• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
6
امام جمعه شهرستان کبودراهنگ:

بمباران سردشت سندی بر جنایت آمریکاست

  • کد خبر : 188515
  • 08 تیر 1402 - 11:26
بمباران سردشت سندی بر جنایت آمریکاست
امام جمعه کبودراهنگ گفت:حقوق بشر آمریکایی یعنی غیر انسانی ترین حرکت آمریکا و دست نشانده آن ها صدام در بمباران سردشت که موجب تحمل سال ها رنج درد روحی و روانی و جسمی بر زنان و کودکان بی دفاع این منطقه شده است.
حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با توجه به سالروز جهانی مبارزه با سلاح شیمیایی و بمباران سردشت اظهار کرد:بمباران شیمیایی هفتم تیر شهر سردشت همواره یک رویداد ناگوار و وحشتناکی است که متأسفانه تأثیرات بلندمدت آن  از زوایای مختلف هنوز بر روی مردمان و محیط زیست آن دیار پا برجاست.
وی افزود:بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ۱۳۶۶ به عنوان مایه ننگ کشورهای غربی و استکبار جهانی علی الخصوص آمریکای جنایتکار در جهان ثبت شده است.
باقری با درخواست از رسانه ها برای فریاد مظلومیت سردشت در جهان بیان کرد: رسانه‌ها باید به بررسی عواقب و تأثیرات بلندمدت بمباران شیمیایی سردشت پرداخته و از طریق تحلیل علمی و مصاحبه با متخصصان مختلف، آثار این واقعه برجامعه و محیط زیست را مورد واکاوی دقیق قرار دهندو مظلومیت مردمان سردشت در جهان فریاد زده شود.
وی با اشاره به دلایل این جنایت هولناک افزود:کشورهای غربی رژیم بعث عراق را به بمب های شیمیایی تجهیز کردند و این رژیم این بمب‌ها را علیه مردم ایران و در سردشت به کار گرفت.
امام جمعه کبودراهنگ با انتقاد از ادعای آمریکا بر رعایت حقوق بشر در سطح جهان اضافه کرد: حقوق بشر آمریکایی یعنی جنایت سردشت که مردم عادی و غیر مسلح را با بمب شیمیایی مورد هدف قرار دادند و این لکه ننگ تا ابد بر پیشانی آمریکا خواهد ماند.
وی جنایت سردشت را برگ سیاهی از همکاری غرب در جنایت های شیمیایی و بیولوژیکی دانست و گفت: بررسی پرونده برنامه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی عراق در دوران صدام واقعیت هولناکی را در مورد همکاری کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا آشکار می کند.
وی در انتها خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت سال ها از بمباران شیمیایی سردشت آثار و تبعات منفی آن جسم و جان مردم مظلوم این منطقه را دستخوش ناراحتی و آلام کرده است.
انتهای پیام/وحید رستمی

 

 


 

 


لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188515
  • دیدگاه‌ها برای بمباران سردشت سندی بر جنایت آمریکاست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.