• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
ائمه جمعه استان همدان:

تفرقه خواست دشمنان است

  • کد خبر : 214330
  • 24 فروردین 1403 - 15:08
تفرقه خواست دشمنان است
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  ائمه جمعه استان تاکید کردند: اختلاف نظرها و سلیقه‌ها طبیعی است ولی تفرقه خواست دشمنان است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند؛ همه مسئولان خدمتگذار مردم هستند و این مهمترین خصوصیت حکومت اسلامی است و همه باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی اظهار داشت: وظیفه همه مسئولان خدمت شبانه‌روزی به مردم است و باید این فرصت را قدر دانست و شکرگذار این فرصت خدمت‌رسانی بود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: در موضوع غزه ماهیت نظام استکباری برای همگان روشن شد و مردم دنیا دیدند که شعار حقوق بشر دولت‌های غربی دروغ است.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا با حمایت از صهیونیست‌ها باطن خود را نشان دادند و مردم آزاده دنیا هم به ذات پلید و جنایتکارانه آنها پی بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: در تحقق شعار سال دولت باید زمینه را آماده کند و با تسهیل شرایط کسب و کار و ایجاد اشتغال هرکاری می‌تواند انجام دهد و مردم هم متولی تولید و توزیع شود.

وی اظهار داشت: با همکاری دولت و مردم شعار سال محقق می شود و مشکلات اقتصادی هم بسیار کاهش می‌یابد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: حفظ وحدت که در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفت باید مورد توجه و عمل همه قرار گیرد چون اختلاف‌نظر طبیعی است ولی خدایی نکرده این اختلاف‌نظر نباید به تفرقه و روبروی هم ایستادن منجر شود که این خواسته دشمن است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: موضوع برخورد با ناهنجاری‌های شرعی و قانونی نیز باید مورد توجه باشد و موضوع حجاب و عفاف جز دین و قانون است و کسانی که بخواهند هنجار‌شکنی کنند باید طبق قانون با آن‌ها رفتار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی بیان کرد: حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه نشان‌دهنده این است که آن‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی در پایان گفت: حفظ دستاوردهای ماه رمضان و برقراری محافل قرآنی بعد از ماه رمضان و کمک به فقرا نباید فراموش شود و باید از برکات این ماه در طول سال بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری امام جمعه فامنین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در ماه شوال خدا با اعطای گوهر گران‌بهای تقوا انسان را اکرام و تکریم می‌کند.

امام جمعه فامنین افزود: حکمت اصلی فریضه روزه داری دستیابی به گوهر تقوا می‌باشد و روزه داری ما را در مقابل گناه قوی با اراده و نفس انسان را افزایش می‌دهد، سپری در مقابل آتش جهنم است.

غفاری اضافه کرد: توجه به فرزندان یکی از مصادیق تقوا است و پدران و مادران با توجه به فضای مجازی از فرزندان غافل شده‌اند و در این فضای بسیار خطرناک قرار داده‌اند.

وی به ماهیت برخی بازی‌ها در گوشی‌ها و فضای مجازی اشاره نمود و گفت: اگر صدای فرزندان را در مساجد و محافل نشنویم باید احساس خطر کنیم و باید مواظب فرزندان در فضای مجازی باشیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند فضای مجازی قتلگاه جوانان است.

امام جمعه فامنین افزود: امروز، سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است از این عزیزان نسبت به مقاوم سازی مسکن‌های روستایی و جاده‌های درون روستایی فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم و در روستاها حرکات خوبی در این زمینه انجام شده است ولی خود شهر فامنین از این قضیه رنج می‌برد به دلیل کوتاهی‌های دولت قبل که عدن توجه به مسکن مهر شهرستان را با مشکل مواجه کرده است و باید مسئولین دولت قبل باید در قیامت پاسخگو باشند.

وی افزود: حرکت‌های خوبی در شهرستان در حال شکل گیری است و فرماندار محترم همانطور که حرکت‌های خوبی انجام داده است تسریع شود و قسمتی از این مسکن‌های مهر تحویل جوانان شهرستان گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری با اشاره به‌ روز ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی کرد، گفت: این روز را به همه عزیزانی که مایه امنیت و عزت دین هستند تبریک می‌گویم.

وی به کلامی از رهبر معظم انقلاب درخصوص این روز اشاره نمود و گفت: اگر اقتدار نداشته باشیم در این روزها بی‌آبرویی می‌کنند و می‌زنند و این روزها می‌بینیم مقامات به خاطر حمله به کنسولگری ایران این کشور را مجازات نکند.

