• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

دشمن جسم حاج قاسم را گرفت اما مکتب سلیمانی ماندگار است/اصلاح وضع معیشت، مطالبه مردم از دولت

  • کد خبر : 140152
  • 10 دی 1400 - 15:41
دشمن جسم حاج قاسم را گرفت اما مکتب سلیمانی ماندگار است/اصلاح وضع معیشت، مطالبه مردم از دولت

سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، شهادت سردار دلها، مکتب و ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگ، فتنه سال ۸۸ و روز بصیرت، مهم ترین محورهای خطبه های سیاسی و عبادی امروز نماز جمعه استان همدان را به خود اختصاص داد. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های مختلف استان همدان با رعایت کامل پروتکل های […]

سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، شهادت سردار دلها، مکتب و ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگ، فتنه سال ۸۸ و روز بصیرت، مهم ترین محورهای خطبه های سیاسی و عبادی امروز نماز جمعه استان همدان را به خود اختصاص داد.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های مختلف استان همدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

به نقل از فارس همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه وقتی در طول تاریخ اسلام فتنه‌ها را در دوران حکومت علی(ع) یا ۴۰ ساله گذشته انقلاب بررسی می‌کنیم، هواپرستی و بدعت‌گذاری باعث بروز فتنه می‌شود اظهار کرد: دشمن در ۴۰ سال گذشته دنبال فتنه در جامعه ما بوده و سقوط نظام را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کرده و هرگز موفق نشده و در ادامه نیز نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمن مردم ایران را هنوز نشناخته است افزود: این کشور سردار همدانی‌ها، سردار سلیمانی‌ها و مراجع تقلیدی چون آیت الله نوری‌همدانی‌ها را دارد اما باز دشمن به دنبال اهداف خود است و با اینکه می‌داند موثر نیست، باز دست از دشمنی برنمی‌دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن دنبال متوقف کردن رشد و حرکت علمی کشور است تصریح کرد: در سال ۸۸ فتنه‌ای در کشور ما رخ داد، که آثار زیانبار بسیاری به ویژه در حوزه اقتصادی داشت چراکه هشت ماه کشور را درگیر تلاطم کرد.

وی ادامه داد: افرادی که به گفته خودشان می‌خواستند به بی‌قانونی‌ها پایان دهند، پس از اینکه رأی نیاوردند به بزرگترین قانون‌شکن‌ها تبدیل شدند اما هنوز هم سندی برای تقلب ارائه ندادند، البته تخلفاتی بود اما برای انحلال انتخابات کافی نبود بنابراین طبق ادعای این افراد تقلبی رخ نداده بود.

شعبانی با بیان اینکه آشوبگران با این اقدامات می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی و شورای نگهبان را زیر سوال ببرند خاطرنشان کرد: در فتنه سال ۸۸، تنها ۸۶ میلیارد تومان به اموال عمومی آسیب زدند، به پایگاه‌های بسیج آسیب وارد کردند و به مساجد هم توهین کردند.

وی با بیان اینکه آمار صادرات کشور امروز نسبت به سال ۸۸ کاهش یافته است گفت: ۶۰۰ فرد و نهاد از جمله بانک‌های ما تحریم شدند و دلیل آن اتفاقات ۸۸ بود در حالی که اگر این افراد دلسوز، مردم، نظام و کشور بودند، با نامه‌نگاری خواهان تحریم کشور و آسیب به اقتصاد آن نمی‌شدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ برخی از افراد عمداً شبهه ایجاد می‌کردند تا کشور با معضل مواجه شود افزود: البته این افراد نهایتاً در ۶ دی ۸۸ واقعیت خود را نشان دادند و به امام حسین(ع) توهین و به ساحت اهل بیت جسارت کردند که اینها نشان می‌دهد مشکل آنها جمهوری اسلامی نیست، بلکه دنبال این هستند که اسلام را زمین بزنند.

