• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

تجلی شعور مردم استان همدان در روز عاشورای حسینی

  • کد خبر : 125305
  • 28 مرداد 1400 - 14:46
تجلی شعور مردم استان همدان در روز عاشورای حسینی

امروز همزمان با سراسر کشور مردم عزادار حسینی استان همدان در روز عاشورا با شنیدن صدای طبل و نوحه به خیابان آمدند تا زیر بیرق سرخ و سیاه اباعبدالله الحسین(ع) جلوه ای از اتحاد و همدلی در مکتب حسینی را به نمایش گذاشتند. به گزارش عصرهمدان؛ همزمان با روز عاشورا، سالروز شهادت امام حسین(ع) مردم […]

امروز همزمان با سراسر کشور مردم عزادار حسینی استان همدان در روز عاشورا با شنیدن صدای طبل و نوحه به خیابان آمدند تا زیر بیرق سرخ و سیاه اباعبدالله الحسین(ع) جلوه ای از اتحاد و همدلی در مکتب حسینی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش عصرهمدان؛ همزمان با روز عاشورا، سالروز شهادت امام حسین(ع) مردم عزادار حسینی استان همدان همانند سایر نقاط کشور با به اهتزاز درآمدن زیر بیر‌ق‌ها و پرچم های سیاه و سرخ عزا و متفاوت از سالهای گذشته به خیابان آمدند.

سالهای قبل از کرونا مشخص بود که دسته های عزاداری کدام مسیرها را حرکت می‌کنند و مردم مستقیم به سمت آن دسته‌ها حرکت کرده و عزاداری می‌کردند اما امسال سردرگم و بی قرار در خیابان ها و کوچه‌ها پرسه می‌زدند و به دنبال دسته ای عزاداری بودند چرا که حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع بود.

البته مردم عزادار، تاب عدم برقراری یک دسته عزاداری را نداشتند و در برخی از نقاط بدون حرکت در سطح شهر مسیری کوتاه را می‌رفتند و طبل و زنجیر را برهم می‌کوبیدند و عزاداری می‌کردند.

مادران عزادار حسین(ع) کودکان خود را لباس سیاه بر تن کرده و سربند سبز امام حسین(س) و یا زینب(س) و یا رقیه (س) بسته بودند.

همدان

اسدآباد

تویسرکان

بهار

کرفس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=125305
  • دیدگاه‌ها برای تجلی شعور مردم استان همدان در روز عاشورای حسینی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.