• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
4
استاندارد همدان:

با همت دولت سیزدهم بیمارستان اکباتان همدان بعد از چهارده سال افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 194610
  • 01 شهریور 1402 - 14:44
با همت دولت سیزدهم بیمارستان اکباتان همدان بعد از چهارده سال افتتاح می‌شود
استاندارد همدان با بیان اینکه دولت مردمی به حوزه بهداشت و درمان توجه بسیار دارد گفت: با عزم دولت سیزدهم و مسئولین، بعد از چهارده سال بیمارستان اکباتان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش عصر همدان صبح امروز علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان اینکه رشته پزشکی مدیون بوعلی سینا، کتاب قانون و تجربه‌های او است گفت:  استان همدان یک از  نقاط برجسته کشور در حوزه سلامت است و همدان پتانسیل و ظرفیت خوبی در حوزه پزشکی دارد.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه کادر پزشکی و درمان در ایام کرونا جهادگری کردند افزود: پزشکان و کادر درمان با تلاش‌های بی وقفه خود روح‌ و جسم مردم را التیام می بخشند.

استاندارد همدان ادامه داد: دولت مردمی به حوزه بهداشت و درمان توجه بسیار دارد و در استان همدان طرح ها و برنامه ها خوبی در حوزه درمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: با عزم دولت سیزدهم و مسئولین بعد از چهارده سال امسال و در هفته دولت بیمارستان اکباتان افتتاح می‌شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام استان، رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، افتتاح مرکز ناباوری شهرستان ملایر، خوابگاه ریحانه ۲ و تعدادی پروژه دیگر در دستور کار است.

باید نسل جوان با مفاخری همچون ابن سینا آشنا شوند

در ادامه این مراسم رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با بیان اینکه حکیم ابن سینا چنان درخششی پیدا کرد و آن چنان نبوغی از خود نشان داد که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم جهان علم و دانش نیازمند به آثار او است گفت: چشم جهانیان به همه آثار بوعلی سینا از جمله آثار علمی، پزشکی، عرفانی، معرفتی و حکمی است و این آثار نزد اساتید و پژوهشگران حکمت و عرفان ایرانی و اسلامی ارزش و منزلت والایی دارد.

دکتر شالویی با اشاره به اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در کنار بزرگداشت مفاخر در ساخت آرامگاه از جمله ساخت آرامگاه بوعلی سینا همواره فعال بوده  است افزود: با پیگیری استاندارد همدان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن مفاخر استان بار دیگر کار خود را از سر گرفته است.

وی ادامه داد: قرار است در کتابی دوران زندگی، سیر فکری و اندیشه و خلاصه آثار ابن سینا و دیگر شخصیت‌ها را به زبان‌های مختلف زنده دنیا گردآوری کنیم و ابن سینا اولین گام در این زمینه است.‌

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه ابن سینا با دانش خود پیوند بین جسم و جان را ایجاد کرد ادامه داد: مفاخر و بزرگان ایرانی، نزد خواص علم و فرهنگ شناخته شده هستند و طبقات دیگر جامعه از جمله نسل جوان کشور باید با معارف و اندیشه‌های این بزرگان آشنا شوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194610
  • دیدگاه‌ها برای با همت دولت سیزدهم بیمارستان اکباتان همدان بعد از چهارده سال افتتاح می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.