شهید سلیمانی حضور دائمی در کانون نبرد با دشمن داشت

وی با بیان اینکه حکومت ابزاری برای اجرای فرامین الهی است تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال اهتزاز پرچم تشیع است اما دشمن به دنبال مبارزه با اسلام و اهل بیت(ع) است.

شعبانی با تأکید بر اینکه دشمنان در فتنه‌گری‌های خود یک اشتباه محاسباتی داشتند و آن این است که ملت ایران هرگز از حسین بن علی(ع) دست برنخواهند داشت گریزی به نقش سردار همدانی در مقابله با فتنه زد و خاطرنشان کرد: شهید همدانی در خاموش کردن فتنه ۸۸ زحمات بسیاری کشید و آیت‌الله نوری همدانی به عنوان مرجع تقلید با بصیرت ورود کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تسامح در حوزه فرهنگ، آرام آرام به استحاله فرهنگی خواهد رسید گفت: استاد دانشگاهی که در فضای عمومی مصاحبه کند من اهل شرب خمر بودم، امنیت اخلاقی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شورای فرهنگی انقلاب باید ورود کند، این موارد اشاعه فحشاست.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطر شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد:  سردار سلیمانی محبوب جبهه مقاومت بود و از نفوذ اندیشه‌های اسلام در منطقه حمایت می‌کرد، او دغدغه مبارزه با مستکبران را داشت.

وی با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران هیچگاه در مقابل ظلم کوتاه نیامده است افزود: شهید سلیمانی حضور دائمی در کانون نبرد با دشمن داشت و باید زندگینامه او را خواند تا ابعاد زندگی او برای افراد روشن شود.

شعبانی با بیان اینکه داغ نبود این شهید عزیز هرگز برای مردم فراموش نمی‌شود تصریح کرد: برگزاری آیین تشییع پیکر شهید سلیمانی با حضور میلیونی مردم برگزار شد که نشاندهنده حمایت ملت از جریان مقاومت بود.

وی با اشاره به اجرای رزمایش  قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنهایی که در خیال خود حمله نظامی و اقدام علیه ایران اسلامی را می‌پروراندند، به پوچی تصورات خود پی بردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی قبل از رزمایش با زبان شروع به تهدید کرده بود اظهار کرد: اما این رجزخوانی‌های پوچ با این رزمایش خاموش شد، بنابراین هر چقدر در تسلیحات نظامی پیشرفت کنیم، بازدارندگی بیشتری خواهیم داشت.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: خدمت به مردم و دعوت به حفظ وحدت از مهمترین وظیفه مسئولان است و این خدمت رسانی بهترین کار است.

وی اظهار داشت: کار دشمن ایجاد ناامیدی است ولی ایران اسلامی امروز به یاری خدا در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و دشمنان را ناامید کرده است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: دشمن بذر ناامیدی و بدبینی را در افکار جوانان تزریق می کند و این توطئه دشمنان است ولی باید امید داشت و به آینده خوشبین باشیم.

امام جمعه نهاوند گفت: شهید سلیمانی از اخلاص بالایی برخوردار بود و این شهادت پاداش عمل مخلصانه این شهید والامقام بود که جهان را تکان داد.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی شهید سلیمانی و رزمندگان محور مقاومت، نقشه های شوم استکبار در منطقه خنثی شد و مقاومت دست برتر را دارد.

حجت الاسلام معیثی در بخش دیگری از خطبه ها به مذاکرات وین اشاره کرد و اظهار داشت: غربی ها و اروپایی ها در مذاکرات به دنبال وقت تلف کردن و بهانه جویی هستند و این موضع چند ساله آنها است و ایران اسلامی هم مواضع خود را مبنی بر رفع تحریم ها صراحتا اعلام کرده است.

