• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تحریم ابزاری در دست آمریکایی ها است/ضعف مجلس در اصلاح نظام پرداخت حقوق در کشور

  • کد خبر : 142333
  • 01 بهمن 1400 - 17:02
تحریم ابزاری در دست آمریکایی ها است/ضعف مجلس در اصلاح نظام پرداخت حقوق در کشور

جمعی از ائمه جمعه استان همدان گفتند: امریکا و غربزده ها از بستن قراردادهای ایران با چین و روسیه که تأمین کننده منافع ملت است، نگران شده اند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان ظهر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه شد. همدان به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن […]

جمعی از ائمه جمعه استان همدان گفتند: امریکا و غربزده ها از بستن قراردادهای ایران با چین و روسیه که تأمین کننده منافع ملت است، نگران شده اند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان ظهر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه شد.

همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: خداوند فاطمه(س) را از نور عظمت خودش آفرید.

 

وی با بیان اینکه نور حضرت فاطمه(س) که تابید تمام آسمان‌ها و زمین را روشن کرد و دیدگان فرشتگان از نور آن حضرت بسته شد گفت: روز زن و مادر را در پیش رو داریم، زنان و مادران همیشه محترم هستند و باید همواره به آنها احترام گذاشت.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از سخنانش گریزی به سفر وزیر امور خارجه به چین و رئیس جمهوری به روسیه زد و با بیان اینکه باید مراقب باشیم فریب تحلیل‌های اشتباه از این سفرها را نخوریم تصریح کرد: این سفرها هر دو برد- برد هستند و هیچ کس بازنده نیست، سفرهایی که به دو مرکز مهم دنیا انجام شده را به فال نیک می‌گیریم و امید است دستاوردهای مهمی برای ملت داشته باشد.

وی با بیان اینکه این رویدادها برای دشمنان شکست است و به همین دلیل تحلیل‌های غلط برای فریب افکار عمومی ارائه می‌دهند گفت: یکی از اتفاقات مهم در سفر به روسیه، نماز رئیس جمهور در کاخ کرملین بود که در فضای مجازی بازخورد بسیاری داشت.

فاضلیان با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی در کاخی نماز خواند که چندین سال نامی از خدا در آن برده نشده بود و مکاتبی مطرح بود که از خدا به دور بودند گفت: اولین نماز را شهید حاج قاسم سلیمانی و دومین نماز را آیت‌الله رئیسی در کرملین خواند.

وی با بیان اینکه آمریکا به خاطر بر هم خوردن توطئه‌هایش از خشم در حال مردن است اظهار کرد: انصارالله یمن که هفت سال زیر آتش عربستان است، چنان ضربه‌ای به امارت زد که از کمک‌رسانی به عربستان پشیمان شود.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه دشمنان جبهه مقاومت بدانند که امنیت عاریه‌ای در کاخ شیشه‌ای قابل اعتماد نیست افزود: این حمله را «طوفان یمن» خواندند و در واقع یک طوفان حقیقی بود.

وی در ادامه مسئله اساسی کشور را حل مشکل گرانی و لزوم بهبود معیشت مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسئولان بتوانند گرانی را مهار کنند امیدواری مردم نیز افزایش می‌یابد که در این زمینه باید با حساسیت بیشتری وارد کار شد.

فاضلیان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت عبدالله(ع) و حضرت آمنه(س) گفت: پدران و مادران ازدواج را آسان بگیرند و بدانند اگر جوانی بر اثر ازدواج نکردن، مرتکب گناه شود و پدر و مادر کوتاهی کرده باشند، هر سه نفر به جهنم می‌روند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه ازدواج نکردن آسیب‌های اجتماعی بسیاری برای جامعه به دنبال دارد از مسئولان و جامعه خواست شرایط را برای ازدواج جوانان تسهیل کنند.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: بانوان جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نقش پر رنگی داشتند و با صبر خود و با پشتیبانی و حمایت از رزمندگان در ان شرایط سخت بسیار تاثیر گذار بودند.

وی اظهار داشت: اگر اهل بیت و قرآن مانده است به خاطر وجود مبارک حضرت فاطمه(س) است و این بزرگ بانوی اسلام، الگویی در همه بخش ها برای بانوان است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها افزود: بسیج و مساجد، شجره صالحین و پایگاه های مقاومت برای تربیت کادر اینده انقلاب اسلامی است و باید برای اینده آماده باشیم و نیروها ساخته شده باشند.

