• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

در ماه رجب، رحمت الهی بیش از پیش بر بندگان نازل می‌شود/ رجب، ماه تهدیب نفس و خودسازی

  • کد خبر : 176056
  • 04 بهمن 1401 - 10:30
در ماه رجب، رحمت الهی بیش از پیش بر بندگان نازل می‌شود/ رجب، ماه تهدیب نفس و خودسازی

یک کارشناس مذهبی گفت: رجب از جمله ماه‌های پر‌فضیلتی است که بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس و آماده شدن برای شعبان و رمضان محسوب می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ماه رجب و ماه‌هاى شعبان و رمضان، از ماه‌هاى بسیار پرفضیلتی هستند و در روایت متعدد بر […]

یک کارشناس مذهبی گفت: رجب از جمله ماه‌های پر‌فضیلتی است که بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس و آماده شدن برای شعبان و رمضان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ماه رجب و ماه‌هاى شعبان و رمضان، از ماه‌هاى بسیار پرفضیلتی هستند و در روایت متعدد بر اهمیت اجرای احکام این ماه تاکید شده است.

وی اظهار داشت: ماه رجب امتیازات خاصی دارد و ماه خدا نامیده شده‌ است که نشان از اهمیت رجب دارد.

این کارشناس مذهبی افزود: رجب مقدمه‌ای برای ماه شعبان و رمضان است و پیامبر گرامی اسلام  حضرت محمد (ص) ماه رجب را «ماه اَصَبّ» نامیده است؛ زیرا رحمت خدا در این ماه بر امّت فرو مى‌ریزد.

وی ادامه داد: در این ماه اعیاد بسیار مبارکی داریم که عید مبعث در ۲۷ اُم این ماه و ولادت مولای متقیان در ۱۳ اُم رجب از جمله این اعیاد مبارک است و لیله الرغائب یا شب آرزوها نیز در این ماه عظیم قرار دارد.

حجت الاسلام مولوی گفت: روزه گرفتن و عبادت در این‌ماه بسیار سفارش شده است و ایام‌ مبارک اعتکاف نیز در ماه رجب قرار دارد تا مومنان در مسجد با خدای خود راز و نیاز کنند.

وی بیان داشت: از روایات متعددى که درباره روزه‌هاى ماه رجب حتى یک روز از آن وارد شده، اهمّیّت فوق‌العاده این ماه و عبادت و خودسازى در آن کاملاً روشن مى شود.

این کارشناس مذهبی افزود: در حدیثی از رسول خدا(ص) مى خوانیم: هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد، خشنودى عظیم خدا را به دست آورده، خشم الهى از او دور مى شود و درهاى جهنم به روى او بسته خواهد شد.

وی بیان داشت: ماه رجب ماهی است که رحمت بی اندازه الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده و اهمیت ماه رجب به اندازه‌ای است که خداوند شب آرزوها را در این ماه قرار داده که داراى امتیازى بزرگ است.

حجت الاسلام مولوی گفت: پیامبر اسلام در خصوص اهمیت شب آرزوها مى فرمایند: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید چون فرشتگان آن را «لیله الرغائب» مى نامند.

وی بیان کرد: طبق روایات هرگاه کسى نتواند در این ماه روزه بگیرد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: (( سُبْحانَ الاِْلهِ الْجَلیلِ، سُبْحانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبیحُ اِلاَّ لَهُ، سُبْحانَ الاَْعَزِّ الاَْکْرَمِ، سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّهَ وَهُوَ لَهُ اَهْلٌ.))

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: از مجموع احادیث اسلامی به خوبی اهمیت و فضیلت این ماه در خودسازی و تهدیب نفس مشخص است.

حجت الاسلام مولوی در پایان گفت: برکات و خیر کثیری در ماه رجب وجود دارد و سپس این فضائل در ماه شعبان و رمضان ادامه خواهد داشت و خوشا به حال کسانی که از منزلت و برکات این سه ماه استفاده کنند و بهره معنوی ببرند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=176056
  • دیدگاه‌ها برای در ماه رجب، رحمت الهی بیش از پیش بر بندگان نازل می‌شود/ رجب، ماه تهدیب نفس و خودسازی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.