• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

سردرگمی در آمار اوقات فراغت

  • کد خبر : 13838
  • 16 مرداد 1398 - 9:14
سردرگمی در آمار اوقات فراغت

برنامه اوقات فراغت همواره بعنوان یکی از مهترین برنامه های و سیاست های ادارات و سازمان ها در تابستان محسوب می شود و از انجایی که تعطیلات تابستانی با دانش آموزان و دانشجویان عجین شده داشتن برنامه مدون، مشخص و موثر از جمله جز وظایف دستگاته های متولی است.  یکی از ارگان هایی که به […]

برنامه اوقات فراغت همواره بعنوان یکی از مهترین برنامه های و سیاست های ادارات و سازمان ها در تابستان محسوب می شود و از انجایی که تعطیلات تابستانی با دانش آموزان و دانشجویان عجین شده داشتن برنامه مدون، مشخص و موثر از جمله جز وظایف دستگاته های متولی است.  یکی از ارگان هایی که به عنوان متولی اصلی و دبیرخانه اصلی این امر فعالیت می کند اداره ورزش و جوانان است. به همین منظور برای بررسی برنامه های اوقات فراغت تابستانی، با اداره ورزش و جوانان ارتباط گرفتیم تا از کم و کیف برنامه ها مطلع شویم اما بعد از پیگیری های خبرنگار ما از این اداره و کسب اطلاع از برنامه های اجرا شده و در حال اجرا، اداره ورزش و جوانان از ارایه برنامه های ریز اوقات فراغت  امتناع ورزید.

 

به گزارش عصر همدان، وقتی تابستان فرا میرسد یکی از مهمترین مسائلی که باید مدنظر مسئولین باشد اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است چرا که بهترین زمان برای تاثیر گذاری بر جامعه همین فصل می باشد و در این فصل با توجه به فراغت بیشتر جوانان و نوجوانان می توان تاثیرات عمیق فرهنگی روی آنها گذاشت.

بحث پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان آنقدر مهم است که از دولت انتظار میرود هرساله بودجه ای را برای آن ها در نظر بگیرد اما این در حالی است که دولت قانون گذاشته است که دستگاه ها از محل اعتبارات فرهنگی خودشان هزینه کنند.

در شرایطی که آن طرف مرز ها، دشمنان ما بودجه های زیادی صرف ساخت برنامه های مختلف برای پخش در ماهواره ها میکنند تا فرهنگ جوانان و نوجوانان کشور مارا تغییر دهند مسئولین کشور حاضر نیستند حتی بوده ی خاصی برای این موضوع در نظر بگیرند که این خود جای تاسف دارد.

همین موضوع باعث شد تا با مسئولین و دستگاه های مختلف استان و شهرتان گفتگو داشته باشیم و از برنامه های آن ها  برای اوقات فراغت امسال با خبر شویم.

ابتدا به سراغ معاونت های اجتماعی فرمانداری ها و استاندارد ی استان همدان رفتیم،که در گزارشی تحت عنوان اوقات فراغت حلقه گمشده تابستان امسال دانش آموزان به آن پرداخته شد، اما معاونت اجتماعی ما را به دبیرخانه اوقات فراغت که اداره ورزش و جوانان کل استان است ارجاع دادند که در حین بررسی متوجه شدیم اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هم هنوز از جزییات برنامه های اوقات فراغت اطلاع ندارند و ریز برنامه های ادارت را به این دلیل که مطمئن نبودند ادارات این برنامه ها را اجرا می کنند یا نه در اختیار ما قرار ندادند. جالب است برخی از ادارات ورزش و جوانان شهرستانها ریز برنامه ها را در اختیار ما قرار دادند اما اداره ورزش و جوانان کل استان که دبیرخانه اصلی اوقات فراغت است از این کار امتناع ورزید.

 

معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان: از اجرا یا عدم اجرای برنامه ها توسط ادارات مطمئن نیستیم

محرم روزبه، معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با اشاره به برنامه اوقات فراغت دستگاه های مرتبط اظهار داشت: برنامه ها و گزارش های هر دستگاه را جداگانه دریافت کرده و ارزیابی می‌کنی

وی افزود: اداره ورزش و جوانان محورها را تعیین می کند و بر اساس این محورها فرم هایی را برای دستگاهها می فرستیم و دستگاه ها زمان، مکان و برنامه‌هایی که مربوط به اوقات فراغت است را برای ما می‌فرستند.روزبه با بیان اینکه برنامه های ادارات و دستگاه ها را ما ارزیابی می‌کنیم و در نهایت جمع‌بندی می‌کنیم عنوان کرد: دستگاه‌های برتر را بر اساس آیتم ها و کمیته‌ها که داریم، انتهای سال اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه ما به صورت کلی برای دستگاه ها، برنامه ها را می فرستیم تاکید کرد: برنامه ها در قالب فرهنگی، هنری، آموزشی، کتابخانه، مطالعه، پژوهش و ورزش صورت می گیرد.