وی گفت: با تربیت نیروی مومن و انقلابی می توانیم آینده انقلاب اسلامی را بسازیم و نسلی با ایمان و کارآمد داشته باشیم.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و وزیر امور خارجه به چین بیان داشت: این سفر در راستای توسعه مناسبات و همکاری انجام شد و این اقدامات و رزمایش مشترک در راستای خنثی سازی تحریم های آمریکا انجام می شود تا غربی ها بفهمند دنیا فقط شامل چند کشور نیست.

وی ادامه داد: امریکایی ها در مذاکرات بدعهدی می کنند و با این شرایط بعید است که مذاکرات به نتیجه برسد چون آنها خودشان اعلام کردند نمی توانیم به برجام پایبند باشیم.

امام جمعه نهاوند گفت: نظام آنها نظامی عاقلانه و منطقی و انسانی نیست و قول اخلاقی برای آمریکایی ها معنا ندارد و انها از تحریم به عنوان ابزار استفاده می کنند.

تویسرکان

امام جمعه موقت تویسرکان گفت: امریکا و غربزده ها از بستن قراردادهای ایران با چین و روسیه که تأمین کننده منافع ملت است، نگران شده اند.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام سجاد امیری» در خطبه های نماز جمعه یکم بهمن ماه در مصلی تویسرکان، با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهراء(س) و روز زن، از راهداری شهرستان به دلیل فعالیت های خوبشان در هفته برفی که گذشت قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به سیل رخ داده در برخی نقاط کشور هم گفت: هر آن که در این فصل سرما مشتاق است، کمک های خودش را به پایگاه های بسیج و یا دیگر پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی تحویل دهد، هرچند با وسایل کم و مبالغ اندک.

امام جمعه موقت تویسرکان در ادامه به سفر اخیر آیت الله رئیسی به روسیه و آغاز قرارداد ۲۵ سال با چین پرداخت و افزود: تمایل به شرق و بستن قرارداد با آنان، معنایش این نیست که از شعار نه شرقی نه غربی خارج شده ایم و آنانی که این ادعا را دارند از کج فهمیشان است.

*ما با خیانت غرب به تعهداتش مشکل داریم

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: چطور آن عده زمانی که مذاکرات ۵+۱ انجام می شد چنین حرف هایی نمی زدند؟ ما نه با اصل مذاکره با غرب مشکل داریم نه با شرق، حرف جمهوری اسلامی ایران بر آن است که با خیانت کاران و عدم پایبندی غرب به تعهداشان مشکل داریم.

وی با بیان اینکه ما با دنیا باید در ارتباط باشیم، تأکید کرد: زمانی که در قراردادی در ارتباط با شرق منافع ملت ایران تأمین می شود، چرا به نفع مردم کاری انجام ندهیم؟!

*کد خداپرستان از پیشرفت ایران نگرانند

امام جمعه موقت تویسرکان افزود: اینکه دشمنان ما به ویژه امریکا و پادوهای آنان در کشور از بستن این قراردادها ناراحت شده اند، نشان می دهد که اتفاقاً مذاکره با شرق به نفع ملت ایران بوده و امریکا و کدخداپرستان را به شدت عصبانی کرده است.

حجت الاسلام امیری عنوان کرد: رهبری هم با اصل مذاکره که با تضمین درست به نفع ملت ایران بسته شود مشکلی ندارند، بلکه آنانی مشکل دارند که می خواهند این ملت پیشرفت نداشته باشد.

* ضعف مجلس در اصلاح نظام پرداخت حقوق در کشور

وی در ادامه با گلایه مندی از مسئله حقوق های نجومی در کشور، گفت: نظام پرداخت حقوق کارمندان قانون واحدی ندارد و این موضوع سبب ناهنجاری ها، اعتراض ها و تجمع هایی شده است.

امام جمعه موقت تویسرکان گفت: آیت الله رئیسی دستور دادند که این قانون باید اصلاح شود و این ضعف مجلس است که هنوز این خلاء قانونی را حل نکرده، در حالی که باید مجلس هم نجومی بگیران را حذف کند و با قانون مرتبط با پرداخت حقوق ها را به گونه تنظیم و تصویب کند که فرد نسبت به تخصص، جایگاه و تعهدش حقوق متناسب را دریافت کند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه از مصادیق عمل به تقوا دوری از احتکار است، اظهار کرد: اینکه انسان فرصت طلبی کند با احتکار موجب کمبود جنس در بازار و گرانی آن شود ، یک نوع کلاهبرادری است.

وی بااشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص)، گفت: ایشان فرمود که اگر کسی در بازار مسلمین دست به احتکار بزند، همانند کسی است که قرآن را انکار کند.

