• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6
معاون وزیر آموزش و پرورش:

رشد ۳۴۸ درصدی فضا و امکانات آموزشی نسبت به قبل انقلاب

  • کد خبر : 188637
  • 10 تیر 1402 - 9:07
رشد ۳۴۸ درصدی فضا و امکانات آموزشی نسبت به قبل انقلاب
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود همه دشمنی‌ها و ایجاد مشکلات برای کشور ولی در ایجاد و توسعه امکانات و فضاهای آموزشی ۳۴۸ درصد نسبت به قبل از انقلاب رشد داشته‌ایم.

به گزارش عصر همدان، معاون وزیر آموزش و پرورش به همراه نماینده نهاوند در مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان از مراکز آموزشی و پروژه‌های عمرانی، فضای درسی، ساختمان استخر دانش آموزی نهاوند و پروژه آموزشگاه شهید محلاتی این شهرستان، ساختمان اداری آموزش و پرورش نهاوند و پروژه آموزشگاه ابن سینا(مسکن مهر) این شهرستان بازدید کردند.

حمید‌رضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص بازدید از پروژه های نهاوند گفت: مقرر شد ۱۱ مدرسه با ۵۰ کلاس با اولویت تحویل در مهرماه در اختیار دانش آموزان شهرستان قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: ۵۷۰۰ متر مربع مساحت این فضاهای آموزشی خواهد بود. معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از  ظرفیت خیرین افزود: در سال‌های اخیر با مشارکت خیرین ۲۸ مدرسه در شهرستان ساخته شده است و در کل کشور از هر دو کلاس یک کلاس با مشارکت خیرین ساخته شده و این خیرین پدیده‌های امید آفرین مبتنی بر ایمان هستند.

وی ادامه داد: ۸ مدرسه کانکسی شهرستان ساماندهی شده و ۵۰ مدرسه در طرح تابستانی شهید عجمیان بهسازی، ساماندهی و زیباسازی می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای اجرای این طرح از همه خیرین، گروه‌های جهادی، افراد علاقمند، بسیج دانشجویی و سازندگی دعوت می کنیم در این طرح کمک کنند.

وی ادامه داد: این کار یک نهضت ملی است و برای اولین بار در تابستان امسال اجرا می‌شود تا مدارس شاداب سازی شود و به یاد شهید عزیز روح الله عجمیان نام‌گذاری شده است.

خان‌محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت فضاهای آموزشی گفت: دشمن مدام در حال تخریب پیشرفت‌های کشور و ایجاد ناامیدی است ولی در سال ۵۷ برای هر دانش آموز یک و نیم مترمربع فضای آموزشی وجود داشت ولی الان به برکت انقلاب اسلامی و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها این سرانه به بیش از ۵ متر رسیده است.

وی عنوان کرد: این یعنی ما ۳۴۸ درصد رشد داشته ایم و ضریب رشد دانش آموزی ما هم ۲۸۸ درصد بوده یعنی با وجود رشد دانش آموزی فضا و امکانات ۳۴۸ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۹۸ و نیم درصد دانش آموزان ما تحت پوشش تحصیلی قرار دارند که از خدمات نظام است و مشکلاتی هم داریم که باید حل کنیم.

وی در خصوص بازدید از فضاهای آموزشی نهاوند افزود: از استخر دانش آموزی در نهاوند بازدید کردیم که قرار است بیش از ۳۵ هزار دانش آموز از آن استفاده کنند و امیدواریم در این هفته‌های اخیر به بهره برادری برسد که این طرح از پروژه های نیمه کاره چندین سال گذشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: اعتبار این طرح از محل سفر ریاست جمهوری تامین و تصویب شده و امیدواریم هرچه زودتر به دانش آموزان تحویل داده شود.

خان‌محمدی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره هم آغاز شده و کارهای عمرانی آنها با قدرت ادامه و تکمیل می شود. وی اظهار داشت: ساخت ۵ مدرسه جدید نیز با همکاری و مشارکت بنیاد برکت در این شهرستان آغاز خواهد شد و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: همچنین بانک پاسارگاد هم می‌خواهد یک واحد مدرسه را در این منطقه احداث کند که این طرح‌ها نوید بخش بهبود فضاهای آموزشی در این شهرستان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: نهاوند استعدادها و دانش آموزان باهوشی دارد و وظیفه ما خدمت به این عزیزان است و با قدرت برای آبادانی این کشور توسط دانش آموزان تلاش می کنیم.

انتهای پیام/ سهرابی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188637
  • دیدگاه‌ها برای رشد ۳۴۸ درصدی فضا و امکانات آموزشی نسبت به قبل انقلاب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.