• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

دانشجو مظهر تحولات اساسی در جامعه است

  • کد خبر : 35966
  • 16 آذر 1398 - 10:07
دانشجو مظهر تحولات اساسی در جامعه است

بـسـیـج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت شانزدهم آذرماه «روز دانشجو» بیانیه‌ای صادر کرد. ‌‌بسم الله الرحمن الرحیم ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ‌‌ ۱۶ آذر، یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر […]

بـسـیـج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت شانزدهم آذرماه «روز دانشجو» بیانیه‌ای صادر کرد.

‌‌بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
‌‌
۱۶ آذر، یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر دوش کشیده و چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند.

در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به کشور و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله های رژیم منحوس پهلوی سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضا کردند تا پایه‌های زنگار گرفته حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت به لرزه بیفتد.

آری! دانشجو نماد زلالی، پاکی، آرمان‌خواهی، بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است؛ آن سان که مضامینی همچون«استقلال» و «آزادی» بواسطه همین جوانان پرشور معنی پیدا می کند؛ توسعه و تعالی کشور در ساحت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و … مدیون جوانان پرتوان، خلاق و استکبارستیز است.

۱۶ آذر، یادآور دلیری دانشجویان و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. این چشمه جوشان استعداد، همچنان سرزنده است و هر زمان که نیاز کشور اقتضاء کند، با وجود خویش درخت آزادی را آبیاری می کنند؛ چنانچه در امتداد آن سه یار دبستانی، علی محمدی ها، احمدی روشن ها، قشقایی ها و شهریاری ها سر بر می آورند و این امر نشان می دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، همچنان در تمام صحنه های حساس کشور حضوری تاثیرگذار دارند؛

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مظلوم ۱۶ آذر ۱۳۳۲ «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» که پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند؛ روز دانشجو را به همه دانشجویان فرهیخته و با بصیرت ایرانی تبریک می‌گوید و از همه ایشان دعوت می‌کند، هرگز ارزش خویش و جایگاه مهمی که در آن قرار دارند را فراموش نکنند و تلاش کنند با گام برادری دقیق در مسیر اجرای منویات ولی‌فقیه، امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تقویت اعتمادبه‌نفس، خودباوری و تلاش، قدرت علمی خود را افزایش دهند و با ارتقای علمی و اخلاقی خویش و در نتیجه اعتلای دانشگاه؛ سرنوشت و غایت شایسته‌ای را برای آینده ایران اسلامی رقم زنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=35966
  • دیدگاه‌ها برای دانشجو مظهر تحولات اساسی در جامعه است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.