روزبه اضافه کرد: اردوهای جهادی، اردوهای سیاحتی، زیارتی، گردشگری، محیط مجازی و سواد رسانه ای، مهارت آموزی، همایش نشست ها و گفتگوهای جوانان و همچنین برگزاری جشنواره های طراوتی ویژه جوانان عشایری و روستایی و کم برخوردار و حاشیه نشین از دیگر برنامه‌های اوغات فراغت است.

وی با اشاره به اینکه معاونت جوانان اداره ورزش و جوانان برنامه اوقات فراغت کل سال را از دستگاهها مطالبه می کند تصریح کرد: معاونت جوانان برنامه‌ها را به کل دستگاه‌ها ارسال می کند و دستگاه ها با توجه به متولی بودنشان فرم ها را پر می‌کنند.

معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان در ادامه با بیان اینکه هر دستگاه برنامه خود را دارد و ممکن است دستگاهی فعالیتی مانند اردوی جهادی نداشته و دستگاه دیگری در این حوزه فعالیت مرتبط داشته باشد افزود: به طور مثال در حوزه اردوهای جهادی سپاه یا آموزش و پرورش کار انجام می‌دهد اما دستگاه های دیگری بر اساس برنامه هایشان فعالیت می‌کنند و به صورت جزئی هر دستگاه برنامه خود را دارد.

وی خاطر نشان کرد: این محورها را تعریف کردیم اما ممکن است کارها و فعالیت های دیگری هم دستگاه‌ها انجام دهند.

روزبه با بیان اینکه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را از خرداد پیش‌بینی کرده بودند تاکید کرد: برنامه‌های هنری، آموزشی، فرهنگی آغاز شده و نهاد کتابخانه، برنامه کتابخانه مطالعه و پژوهش و جشنواره رضوی را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه ها برنامه ورزشی داشتند و در اردوهای سیاحتی، زیارتی و گردشگری آموزش و پرورش و کمیته امداد اعلام آمادگی کرده اند گفت: اکثر دستگاه‌ها در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی برنامه داشتند و مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار دادند و در حوزه مهارت آموزی فنی حرفه‌ای و فرهنگسراها و همچنین کانونهای فرهنگی و میراث فرهنگی هم اعلام آمادگی کرده اند.

معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان در ادامه با اشاره به اینکه همایش نشست و گفتگو با جوانان را دانشگاه‌ها انجام می‌دهند عنوان کرد: دانشگاه اصلی شهر یعنی دانشکاه بوعلی سینا، علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و پیام نور متولی این برنامه ها هستند در این زمینه هم اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به صورت مجزا در هفته ازدواج و بعد از ازدواج به خصوص از اوایل مهرماه و آبان ماه این نشست ها را به صورت ویژه برگزار می‌کند.

روزبه با بیان اینکه کمیته امداد برنامه های اردویی خود را از چند وقت پیش شروع کرده و آموزش و پرورش هم برنامه اوقات فراغت را شروع کرده یادآور شد: سپاه هم برنامه های خود را شروع کرده و برای شروع برنامه های خود افتتاحیه هم گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که وظیفه دبیرخانه چیست بیان کرد: ما متولی ارزیابی برنامه های اوقات فراغت استان همدان هستیم و خود دستگاه ها مجری برنامه هستند و از اینکه ادارات تمامی برنامه های پیشنهادی را اجرا کنند یا نه، مطمئن نیستیم لذا نمی توانیم اطلاعات را در اختیار شما بگذاریم.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان همدان: ۵۰هیات ورزشی در اوقات فراغت با ما همکاری دارند

ملیحه براز، رئیس ورزش و جوانان شهرستان همدان، در گفتگو باخبرنگار عصر همدان، گفت: علاوه بر برنامه های فرهنگی و تربیتی حدود ۵۰ هیات ورزشی در این زمینه با ما همکاری دارند .

وی، با اشاره بر اینکه اداره های مختلفی برای اوقات فراغت شهرستان همدان در تابستان برنامه ریزی میکنند وهرساله عملکرد خود را ارائه می دهند افزود:  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی در هفت رشته ورزشی در دو بخش خواهران و برادران و همچنین در کلاس های فرهنگی و آشپزی و قرآن و احکام نیز فعالیت دارند .