امام‌جمعه نهاوند بیان کرد: دشمنان می دانند که دوران تهدید به پایان رسیده است و در صورت هر اقدامی با پاسخ پشیمان کننده ایران مواجه می شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: مطالبه مردم از دولت، اصلاح نظام بانکی، برنامه و بودجه و اصلاح ارز ترجیحی است که می تواند در معیشت مردم تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام معیثی در پایان گفت: جبهه مقاومت روز به روز در حال قوی شدن است و جبهه استکبار در منطقه در موضع ضعف قرار دارد و در این سال ها ضربه های زیادی از مقاومت خوردند و همچنان این ضربه ها ادامه دارد.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه دشمن حتی از یاد و نام حاج قاسم هراسان است، گفت: بنابراین امروز وظیفه ما زنده نگه داشتن این سردار آسمانی، رونق دادن به مکتب او و ترویج مرامش است، تا تلاش سانسور و فتنه شدید بوق های استکبار در این عرصه نیز ناکام بماند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه دهم دی ماه در مصلی امام(ره) تویسرکان، به رزمایش سپاه دلاور و بازتاب جهانی آن اشاره کرد و گفت: سران اسرائیل غاصب تهدید کردند که مراکز اصلی ایران را هدف قرار می دهیم، اما در مقابل شاهد بودیم که سپاه با شبیه سازی مراکز هسته ای آن رژیم جعلی و موشک باران این مرکز حساس جهان را حیرت زده کرد.

وی اظهار کرد: نه تنها تجهیزات ایران اسلامی بلکه موشک ها وتجهیزات جبهه مقاومت از جمله حماس روی مرامز حساس اسرائیل جنایتکار قفل کرده و با کوچکترین اشتباه این جنایتکاران، آنان را از بین می برد.

کتاب های علامه مصباح یزدی یک جهاد تحولی بزرگ است

امام جمعه تویسرکان همچنین به سالروز رحلت آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و افزود: علامه مصباح نیم قرن در نصرت و یاری دین خدا هم کلام و هم قلمش جاری بود و کتاب ها و تحقیقات در عرصه علوم انسانی یک جهاد تحولی به تمام معنا است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: این عالم با یک جهاد گسترده و در مبارزه با انحراف و تحریف خستگی ناپذیر بود و در دفاع بی وقفه از ولایت و نظام بی تعارف در میدان بودند.

وی اظهار کرد: طبق روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند؛ هر کسی عالمی را تجلیل کند مرا تجلیل کرده و هرکسی که مرا تجلیل کرده باشد خدا را تجلیلی کرده، بنابراین تجلیل از آیت الله مصابح یزدی نیز تجلیل از پیامبر و خداست.

سانسور شدید حاج قاسم در فضای مجازی حکایت از ترس دشمن دارد

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: سردار رشید اسلام، جهان پهلوان و جهان قهرمان ایرانی جبهه مقاومت، سردار محبوب و فاتح دل ها، سردار سلیمانی، شخصیتی برجسته ای بود که رئیس جمهور ملعون نظام سلطه مستقیم دستور ترور او را صادر کرد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: امروز نیز دشمنان قسم خورده نظام حتی از بردن یاد و نام سردار سلیمانی به شدت می ترسند، چرا که در بین ۶ میلیارد جمعیت تنها یک نفر یعنی حاج قاسم را سانسور می کنند و اجازه نمی دهند حتی در فضای مجازی تصویری از این شهید والامقام منتشر شود.

وی تأکید کرد: دشمن از مکتب حاج قاسم می ترسد، شهید سلیمانی فرد نیست، بلکه میلیون ها میلیون انسان پاک و آزاده او را الگو قرار داده اند و راه پر عزت او را ادامه می دهند و شاهد هستیم هر جوان آزاده ای خود را میراث دار و منتقم خون او می داند.

امام جمعه تویسرکان افزود: بنابراین امروز وظیفه ما زنده نگه داشتن این سردار آسمانی، رونق دادن به مکتب او و ترویج مرامش است، تا تلاش سانسور و فتنه شدید بوق های استکبار در این عرصه نیز ناکام بماند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۱۰ دی ماه در شهر اسدآباد ، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، اظهار کرد: حضرت علی ع فرمود که قلبهایتان را از حسادت ورزیدن پاک کنید چرا که حسادت دلها را تیره و تار و مریض می‌کند و یکی از راه‌های پاک کردن حسادت عمل به تقواست.

