• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

دستگاه‌های مسئول در کنترل هنجارهای اجتماعی، عملکرد خود را گزارش دهند/ کنترل تورم و رونق تولید، باعث حل شدن مشکلات کشور

  • کد خبر : 180290
  • 04 فروردین 1402 - 16:24
دستگاه‌های مسئول در کنترل هنجارهای اجتماعی، عملکرد خود را گزارش دهند/ کنترل تورم و رونق تولید، باعث حل شدن مشکلات کشور

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: فقر در جامعه‌ مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است. تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه‌های نمازجمعه سراسر استان هندان اقامه شد. همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: فقر در جامعه‌ مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است. تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه‌های نمازجمعه سراسر استان هندان اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان همدان اظهار کرد: فقر در جامعه‌ مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است.

وی افزود: تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است.

آیت‌الله شعبانی گفت: زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین تر از این مقدار، کفر طلقی می‌شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: در عرصه تحقق شعار سال، بخشی از وظایف برعهده مسئولان و بخشی بر عهده مردم است و همه باید در کنار هم به فکر حل مشکل باشند. اگر مردم در این عرصه همراهی نکنند، مسئولان نیز موفق نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت واقعی از تولید کننده و سرمایه گذار، یکی از وظایف دولت و مسئولان است، تاکید کرد: همان‌طور که از خودروسازان حمایت می‌شود، لازم است تا در عرصه‌های دیگر نیز از تولیدکنندگان حمایت شود.

خطیب نماز جمعه همدان گفت: باید مدیریت اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت نقش تسهیل کننده در این عرصه داشته باشد.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه کشور آنقدر نخبه دارد که می‌توانند موتور محرکه کشور باشند و موانع را برطرف کنند، تصریح کرد: البته باید اجازه فعالیت به آنها بدهیم، برخی قوانین دست و پاگیر، بروکراسی اداری و حضور افراد بی‌دغدغه، موانعی هستند که در مسیر نخبگان حضور دارند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان باید بر محور قانون حرکت کنند، تاکید کرد: معنای تذکرات در تریبون نماز جمعه، پرهیز از دخالت در وظایف یکدیگر و لزوم فعالیت هر کس در حوزه وظایف قانونی خود می‌باشد.

امام جمعه همدان گفت: هر کس باید نسبت به کار خود و وظایفش مسئولیت پذیر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: در عرصه هنجارهای اجتماعی، مردم مطالبات فراوانی دارند که بر اساس قانون باید به آن توجه شود.

وی افزود: حاکمیت قانون در رابطه با مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است.

آیت الله شعبانی با توضیح اینکه ۳۰ دستگاه نسبت به حفظ هنجارهای اجتماعی دارای وظیفه هستند، گفت: خوب است امروز میزان عملکرد خود را گزارش دهند.

خطیب نماز جمعه همدان وظیفه تربیون نماز جمعه را مطالبه میزان عمل کردن به قانون توسط مسئولان دانست و عنوان کرد: اقتصاد اهمیت بالایی دارد، اما اگر فرهنگ‌ و هنجار آسیب ببیند در عرصه اقتصاد نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

امام جمعه همدان در پایان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان لازم است تا حرمت این ماه عزیز را نگاه داریم.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: ماه رمضان برکات زیادی دارد و باید از این فرصت برای ارتباط با خدا و بخشش گناهان استفاده شود.

وی اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ تحول و احسن حال در گرو این است که خودمان عمل کنیم و این عمل به واجبات و انجام وظایف سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.

امام جمعه نهاوند با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تورم یک فساد در اقتصاد کشور است که باید کنترل شود و با رونق و افزایش تولید بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف و دوری از تجمل گرایی نیز از دیگر موارد مهمی بود که در بیانات رهبر معظم انقلاب بیان شد و باید به این موارد توجه و عمل شود.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: باید به نقاط ضعف و قوت توجه کنیم و عادلانه قضاوت کنیم و واقعا وقتی مقایسه می کنیم، می بینیم که واقعا پیشرفت کرده ایم و در هر عرصه ای که وجود دارد پیشرفت کرده ایم.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: با وجود همه پیشرفت ها نقاط ضعفی هم داریم ولی امید به آینده یک واقعیت است و باید همواره امید داشته باشیم و به فکر حل مشکلات باشیم.

وی ادامه داد: در بخش های مختلف دفاعی، هسته ای، علمی و فناوری بسیار پیشرفت کرده ایم و همه این پیشرفت ها با وجود فتنه ها و تحریم ها و تهدیدها انجام شده است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ایمان مردم و باور مردم به انقلاب باعث پیروزی و تداوم حرکت انقلاب شده است و خداوند هم در این مسیر یاری کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: دشمنان از ایجاد روابط با کشورهای منطقه ناراحت هستند و این توافقات منافعی برای منطقه خواهد داشت ولی دشمنان نمی خواهند این اتفاق بیفتد چون منافع دشمن در ایجاد توطئه و دشمنی است.

امام جمعه نهاوند در بخش پایانی خطبه ها افزود: در ماه رمضان نباید مساجد بسته باشند و نمازهای روزانه و تلاوت قرآن و بیان احکام توسط روحانیون انجام شود و مساجد در ایام ماه رمضان باید کاملاًًً فعال باشند.

در حال تکمیل شدن…

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180290
  • دیدگاه‌ها برای دستگاه‌های مسئول در کنترل هنجارهای اجتماعی، عملکرد خود را گزارش دهند/ کنترل تورم و رونق تولید، باعث حل شدن مشکلات کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.