امام جمعه اسدآباد در ادامه بااشاره به سالروز میلاد بی بی دو عالم، همسر شیر خدا، دخت نبی اکرم(ص)، حضرت فاطمه(س) به عنوان روز مادر و زن و تبریک این ایام، گفت: ایشان برای هدایت زنان و مادران در مسیر تربیت فرزندان و همسرداری یک الگوی کامل است. او برخوردار از تمام کمالات است.

وی با تأکید قدرشناسی از مادران، گفت: دست مادران را ببوسید، پرستارش باشید، نسبت به آنان دل نگرانی داشته باشید، دغدغه مند به او باشید. نسبت به والدین فروتنی داشته باشید.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاه به اینکه متأسفانه امرذوز بسیاری از ارزشهای انقلاب تحریف می‌شود، افزود: یکی از کار و هدف دشمن این است که به جایگاه ولایت فقیه که در امام خمینی ره خلاصه می‌شد، به انحراف بکشاند، نیاز است خصوصیات امام ره را مرور کنید.

وی تأکید کرد: امام خمینی ره به نظام اسلامی روشنی بخشید، پیامبرگونه و با حمایت ملت وارد جامعه شد.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: دو نفر در کاخ کرملین نماز خواندند، یکی سردار دلها و یکی هم آقای رئیسی، و اگر این سفر هیچ دستاوردی نداشته باشد این نماز خود یک دستاورد بزرگ معنوی است چرا که در مرکز کفر اقامه شد.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با تبریک اعیاد فرخنده میلاد حضرت صدیقه فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز تولد حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: مقام مادر به قدری بالاست که قرآن کریم از زبان حضرت عیسی(ع) میفرماید: حضرت عیسی از خداوند تبارک درخواست دارد تا توفیق خدمت به مادر را به وی عنایت نماید و نسبت به مادر نیکوکار باشدو این نشان از اهمیت احترام به مادر است و تاکید شده که انسان باید از خداوند بخواهد، خدایی ناکرده یکبار در طول عمر به مادر تندی نکند که متاسفانه ما توفیق ادا کردن حق مادر و خدمت به مادر را نداریم.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده نیز افزود: احترام به مقام مادر فریضه ای واجب است، به راستی چقدر ما گوش به زنگ فرمان مادر هستیم و احوالات مادر را می پرسیم و بدنبال برطرف کردن مشکل مادر هستیم، و چقدر در سختیها به او کمک میکنیم، چقدر در مواقع که مادر ناراحت است استقامت و صبر پیشه میکنیم و تندی نمیکنیم چنانچه در روایتی نورانی در حضرت فاطمه(س) داریم که”همیشه در خدمت مادر و پایبند او باشید چون بهشت زیر پای مادران است.”

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به پیشرفت تکنولوژی به این نکته اشاره کرد که؛ برخی از فرزندان امروزی، در عصر تکنولوژی و ارتباطات به خاطر اطلاعات و دانسته هایشان، با تمسخر و پوزخند با پدر و مادر صحبت میکنند این در حالی است که ما باید در مقابل این بزرگواران خیلی مواظب باشیم تا خطایی از ما سر نزند.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما در راستای گرامیداشت مقام زن، اگر کسی بخواهد حرمت زن را نگه دار و حق جایگاه زن را ادا کند، به او صفت زن ذلیل میدهند! اما احترام به همسر هم دستور و هم امر خداست و انجام دستور دین و بزرگان و امر خدا واجب است و نباید به بهانه های مختلف از بار مسئولیت شانه خالی کنیم و در روایات داریم که “یکساعت خدمت درخانه از عبادت هزار ساله و هزار حج و عمره بهتر است” همانگونه که عبادت بحث فردی است و روح و شاکله انسان با عبادت سنتخیت دارد و ازعبادت لذت میبرد، احترام به همسر درخانه نیز باعث ایجاد ارتباط عاطفی و محکم شدن پیوندخانواده، تربیت خوب فرزندان میشود و باعث میشود حس تعامل و کمک درخانه بوجود آید چنانچه،خدمت کردن به همسر و فرزندان باعث ازبین رفتن گناهان کبیره میشود و غضب پروردگار را فرو مینشاند و این نشان از اهمیت خدمت به خانواده و حفظ حرمت و شان همسر است و خیر دنیا و آخرت به انسان عنایت میشود و جز از مومنان این انتظار نیست.

