• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
مسئولین نشستند خیرین آمدند؛

تامین سرویس دانش‌آموزان استثنایی بهار با کمک خیرین

  • کد خبر : 209931
  • 04 بهمن 1402 - 8:30
تامین سرویس دانش‌آموزان استثنایی بهار با کمک خیرین
سرانجام هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدرسه استثنایی بلال حبشی شهرستان بهار با کمک خیرین تأمین شد.

با پیگیری‌های گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» از مشکلات نبود سرویس رایگان برای دانش‌آموزان مدرسه استثنایی در مرکز شهرستان بهار، از ادارات مسئول، سرانجام هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با کمک خیرین به مبلغ ۲میلیارد ریال تأمین شد و دانش آموزان این مدرسه می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»، پس از دریافت پیام‌های مردمی مبنی بر عدم تخصیص بودجه و یا سرویس رایگان به‌منظور رفت و آمد کودکان استثنایی، پیگیر این مطالبه مردمی شد.

ابتدا گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با پیگیری و درج این خبر و مطالبه آن از اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار پرداخت، در ادامه و عدم پاسخگویی اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار از اداره بهزیستی شهرستان پیگیر این مطالبات شده و جوابیه اداره بهزیستی را مبنی بر پرداخت بخشی از هزینه فاکتور و مستندات منتشر نمودیم.

همچنین بهاره امیدی معاون اداره بهزیستی شهرستان بهار در پاسخ به این مطالبه گفت: شهرداری‌ها موظف به ارائه سرویس رایگان هستند، اما اداره بهزیستی نیز با ارائه سند پرداخت هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب توسط والدین کودکان مدارس استثنایی، با ارجاع اسناد پرداختنی به استان می‌تواند مقداری از این هزینه‌ها را جبران نماید.

در ادامه با مراجعه والدین این کودکان به اداره آموزش و پرورش و عدم پاسخگویی رئیس اداره مذکور، خبرنگار بهارانه با والدین این دانش آموزان به اداره کل آموزش و پرورش استان همدان مراجعه و موضوع را پیگیری نمودند.

محمدی رئیس مدارس استثنایی اداره کل آموزش و پرورش نیز بخشنامه‌ای را مبنی بر الزام ارائه سرویس رایگان، توسط شهرداری‌ها که توسط وزارت کشور ابلاغ شده بود را به خبرنگار بهارانه ارائه نمود و تأکید کرد که بودجه ای در این زمینه تخصیص نیافته و شهرداری‌ها ملزم به پاسخگویی هستند.

در ادامه پیگیری‌ها، گروه اجتماعی «عصر همدان» به شهرداری بهار مراجعه نمود که پاسخ شاهین فرجی شهردار بهار نیز چنین بود: طبق بخشنامه وزارت کشور، شهرداری‌ها با اجازه فروش و انتشار اوراق اسلامی، هزینه‌های سرویس کودکان مدرسه استثنایی را تأمین نمایند که انتشار این اوراق اصلاً در شهرداری بهار امکان‌پذیر نیست و همچنین دومین مشکل شهرداری، خارج بودن محل سکونت دانش آموزان استثنایی از محدوده شهر است و ارائه خدمات خارج از محدوده شهری را امکان پذیر نیست.

اما حالا با انتشار خبر ورود کمک‌های خیرین به مبلغ ۲میلیارد ریال توسط روابط عمومی فرمانداری به این موضوع، بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها تأمین شده است و با کمک خیرین شهرستان بهار می‌توان به ادامه تحصیل این دانش آموزان در مدرسه استثنائی امیدوار تر بود.

انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209931
  • دیدگاه‌ها برای تامین سرویس دانش‌آموزان استثنایی بهار با کمک خیرین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.