غفاری بیان داشت: این استیصال دو واقعیت دارد؛ اول اینکه مجازات پشیمان کننده ایران جدی است و به موقع خود اتفاق خواهد افتاد، دوم اینکه اسرائیل با وجود همه حرف‌ها و تحدیدهای خود در دفع عملیات نظامی ایران ناتوان‌تر شده و بخاطر این است که حامیان آمریکا و اسرائیل به میانجیگری و واسطه‌گری روی آوردند.

وی در ادامه گفت: همین پیشرفت‌های نظامی که خیلی‌ها نمی‌خواستند به آن دست پیدا کنیم و مبهم بودن زمان و کیفیت حمله ایران به رژیم غاصب صهیونیست‌ها مشخص و آزار دهنده می‌دهد و اسرائیل لحظات آخر عمر خود را با اضطراب و استرس دنبال می‌کند و این مبهم بودن اقدام تلافی جویانه ایران از اسرائیل و حامیان او را می‌کشد و این غده سرطانی و حامیان او بدانند و در زمان مناسب پهبادهای آرش ۲ با بیش از ۲ هزار کیلومتر برد پروازی لانه جاسوسی و فساد را با خاک یکسان خواهد کرد.

امام جمعه فامنین افزود: وی به کلنگ زنی جهت ساخت حسینیه مسجد اعظم فامنین در روز عید فطر اشاره نمود و گفت امیدوارم با کمک مردم شهرستان این محل زودتر احداث گردد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر زارعی امام جمعه موقت شهرستان بهار ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه گفت: رژیم منحوس صهیونیستی بر اساس باورهای غلط خود مردم دنیا را به غیر از یهودیان انسان نمی‌داند و کشتار و خونریزی را حق مسلم خود در غزه می‌داند.

وی از جوانان و کسانی که اهل مطالعه هستند درخواست کرد تا در مورد صهیونیسم و یهودیت صهیونیستی مطالعه نمایند و در ادامه افزود: یهودیت صهیونیسم تمام تلاش خود را در دنیا برای تحت کنترل قرار دادن جهان انجام داده است و سعی در تشکیل دهکده جهانی تحت فرمان صهیون است که بسیار در این زمینه تلاش نمودند.

خطیب موقت جمعه بهار به قدرت رسانه‌ای صهیونیسم در دنیا اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهای قدرت یهودیت در جهان، رسانه است.

زارعی خاطرنشان کرد: یهود و صهیونیسم با در اختیار گرفتن سکوهای مهم رسانه‌ای در جهان اقدام به تسخیر اذهان عمومی و مدیریت افکار جهانی نمودند تا هر آن‌چه که آن‌ها یعنی صهیونیست می‌خواهد، مردم جهان آن‌گونه فکر کنند.

وی به اتفاقات اخیر در فضای رسانه‌ای کشور درباره تخریب چهره‌های سیاسی مذهبی اشاره کرد و گفت: یهودیت همیشه سعی در بایکوت رسانه‌ای مخالفان خود دارد و اگر نتواند این کار را انجام دهد هر کسی را که علیه یهودیت سخنرانی کند و مردم را آگاه کند را به شیوه‌های بسیار تخصصی و پیشرفته در رسانه در بین مردم، علی الخصوص در بین مذهبیون تخریب می‌نمایند تا دیگر کسی به سخنان آنان گوش نکند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار به آیه ۸۲ سوره مائده درباره دشمنی یهود با مسلمانان اشاره کرد و گفت: در آیه ۸۲ سوره مائده خداوند متعال به صراحت شدیدترین دشمنان بر مسلمانان و آنان که می‌گویند مسیحی هستند را یهود می‌نامد و خط فکری و دشمن شناسی را به مسلمانان و همه مردم دنیا آموزش می‌دهد، که هم اکنون می‌بینیم که یهود همه جانبه به دشمنی خود علی الخصوص با مسلمانان می‌پردازد.

زارعی لازمه جنگ شناختیِ دنیای امروز را افزایش سواد رسانه در بین همه اقشار مردم دانست و تصریح کرد: صهیونیست‌ها در مواجهه با قدرت بزرگ انقلاب اسلامی به جنگ شناختی روی آورده و سعی در تسخیر اذهان عمومی جامعه دارند تا بتوانند به‌راحتی در دیگر جبهه‌های جنگ شناختی بتوانند پیروز شوند.

وی دشمن شناسی را یک اصل راهبردی در جنگ رسانه خواند و از اهل قلم و اهل مطالعه درخواست کرد تا بیشتر در باره صهیونیست تبیین و روشنگری نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214330
  • دیدگاه‌ها برای تفرقه خواست دشمنان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.