وی قدردانی از حضور مردم انقلابی و ولایی در آرمانهای انقلاب مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: دشمن بداند که مردم علی رغم همه مشکلات و گرفتاریها در کنار ولایت و با او ایستاده اند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: حاج قاسم با ولایتمداری، انصاف، هوشیاری در دلها جای گرفت و او نه تنها برای ما ایرانیان بلکه برای جهان اسلام جای باز کرده است.

وی گفت: حاج قاسم مرد عمل بود، ذره ای دلبستگی به دنیا نداشت، تمام وجودش را عشق به ولایت و علاقه به مردم و دلسوزی از مردم مظلوم قرار داد.

حجت‌الاسلام حسینی مجد خطاب به صهیونیست و دشمنان که حاج قاسم، آن نعمت بزرگ را از ما گرفتند، گفت: شما کورخوانده اید، جسم حاج قاسم را از ما گرفتید اما روح او در دل و جان این مردم ماندگار است، مکتب و راه ادامه و نورش دمیده است. آنانی که حاج قاسم را نمی‌شناختند، امروز بهتر می شناسند.امروز مریدان مکتب او در این کشور زیاد است و شما اشتباه بزرگ کردید چراکه در مملکت حاج قاسم ها زیادند.

وی با اشاره به ایام شهات حاج قاسم به عنوان روز جهانی مقاومت، گفت: حاج قاسم محور مقاومت بود و مکتب او سلسله وار از عراق، سوریه، لبنان، همانند بندی که دانه های تسبیح را به خود جمع کرده، در کنار هم هستند و اگر شنم حرکتی کند، با مقاومت مردم روبرو خواهند شد.

حجت‌الاسلام حسینی مجد با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت زهرا(س) و تسلیت این ایام، به ویژگیهای ایشان پرداخت و بر الگوگیری از او تأکید کرد.

بهار

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده گفت: آیت الله مصباح عالمی که در طول انقلاب باعلم و اندیشه ای که داشت مدافع نظام جمهوری اسلامی در عرصه اندیشه بود، متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند و خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا و حقاً و انصافاً عالمی کم‌نظیر بود.

امام جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به خطبه ۱۲۱ نهج البلاغه که امام علی علیه اسلام در این خطبه یاران شهید وفادارخود را وصف می کندگفت:”کجا هستند مردمى که به اسلام دعوت شده و پذیرفتند، قرآن تلاوت کردند و معانى آیات را شناختند، به سوى جهاد بر انگیخته شده چونان شترى که به سوى بچّه خود روى مى آورد شیفته جهاد گردیدند، شمشیرها از نیام بر آوردند، و گرداگرد زمین را گروه گروه، صف به صف، احاطه کردند، بعضى شهید، و برخى نجات یافتند.