همچنین وی افزود: امروزه برخی بانوان با نمایش گذاشتن لباس، کفش، خوراک و …حقیقتا جایگاه زن را نمیفهمند و فقط جایگاه زن آن را در ظواهر میبینند ودر زندگی برای همسر کم میگذارند و احترام و وظیفه زن و مرد در خانواده متقابل است و باید هر دو طرف به هم احترام بگذارند و در مورد کار فرهنگی بانوان در بیرون از خانه نیز باید، بانوان فعالیت بیرون از خانه را باید در حد و اندازه نگه دارند تا باعث اختلاف و مشکلات شخصی در زندگی نشود و اگر با رضایت همسر همراه نباشد نه تنها ثواب نمیکنند که نسبت به خانواده ظلم میکنند و کار حرامی را انجام میدهند و مردان نیز در حدی در زندگی مشکلی پیش نیاید همسران را به کار فرهنگی و خیر تشویق نمایند، به طوری که زن و مرد باید در زندگی تعادل را رعایت کنند و اسلام نیز به اعتدال در زندگی تاکید میکند و اگر کسی میخواهد به معنای واقعی مسلمان باشد باید در حد واجبات و محرمات اسلام عزیز را بفهمد تا سعادتمند شود.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در کتاب چهل حدیث گفت: اگر کسی بخواهد خود را محک بزند که کجا هست و چقدر در مسیر خداوند تبارک و تعالی قرار گرفته باید ببیند حب نفس دارد یا نه! آیا در صدد بر طرف کردن خواسته ها و تمایلات نفسانیست یا حب خدواند تعالی تک تک سلول ها پی وی را فرا گرفته و بدانید تا زمانی که تمام حرکات و سکنات شما خدایی نشده و در دنیا غوطه ور شدید حب خدا در وجودتان نیست و در مسیر خدا قدم نگذاشته اید که اولین قدم برای خدایی شدن ترک هوای نفس است تادر مسیر خدا قرار گیرید.

خطیب جمعه شهرستان بهار اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه علاوه بر دستاوردهای سیاسی و اقتصادی، انعکاس بین الملی و….دارای دو مطلب مهم و حائز اهمیت بود که یکی نماز خواندن پرمعنای رئیس جمهور در کاخ کرملین بود که بیانگر این بود که باید کمونیست را در زباله دان تاریخ ریخت و دومین مطلب حایز اهمیت این دیدار نیز این بود که در اولین صحبت های پوتین، رئیس جمهور روسیه قبل مسائل سیاسی، اجتماعی و روابط ایران

و روسیه به انتقال پیام سلام و سلامتی برای رهبر انقلاب را تاکید داشت و این نشان از این دارد پوتین رهبر قدرت شرق با این کلام به شایستگی رهبری آیت الله خامنه ای اشاره و آن را تایید مینماید.

وی در پایان نیز با اشاره به تودیع و معارفه فرماندار جدید گفت: فرماندار اسبق که سکاندار شهرستان را بدست داشت و بوی جبهه داشت را در طول زمان خدمت این خصوصیت را از دست نداد و این قابل تقدیر است و از خدمات وی برای شهرستان نهایت تشکر را داریم و امید داریم عاقبت به خیر و شهادت شود، همچنین برای دکتر نباتی فرماندار جدید جوان، عالم،پرتلاش، جهادی، انقلابی و خاکی که در کارنامه خود دفاع از حرم را ثبت کرده آرزوی موفقیت و صحت و سلامتی داریم و با توجه به اینکه بومی این منطقه است و با همه مشکلات آشناست نیاز به صرف زمان برای آشنا شدن به اوضاع شهرستان را ندارد و انشاءالله همه مردم و مسئولین در حل مشکلات و خدمت به مردم با این بزرگوار همراه باشند.

در پایان نیز با توجه به این فشار گاز و قطع برق در روزهای سرد زمستان به این موضوع تاکید کرد که بدون شک کارهایی که تخصص نیاز دار دخالت درآن برای عوام سزاوار نیست واگر بخواهیم دانسته خود را نسبت به موارد مختلف در نظر بگیریم، متوجه میشویم دریاچه ای است در مقابل اقیانوس و با توجه به نزول آسمانی و سرما و ایجاد افت فشار گاز، باعث قطع برق برخی از مناطق شده وبا توجه به تشخیص برخی کارشناسان لوله گاز اضافی خانه ها بسته شده و در صورت قطع برق و پکیج ها دسترسی به گاز و بخاری ندارند و مردم در سرما مانده اند و باید مسئولین امر به فکر روز مبادا باشند که وقتی سرما آمد و برق قطع شد مردم برای گرم کردن خانه به گاز و بخاری دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=142333
  • دیدگاه‌ها برای تحریم ابزاری در دست آمریکایی ها است/ضعف مجلس در اصلاح نظام پرداخت حقوق در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.