براز، از فعالیت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان در مسابقات فرهنگی و مسابقات کتابخوانی و نشست های مطالعاتی خبرداد و تصریح کرد: فنی و حرفه ای شهرستان همدان با توجه به هدفی که دارد و آن افزایش مهارت آموزی در بین جوانان و نوجوانان است هشت دوره کلاسهای مهارت آموزی را در رشته های مختلف فنی دایر کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان ادامه داد: اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان در ۱۷ رشته ورزشی با تخفیفات ویژه بریا ایثارگران و خانواده های آنها فعالیت دارد و جمعیت هلال احمر نیز کلاسهای پیشگیری از اعتیاد و کمک های اولیه و بهداشت خانواده و مهارت های قبل از ازدواج را نیز در دستور کار دارد .

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش ناحیه یک نیز در بحث اوقات فراغت فعالیت های زیادی خواهد داشت عنوان کرد: کلاسهای ورزشی، فرهنگی، روخوانی و حفظ قرآن، کلاسهای کامپیوتر، راهیان نور، طرح هجرت و کتابخوانی را در دستور کار دارد .

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر:فعالیت ۵۰۰پایگاه آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی  در ایام تابستان 

یوسف خدرویسی، رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر، در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در راستای برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان اظهار داشت: ۵۰۰ پایگاه آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی  در ایام تابستان و در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان  فعال هستند.

وی به فعالیت ۴۰ هیئت ورزشی در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: این رشته‌های ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان و در کلیه رده‌های سنی و از مبتدی تا حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به برگزاری طرح‌های استعدادیابی اشاره کرد افزود: پس از گذشت یک ماه از فعالیت‌های رشته‌های ورزشی و کلاس‌های آموزشی اجرای طرح استعدادیابی در دستور کار قرار داشته تا استعدادهای ناب ورزشی در شهرستان شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه  در ایام تابستان ۲۱ سالن ورزشی در شهرستان میزبان ورزشکاران در اوقات فراغت بوده تصریح کرد: مدرسه‌های مختلف ورزشی در این سالن‌ها آغاز به کارکرده و ثبت‌نام خود را شروع کرده‌اند.

خدرویسی  ادامه داد:  از ابتدای سال ۹۸ سه جلسه ساماندهی امور جوانان در شهرستان ملایر برگزارشده که آخرین جلسه با دستور کار برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه کلیه ادارات مرتبط با بحث اوقات فراغت ازجمله شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، آموزش‌وپرورش، کانون جوانان بسیج، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  و فنی و حرفه‌ای  برگزارشده.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: با توجه به اینکه محوریت کار اوقات فراغت با اداره ورزش و جوانان است قرار شده است که  برنامه‌های این ادارات به ورزش و جوانان ارسال شود.

وی افزود: فرم‌ها  و فایل‌های موردنظر به اداره‌های شهرستان  ارسال‌شده تا برنامه‌های خود را ارائه کنند، اما تاکنون برنامه‌ای از جانب این اداره‌ها ارسال نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به حضور سازمان‌های مردم‌نهاد برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: ۴۰سمن در اداره ورزش و جوانان ملایر ثبت‌شده‌اند که ۳۰ سمن آن اکنون فعال  هستند.

وی گفت:این سمن‌ها در ایام تابستان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارآفرینی ازجمله مرواربافی  با اداره ورزش و جوانان همکاری می‌کنند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد با ارسال بنری از برنامه های اوقات فراغت خبر داد!

مهتاب سرمدی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با ارسال بنری از کلاسهای اوقات فراغت در رشته های مختلف ورزشی، اظهار کرد: در ستاد اوقات فراغت شهرستان که در اواخر خرداد ماه تشکیل شد، قرار بود همه داستگاهها برنامه های این ایام را برای دبیرخانه ارسال کنند که به جزء کانون پرورش فکری و هلال احمر هیچ اداره ای برنامه ای را ارسال نکرده است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر دستگاههایی که متولی برنامه های اوقت فراغت هستند، دو هفته یکبار توسط اداره ورزش و جوانان انجام شود، افزود: از این دستگاهها درخواست کرده ایم که برنامه ها را با ذکر تاریخ و عنوان و مکان آن به دبیرخانه اعلام کنند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد با بیان اینکه در گذشته ستاد اوقات فراغت شهرستان در ابتدای تیرماه برگزار می‌شد، افزود: اولین بار است که این ستاد در خرداد ماه تشکیل شده و در انتظار اعلام برنامه های اوقات فراغت دستگاهها هستیم.

