• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
7
یادداشت؛

جای خالی فضاسازی شهری متناسب با ایام محرم در همدان/ سیما و منظر شهرداری پاسخگو باشد!

  • کد خبر : 190932
  • 31 تیر 1402 - 13:24
جای خالی فضاسازی شهری متناسب با ایام محرم در همدان/ سیما و منظر شهرداری پاسخگو باشد!
یکی از اساسی‌ترین و مهمترین سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری سازمان سیما، منظر و فضای سبز است که متاسفانه تاکنون عملکرد مناسبی از این سازمان در ایام محرم و حتی سایر ایام ندیده‌ایم.

به گزارش عصر همدان؛ ایام محرم برای هر مسلمان و حتی غیرمسلمان دارای ارزشی خاص و معنویتی ویژه است و در این ایام، حال هوای همه مردم مؤمن حالی متفاوت از سایر ایام دارد.

اگر در کوچه ها، خیابان و بازار رفته باشید حتما شاهد نصب پرچم سیاه و منقش به نام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) خواهید بود اما برخی مناطق همچون میادین شهر و خیابان ها کمترین فضاسازی متناسب با ایام محرم را دارد.

یکی از اساسی‌ترین و مهمترین سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری سازمان سیما، منظر و فضای سبز  است که متاسفانه تاکنون عملکرد مناسبی از این سازمان در ایام محرم و حتی سایر ایام ندیده‌ایم.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آنقدر سازمان مهمی است که دارای اساسنامه، چارت سازمانی، بودجه و تعرفه مستقل است اما عملکرد این سازمان نشان می‌دهد که از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمی‌کند.

در سطح شهر فقط بنر اطلاع رسانی هیئات ماه محرم به چشم می‌خورد اما دریغ از یک نماد متناسب با ایام ماه محرم … متأسفانه این موضوع در ایامی همچون ایام شهادت، ایام ولادت و عید نوروز نیز وجود دارد و المان، نماد و مجسمه‌های شهری قدیمی تنها از نقطه‌ای به نقطه دیگر نقل مکان می‌کنند و شاهد نصب المان‌های جدید نیستیم!

یکی از اقداماتی که در زیباسازی شهری تاثیر زیادی دارد ایجاد دیوارنگاره در شهر است که چهره‌ای زیباتر به شهر می‌دهد اما این موضوع در همدان مورد مغفول باقی مانده است و امیدواریم مسؤلین زیربط هرچه سریعتر فکری به حال فعال شدن این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190932
  • دیدگاه‌ها برای جای خالی فضاسازی شهری متناسب با ایام محرم در همدان/ سیما و منظر شهرداری پاسخگو باشد! بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.