• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
نماینده ولی فقیه در همدان تاکید کرد:

تولید حداکثری مصرف عادلانه

  • کد خبر : 213314
  • 06 فروردین 1403 - 13:32
تولید حداکثری مصرف عادلانه
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در اسلام تولید ثروت یک امر ارزشمندی است، آنچه که مذموم است ترویج مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی صبح امروز در شورای اداری استان همدان اظهار کرد: از زحمات همه مسئولان در سال گذشته تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهیم در عین خدمت‌رسانی به مسافران به مراقبت از حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در جامعه هم مبادرت بورزند.

وی افزود: در انتخابات سال گذشته مشارکت استان همدان در سطح ملی یک درصد قابل قبولی بود که این امر نشان دهنده همت بالای ملت ایران با وجود همه هجمه‌های سیاسی دشمنان و شرایط بد اقتصادی در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این انتخاب بر کسانی که منتخب مردم شدند مبارک باشد، ابراز کرد: مبارک بودن وقتی است که بتوانیم از این موقعیت به نحو احسنت و به نفع مردم استفاده کنیم.

آیت‌الله شعبانی ادامه داد: نگاه مسئولان نباید متفاوت از نگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد، نگاه‌ها باید باعث گسترش عدالت در جامعه باشد.

وی با اشاره به شعار ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: مسئله مردمی‌سازی که مقام معظم رهبری فرمودند را ما در دوران دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم، با توجه به اینکه از لحاظ قانون آزادی بیشتری داشتیم شرایط برای رشد اقتصادی جامعه در آن زمان خیلی بهتر از الان بود.

نماینده ولی فقیه همچنین افزود: از دهه ۷۰ به بعد که دولت سیستماتیک بر جامعه حاکم شد، در نتیجه دیکتاتوری قوانین توزیع قدرت را ناقص انجام داد.

آیت‌الله شعبانی موثقی با اشاره به معطلل شدن ساختن مصلّی و ساخت مسکن ملّی در شهر همدان گفت: مگر ساخت یک مصلّی در یک شهر چند سال طول می‌کشد؟ چرا باید برای ساخت مسکن در استان آنقدر مشکل داشته باشیم.

وی با تاکسد به قانون‌های دست و پا گیر و دیکتاتوری قوانین در جامعه، خاطرنشان کرد:
رشد تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد، درنوع اداره کشور باید به تفکر اول انقلاب برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در همدان تصریح کرد: اگر روند اداره کشور به سمت بورکراسی و دیکتاتوری برود هیچ فرقی با دیکتاتوری زمان شاه نداشته، مردم از ما کار می‌خواهند و نباید به بهانه قانون بگوئیم نمی‌شود اگر نمی‌شود چرا اتقلاب کردیم؟ انقلاب کردیم که بشود.

آیت‌‌الله شعبانی موثقی تاکید کرد: باید برای حل مشکلات اقتصادی سازوکارهایی را طراحی کرده و به‌سمت مردمی‌سازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مردمی سازی صرفاً با معنای خصوصی‌سازی نبوده و باید برای این‌کار یک جهاد عمومی برای تولید ثروت صورت بگیرد و برای این امر همه نردم پای کار بیایند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به حجم نقدینیگی فراوان در خانه‌های مردم، اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری مردم، باید بستر را آماده کرده و با مهیا کردن سود معقول برای سرمایه‌گذاران قدرت خرید مردم افزایش دهیم.

آیت‌الله شعبانی موثقی به بسیج همگانی با پیاده کردن الگوی اسلامی ایرانی تاکید کرد و ادامه داد: باید جهش و حرکتی را در مردمی‌سازی ایجاد کنیم و برای این کار از تجربه نخبگان اقتصادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تولید ثروت در اسلام، یک امر ارزشمند است، یادآور شد: همانطور که مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی در اسلام مذموم بوده، در مقابل، تولید ثروت بعنوان یک امر ارزشمند دینی است و لازم است برای این امر جامعه متدیّن و همه مردم وارد عرصه شده و با تولید حداکثری، مصرف عادلانه را در جامعه داشته باشیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213314
  • دیدگاه‌ها برای تولید حداکثری مصرف عادلانه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.