سرمدی خاطرنشان کرد: دستگاههای متولی اوقات فراغت متولی اجرای برنامه ها هستند و دبیرخانه هم بر عملکرد آنها نظارت میکند.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند: ۲۰۱ پایگاه اوقات فراغت تابستانه در نهاوند فعالیت می‌کنند

مهرداد سعدی نژاد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت، امسال نیز پایگاه‌های ورزشی در ایام تابستان در شهرستان نهاوند فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت و اجرای برنامه‌ها و کلاس‌های ورزشی باید از همه ظرفیت‌ها در این عرصه استفاده کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند افزود: برای اوقات فراغت تابستان ۳۰ هیئت ورزشی بانوان و ۳۶ هیئت ورزشی مخصوص آقایان فعال خواهد بود و به اجرای کلاس‌های تابستانه می‌پردازند.

وی بیان کرد: برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نهاوندی ۷۱ مربی مربوط به بانوان و ۹۵ مربی در بخش آقایان در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

سعدی نژاد ادامه داد: همه تلاش مجموعه شهرستان فراهم کردن بهترین شرایط در مکان‌های ورزشی برای جوانان است که در این رابطه ۳۸ مکان برای ورزش بانوان و ۴۵ مکان ورزشی برای ورزش آقایان در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: از مجموع ۲۰۱ کلاس و پایگاه ورزشی در شهرستان نهاوند ۱۲۰ پایگاه مربوط به آقایان و ۸۱ پایگاه مربوط به بانوان خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند افزود: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت درمجموع ۹ هزار نفر را در شهرستان نهاوند تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل ۵۵۰۰ نفر از آقایان و ۳۵۰۰ نفر از بانوان خواهد بود.

وی همچنین گفت: علاوه بر طرح تابستانی اوقات فراغت و با توجه به اینکه زیرساخت‌های خوبی برای میزبانی از تیم‌ها در شهرستان نهاوند فراهم‌شده است در ایام تابستان همچنین میزبان مسابقات ورزشی کشوری و استانی خواهیم بود که باعث ایجاد شورونشاط در شهرستان خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان: فعالیت ۵۹ پایگاه ورزشی ـ فرهنگی

«علی حقیقی» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت در تویسرکان، گفت: در آن جلسه بنا بر آن شد که سایر دستگاه های متولی برنامه های تابستانی خود را با مهلت یک هفته به اداره ورزش و جوانان به صورت مکتوب تحویل بدهند تا از موازی کاری جلوگیری شود و تاکنون تمامی دستگاه ها به جز اداره ارشاد برنامه های خود را اعلام کرده اند.

وی از فعالیت ۵۹ پایگاه ورزشی ـ فرهنگی برای ساماندهی در تمامی رشته هایی که شهرستان مستعد برگزاری آن دوره ها است خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با زیرساخت های انجام شده و جلساتی متعددی که با مربیان کارت دار داشتیم، شرایط و تعرفه هایی مختص رشته های ورزشی تعیین و اعلام شد تا بیشتر از تعرفه از خانواده ها، مبلغی دریافت نشود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان افزود: عمده رشته های ورزشی در نظر گرفته شده برای فعالیت های تابستانی در این شهرستان، رشته های توپی از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بستکبال و سپک تاکرا است و در سال جاری برای نخستین بار سه مدرسه فوتبال فعالیت می کنند.

حقیقی تصریح کرد: برای بانوان نیز تدابیر جدی تری نسبت به سال های گذشته در پیش داریم، از جمله برگزاری فوتبال در چمن شهید ورزش هرمزی و دیگر رشته های توپی و نیز شنا که برای آقایان هم هست.

وی با بیان اینکه کمتر از یک سال است که فعال شدن رشته تیرو کمان هم در تویسرکان برای بانوان و آقایان می گذرد، عنوان کرد: تویسرکان دومین شهرستان استان همدان که توانستیم با ایجاد یک سایت مناسب برای ورزش تیر و کمان علاقمندان به این رشته ورزشی را راضی نگه داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان از فعالیت پنج مربی فوتسال بانوان در شهرهای تویسرکان، سرکان و منطقه سرابی خبر داد و گفت: در سالن های ورزشی سرکان، فرسفج و منطقه سرابی با راه اندازی و حمایت از هیئت های ورزشی متنوع، رنگ و بویی دیگر به فعالیت های ورزشی همشهریان داده ایم.

