• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

راهکار رسیدن به وحدت؛ انعطاف در محدوده خطوط قرمز/ موازین الهی را بر انگیزه های شخصی، حزبی و گروهی ترجیح بدهیم

  • کد خبر : 49015
  • 25 بهمن 1398 - 16:56
راهکار رسیدن به وحدت؛ انعطاف در محدوده خطوط قرمز/ موازین الهی را بر انگیزه های شخصی، حزبی و گروهی ترجیح بدهیم

در هر شرایطی باید موازین الهی را بر انگیزه های شخصی و حزبی و گروهی ترجیح بدهیم. اگر واقعا انگیزه ام این بود، تلاش هم کردم، معلومات کافی این کار را کسب هم کردم، پیش خدا حجت دارم و در صورت اشتباه هم معذورم. به گزارش عصر همدان، سخنان آیت الله مصباح یزدی درباره انتخابات، […]

در هر شرایطی باید موازین الهی را بر انگیزه های شخصی و حزبی و گروهی ترجیح بدهیم. اگر واقعا انگیزه ام این بود، تلاش هم کردم، معلومات کافی این کار را کسب هم کردم، پیش خدا حجت دارم و در صورت اشتباه هم معذورم.

به گزارش عصر همدان، سخنان آیت الله مصباح یزدی درباره انتخابات، انتخاب نماینده و راهکار رسیدن به وحدت را که در گفتگو با نشریه ۹ دی انجام شده را می خوانیم.

در فعالیت های اجتماعی طبعا کارها به صورت دسته جمعی به نتیجه می رسد در حالی که می دانیم اختلاف نظرها، اختلاف سلیقه ها و گرایش ها هست. در این مواقع شما باید یک چهارچوبی را تعیین کنید. خطوط قرمزی را باید تعیین کنید و باید با هم هماهنگ کنید که این چهارچوب ها و خطوط قرمز نباید دست بخورد. در این موارد، مرزبندی لازم است.

در درون این چهارچوب و مرزهای تعیین شده، باید قابل انعطاف باشید، و الا هیچ کار جمعی را نمی توانید پیش ببرید.

این چهارچوب ها و مرزهایی که تعیین می شود، باید منطبق بر اصول باشد، بر مطالبات رهبر انقلاب به عنوان حجت شرعی امروز ما منطبق باشد؛ خطوط قرمز باید خدا پسندانه باشد. باید برای تعیین آن حجت داشته باشید، والا اگر این چهارچوب های تعیین شده و مرزبندی صورت گرفته بر اساس باندبازی و جناح بازی بود، این ائتلاف سست خواهد شد و شکست خواهید خورد.

اگر این بود، آن وقت می گویید خدایا تو گفتی «و اعتصمو بحبل الله جمیعاً و لا تفرّقوا»، و برای اینکه اختلاف نشود ما این چهارچوب را میزان قرار دادیم. در درون این چهارچوب اصولی، اختلافات قابل پذیرفتن است. در درون این چهارچوب و پس از رعایت این خطوط قرمز، البته باید مدارا کرد، انصاف باید داشت، همفکری باید داشت، و گذشت باید کرد تا کار جمعی محقق شود.

تا جایی که می توانید خطوط قرمز خودتان را رعایت کنید، با دیگران همراهی کنید.

اگر شما در زمان امیرالمؤمنین بودید، بعد از اینکه گروه شش نفری تعیین شدند، چه کار می کردید؟ آیا علی (ع) نمی دانست نتیجه این گروه شش نفره چه خواهد شد؟ حضرت برای اتمام حجت تا روز آخر هم رفت اما از چهارچوب خارج نشد.

در هر شرایطی باید موازین الهی را بر انگیزه های شخصی و حزبی و گروهی ترجیح بدهیم. اگر واقعا انگیزه ام این بود، تلاش هم کردم، معلومات کافی این کار را کسب هم کردم، پیش خدا حجت دارم و در صورت اشتباه هم معذورم. اما اگر در تشخیص کوتاهی کردم یا در انگیزه مصالحه کردم، دنبال منافع خودم بودم، دنبال بده و بستان بودم، ای می دهم تا رئیس شوید به شرطی که فردا شما من را رئیس کنید، اینجا من از شما حمایت می کنم تا شما در جای دیگر از من حمایت کنید که به قدرت برسم، و کاری به صلاحیت و توانایی و شرایط این افراد نداشته باشم، طبعاً نتیجه همین می شود که می بینیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=49015
  • دیدگاه‌ها برای راهکار رسیدن به وحدت؛ انعطاف در محدوده خطوط قرمز/ موازین الهی را بر انگیزه های شخصی، حزبی و گروهی ترجیح بدهیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.