هیچ گاه از زنده ماندن کسى در میدان جنگ شادمان نبودند، و در مرگ شهیدان نیازى به تسلیت نداشتند. با گریه هاى طولانى از ترس خدا، چشم هایشان ناراحت، و از روزه دارى فراوان، شکم هایشان لاغر و به پشت چسبیده بود. لب هایشان از فراوانى دعا خشک، و رنگ هاى صورت از شب زنده دارى ها زرد، و بر چهره هایشان غبار خشوع و فروتنى نشسته بود. آنان برادران من هستند که رفته اند، و بر ماست که تشنه ملاقاتشان باشیم، و از اندوه و فراقشان انگشت حسرت به دندان بگیریم” و یارانشان اینگونه افرادی بودند که به میدان جنگ رفتند و خوشا به سعادتشان و از خدا میخواهیم که شهادت را توفیق ما نماید ما شهادت سردارهای خود را دیدیم شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی، صیاد شیرازی ها و بابایی ها را دیدیم که سراز پا برای شهادت نمی شناختند و آرزویشان این بود که به شهدا ملحق شوند.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده اظهار کرد: سردار سلیمانی عاشقانه بدنبال شهادت بود وخادمی برای ملت بود، سربازی واقعی برای کشور و اسلام بود و پیرو واقعی برای ولایت بود از همه چیز گذشت و خداوند چه پاداشی به وی داد مردم دیدند خدا چه عزتی به این شهید داد در مراسم تشیع جنازه مراسم بی نظیرش برگزار شد چه عزتی خدا سلیمانی داد که آمریکا را با آن عظمت در حمله به سوریه را به ذلت کشاند، و باعث محبوبیت در سوریه وجبهه مقاومت در بین ژنرال های غیر مسلمان روسیه شده بود چنانچه رهبری در سوگ سردار، این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّه‌الله‌ ارواحنا فداه تبریک و به ملّت ایران تسلیت عرض کردند و وی را نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد و تاکید کرد؛ به پاس بزرگداشت این سردار و علمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی روز دوشنبه ساعت ۹/۳۰ صبح در مکان مصلی امام خمینی(ره) شهرستان بهار مراسمی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ارزنده نیز تصریح کرد: با بالا بردن فهم و درک مردم خود به خود مردم تابع هدایت به قرآن میشوند و انسانی که غرق شهوات است و راه هدایت را در پیش نمیگیرد برای این است که از نظر بینش و معرفت سطح فکر پایین دارد و با عنایت حضرت بینش و معرفت مردم بالا خواهد رفت و راه هدایت را در پیش میگیرند.

امام جمعه شهرستان بهار سالروز رحلت علامه فیلسوف و عارف،فقیه و مدافع واقعی نظام جمهوری اسلامی حضرت علامه مصباح را تسلیت گفت و افزود:عالمی که در طول انقلاب باعلم و اندیشه ای که داشت مدافع نظام جمهوری اسلامی در عرصه اندیشه بود، متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند و خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار، و در حضور انقلابی در همه‌ی میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر بود و بنا بر روایاتی وقتی عالمی از دنیا میرود (که علمش با عملش یکیست و مجاهد فی سبیل الله است و به معنای واقعی مدافع اسلام است) رخنه ای در دین ایجاد میشود که تا روز قیامت پر نمیشود.

حجت السلام ارزنده نیز اضافه کرد: عالم مقامش افضل است از روزه داری که در میدان نبرد و جهاد فی سبیل الله قرارگرفته ارج و پاداشش بالاتر است، شهدا در مکتب امام و رهبری و علما پرورانده شدند و به مقام شهادت رسیدند، عالم وارسته عارفی است که حوادث او را از بین نبرد ، ایمان راسخ و استعداد داشته باشد، هوا و هوس روزگار او را نبرد و فشار روزگار باعث نشود که نتواند مقاومت کند، علم را با ایمان ترکیب، مدافع اسلام و پرورش دهنده انسانهای متدین باشد و این فرق بین عالم با مجاهد فی سبیل الله را نشان میدهد

و آیت الله مصباح چنان شخصیتی بود که متاسفانه از وجود وی بی بهره شدیم و آیت الله مصباح سنگربان انقلاب در عرصه اعتقادات و ایدئولوژی نظام مقدس انقلاب بود.

وی نیز در ادامه گفت: پرتاب ماهواره بر سیمرغ را که نشان از اقتدار ایران اسلامی است را به همگان تبریک عرض میکنیم که این همه دستاورد و پیروزی در عرصه های مختلف در بحث هسته ای، نانو تکنولوژی، موشک و ادوات جنگی داریم اما سلبیریتی ها با دیدن زرق و برق بیگانگان مملکت را زیر سوال میبرند و با ترویج فرهنگ های غلط غربی ضربه بزرگی به کشور میزنند و ما باید با این توطئه ها هوشمندانه برخور کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=140152
  • دیدگاه‌ها برای دشمن جسم حاج قاسم را گرفت اما مکتب سلیمانی ماندگار است/اصلاح وضع معیشت، مطالبه مردم از دولت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.