حقیقی با اشاره به برگزاری ورزش های همگانی به ویژه در ساعت های نخستین روز در زمین چمن شهید فرشید هرمزی از ساعت ۶ تا هشت صبح، افزود: در سید شهاب علاوه بر ورزش های توپی که در سالن ورزشی این روستا برگزار می شود، با توجه به ظرفیت روستا، علاقه مندان رشته های دیگری از جمله جودو و کشتی هم می توانند در تابستان با حضور در این دوره ها اوقات فراغت خود را سپری کنند.

وی تصریح کرد: در روستای لامیان نیز با افتتاح سالن ورزشی، شاهد برپایی رشته های توپی هستیم و با توجه به درخواست بانوان برای رشته های رزمی دو بانوی فعال در این رشته ها برای بهره مند شدن از آموزش های لازم و کسب کارت مربیگری انتخاب شده اند تا به زودی ورزش های رزمی هم در این روستا فعال شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان افزود: برای روستاهایی که سالن ورزشی ندارند قرار بر آن شده است که با دریافت حداقل اعتبارات لازم از مرکز استان و همکاری بخشداری ها و دهیاران به محوریت دهستان ها جشنواره های بازی های بومی و محلی برگزار شود.

حقیقی با اعلام اینکه تمامی فعالیت های مرتبط با اوقات فراغت در شهرستان تا پانزدهم شهریور ماه ادامه دارد، اذعان کرد: در جلسه کمیته برنامه ریزی تصمیم بر تشکیل تیمی برای ارزیابی برنامه های اوقات فراغت در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: یکی از تصمیم های اتخاذ شده، برگزاری اختتامیه برنامه های تابستانه با حضور تمام دستگاه ها، مجریان و فعالان برگزار کننده برنامه ها در سالن دو هزار نفری الغدیر تویسرکان در اواسط شهریور ماه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته شاهد برگزاری مسابقات استانی والیبال بانوان به میزبانی این شهرستان بودیم، اظهار کرد: تویسرکانی ها ۱۴ تیرماه جاری خود را برای میزبانی مسابقات استانی ورزش  کیک بوکسینگ آماده می کنند.

حقیقی در ادامه به برنامه های دیگر دستگاه های متولی برگزارکننده اوقات فراغت در سطح شهرستان پرداخت و تشریح کرد: برنامه های مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای را در تابستان پیش رو داریم، همچنین هلال احمر با برگزاری دوره های خاص آموزش های امداد و نجات برای پرکردن اوقات فراغت جامعه هدف خود فعالیت کرده و نیز این نهاد آموزش صخره نوردی وکوهنوردی  را اجرایی می کند.

وی تصریح کرد: کانون پرورشی فکری و نوجوانان دوره های خلاقانه خود را دارد و امور کتابخانه ها هم سه برنامه نقد کتاب را برگزار می کند، ضمن آنکه مرکزبهداشت دوره های آموزشی پیشگیری از بیماری ها را به مرحله اجرا در می آورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان از توجه کمیته برنامه ریزی اوقات فراغت شهرستان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: به مربیان خود گفته ایم که با دستگاه های حمایتی نهایت همکاری را داشته باشند تا جایی که تصمیم گرفته شده مددجویان این نهادها به صورت رایگان از کلاس های ورزشی با توجه به اینکه هزینه های بالایی دارد بهره مند شوند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار: تابستان امسال ۵۰۵۹ نفر در برنامه های اوقات فراغت شرکت داشته اند

جمال لطیفی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار که حدودا یک ماه است در اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار مستقر شده است تعداد پایگاه های فعال در زمینه پر کردن اوقات فراغت در سطح شهرستان را ۶۹ پایگاه عنوان کرد و گفت: این پایگاهها در ۱۶۵ رشته مختلف فعالیت کرده و همه سنین می توانند در این برنامه ها شرکت کنند.

وی تعداد مربی شرکت کننده در طرح اوقات فراغت تابستان ۹۸ بهار را ۱۶۶ مربی عنوان کرد و گفت: طبق آماری که از دستگاههای مختلف متولی در امر اوقات فراغت گرفته ایم تاکنون تعداد ۵۰۵۹ نفر در این برنامه ها شرکت داشته اند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار دستگاه های متولی در امر اوقات فراغت را اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد، فنی حرفه ای، هلال احمر، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، کمیته امداد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت محدوده سنی خاصی ندارد و همه سنین می توانند با توجه به علاقه خود در برنامه هایی که ارائه می شود شرکت کنند، اما برخی ادارات متولی مخاطبین خاص با محدوده سنی خاص خود را دارند که از آن جمله می توان به اداره آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان یا کانون فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=13838
  • دیدگاه‌ها برای سردرگمی در آمار اوقات فراغت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.