به فرد و ثابت ما شدند البته بیشتر تبلیغات ابتدایی ما در بالای شهر بود چرا که ابتدا نیازمند اعتمادسازی بودیم؛ در همدان مدرنیته کمرنگ است چون سبک زندگی بخاطر کوچکی شهر و وقت آزاد، سنتی است ولی نسل جوان از فروشگاه ما استفاده بیشتری دارد و از طرفی فردی که بالای ۶۰ سال سن دارد و سخت است برای خرید بیرون برود از ما خرید می کنند.

عصر همدان: برای چند نفر ایجاد اشتغال کردید؟

جام بزرگ: ۱۱ نفر که ۶ نفر مستقیم و ۵ نفر به صورت پروژه ای با ما همکاری دارند؛ عموما افرادی که در مجموعه هستند تحصیل کرده بوده و سعی کردیم کار را علمی پیش ببریم و هر ۱۵ روز آنالیز و نظر سنجی مشتریان داریم و حتی علت عدم خرید کسانی که آپ را نصب کرده اما خرید نداشتند را هم می پرسیم تا نقاط ضعف را پیدا کنیم.

عصر همدان: در راستای رضایت مشتری چه اقداماتی دارید؟

جام بزرگ: در ابتدا باید گفت همه بسته بندی ها در پاکت است و با اینکه هزینه پلاستیک برای ما باصرفه تر است اما در راستای حفظ محیط زیست از پلاستیک استفاده نمی کنیم، مورد بعد اینکه قیمت گذاری محصولات در اپلیکیشن همچون قیمت سرگذر است و هیچ میوه فروشی محله ای نیست که جنس را از ما ارزانتر دهد؛ خریدار می تواند در رابطه با سایز و ویژگی های میوه نظر دهد و حق انتخاب دارد چرا که معتقدیم ما نماینده دست چین کردن مردم هستیم.

ماه اول حدود ۷۶۰ هزارتومان بن تخفیف دادیم چون هرکس اولین خرید را انجام دهد ۶ هزارتومان تخفیف و اگر فروشگاه را معرفی کند به شرط خرید فرد، ۱۲ هزارتومان بن تخفیف خواهد گرفت و ایجاد پک مجلسی جام و دیس میوه تک نفره برای عروسی و مهمانی ها نیز از دیگر اقدامات ما است.

عصر همدان: به جز میوه و سبزی جات محصولات دیگری دارید؟

جام بزرگ: در حال حاضر آبمیوه های طبیعی نیز تولید می کنیم و در اردیبهشت مال سال آینده هایپرمارکت و عطاری شاتوت آغاز به کار خواهد کرد.

عصر همدان: تاکنون هزینه ایجاد فروشگاه چقدر بوده؟

جام بزرگ: تقریبا حدودا ۹۳ میلیون تومان هزینه شده که البته قصد داشتیم مبلغ ۲۰ میلیون تومان صرف تبلیغات کنیم اما بخاطر کمبود مالی همان مبلغ صرف تاسیس شد.

عصر همدان: شیوع کرونا چه تاثیری بر کار شما گذاشت؟

جام بزرگ: بخاطر کرونا و خارج نشدن مردم از خانه تعداد سفارش ها بیشتر شده و در کنار محصولات میوه و سبزیجات از یکی از تولید کنندگان ماسک های قابل شست و شو تعدادی ماسک خریداری کردیم که تا کنون سه هزار ماسک به داروخانه ها فروخته و بقیه را از طریق اپلیکیشن می فروشیم.

عصر همدان: اقدام خاصی جهت فروش میوه شب عید داشتید؟

جام بزرگ: تا قبل از شیوع کرونا رایزنی ها با سازمان صنعت و معدن انجام شد تا میوه شب عید را به صورت آنلاین به مردم بفروشیم و در حال حاضر هنوز به دنبال این اتفاق هستیم چرا که چادرهای فروش میوه هایی که هرساله برپا می شود و مردم و صف برای خرید صف می بندد می تواند به شیوع کرونا کمک کند در حالی که اگر پیشنهاد ما پذیرفته شود میوه ها برای اولین بار در کشور به صورت اینترنتی و با قیمت تنظیم بازار درب منزل تحویل مردم می شود.

عصر همدان: دور ریز میوه چقدر است؟

جام بزرگ: با توجه به اینکه میوه های ما لوکس هستند دورریز کمی دارند و ما هزینه بیشتری صرف می کنیم تا دور ریز کمتری داشته باشیم اما طبیعی است که صیفی جات همچون کاهو دور ریز داشته باشند.

موضوع دیگر اینکه حجم میوه های لک دار زیاد نیست اما طرحی برای دستگاه خشک میوه هست فقط باید حجم میوه های مد نظر به حدی برسند که از نظر اقتصادی به صرفه باشند،این اقدام درآینده انجام خواهد شد.

عصر همدان: شرکت توسط اداره یا ارگانی حمایت شده؟

جام بزرگ: این شرکت توسط جوانان تاسیس شد و نو پا و بدون حامی است، هیچ حمایتی از سوی دستگاه دولتی نبوده جز اینکه گاهی سنگی هم جلوی پا انداختند!

یکی از مشکلات ما عدم ثبت شرکت و کمک پارک علم و فناوری است و آنها می گویند ثبت نمی کنیم چون چند وقت بعد متوقف می شوید؛ حتی هر اداره که رفتیم گفتند کمک نمی کنیم و به ما ربط ندارد و این بد رفتاری ادارات مختلف باعث شد انگیزه بیشتری برای تلاش و موفقیت داشته باشیم و کاری کردیم تا از ما خرید کنند.

برخی ادارات هم گفتند اسم آنها روی شرکت بیاید و به عبارتی ایده و فکر ما را به اسم خودشان کنند که ما این را قبول نکردیم چرا که اداره می خواست در زمینی شروع به دوییدن کند که توسط ما آسفالت شده بود!

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=54412
  • دیدگاه‌ها برای فروشگاه های اینترنتی دغدغه خرید اقلام را رفع می کنند/ رایزنی برای تحویل میوه شب عید توسط فروشگاه اینترنتی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.