• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

دانشجو خواسته های مردم را بیان کند تا دشمن به سبک خودش وارد نشود

  • کد خبر : 95794
  • 18 آذر 1399 - 8:22
دانشجو خواسته های مردم را بیان کند تا دشمن به سبک خودش وارد نشود

محمود قاسمی گفت: دانشجو به عنوان یک قشر آزاد و کسی که وصل به هیچ منبع قدرت و ثروتی نیست حرفش را راحت می زند با توجه به این شرایط بهترین کار این است که زبان مردم و توده ها باشد؛ یعنی قدرت چانه زنی ملت را در حاکمیت افزایش دهد. به گزارش عصر همدان، […]

محمود قاسمی گفت: دانشجو به عنوان یک قشر آزاد و کسی که وصل به هیچ منبع قدرت و ثروتی نیست حرفش را راحت می زند با توجه به این شرایط بهترین کار این است که زبان مردم و توده ها باشد؛ یعنی قدرت چانه زنی ملت را در حاکمیت افزایش دهد.

به گزارش عصر همدان، محمود قاسمی، تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به روز ۱۶ آذر که در ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است، گفت: نام و یاد شهیدان احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا را که در سال ۳۲ به دست رژیم سفاک پهلوی به خاک و خون کشیده شدند گرامی می داریم.

وی افزود: تاریخ جنبش دانشجویی در ایران به مبارزه با استکبار برمی گردد و ماهیت جنبش دانشجویی ضدا استکباری و ضد آمریکایی بودن است چون ۱۶ آذر سال۳۲ ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران آمد و ایران را به عنوان ایالت ۵۱ آمریکا معرفی می کند.

وی با بیان اینکه امریکاییها بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و سقوط دولت مصدق در ایران همه امور را به دست می گیرند و این تا ۵ سال هم ادامه داشته است، گفت: جنبش دانشجویی کاملاً در تضاد با امریکاست، چرا که متوجه شدند منابع فسیلی و آثار باستانی ایران را به غارت می برند و بارها شاهد این بودیم امریکاییها اعلام کردند بیش از ۱۰۰۰ آثار باستانی ایران مثل چند نمونه از کتیبه های کوروش کبیر داخل امریکاست که قیمتی برای آنها نمی توان تعیین کرد.

قاسمی ادامه داد: در آن زمان دانشجویان متوجه می شوند امریکاییها هم دیکتاتوری پهلوی را در ایران تقویت می کنند و از طرفی روشفنکران آزادی خواهان را به زندان می برند و فرهنگ غربی در کشور رواج پیدا می کند؛ فلذا از همان روز اول جنبش دانشجویی، ضد امریکایی بوده که با ماهیت آن حفظ شود و جنبشی که با خون شهدا بنیان گذاری شده و مبنای آن ضد استکبار است برای تبلیغات جناح سیاسی خاص سازش با امریکا را مطرح کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شهید بهشتی گفتند دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود، دانشجو ظرفیتی دارد و امروز بیش از سال های گذشته به درد نظام می خورد چرا که یکی از مهمترین راه های بصیرت افزایی و برون رفت از مشکلات است.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از وظایف دانشجویی باید مطالبه گری باشد، مثلا مجلس گذشته گفت ۱۰ میلیون از کسانی که در آمدشان بالای ۲۰ میلیون در ماه است نباید یارانه بگیرند چرا این قانون اجرا نشد؟ چرا فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا اجرایی نمی شود؟ چرا ۹ شرطی که مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای بیان شد دولت اجرا نکرد که این کلاه سرمان رفت؟

مطالبه گری براساس نیاز نظام است نه حاشیه ها

قاسمی با بیان اینکه مطالبه گری باید براساس نیاز نظام باشد گفت: دانشجو به عنوان یک قشر آزاد و چون وصل به هیچ منبع قدرت و ثروتی نیست حرفش را راحت می زند با توجه به این شرایط بهترین کار این است که زبان مردم و توده ها باشد یعنی قدرت چانه زنی ملت را در حاکمیت افزایش دهد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی نکته دوم را درخواست شفافیت بیان کرد و گفت: بخش عظیم مشکلات که در حال حاضر برای مردم ابهام ایجاد کرده و بخش زیادی از مردم حالت خنثی پیدا کردند و وارد قشر خاکستری شدند سو مدیریت است؛ فلذا باید شفافیت از مسئولین را در راس قرار دهند.

اتاق شیشه ای بخش مهمی از التهابات جامعه را کاهش می دهد

وی با اشاره به اینکه سالها پیش مقام معظم رهبری به برنامه رادیویی صبح جمعه رفتند و از آنها تقدیر کردند گفت: در آن زمان بخشی از علما اعتراض کردند که رهبری فرمودند اینها مشکلات جامعه را بیان می کنند و چون از زبان خودمان گفته می شود التهاب جامعه می خوابد و اگر ما نگوییم دشمن به سبک خودش بیان می کند بنابراین اگر دانشجو خواسته های مردم را بیان نکند دشمن به زبان خودش بیان می کند و این هنر دانشجوست .

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95794
  • دیدگاه‌ها برای دانشجو خواسته های مردم را بیان کند تا دشمن به سبک خودش وارد نشود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.