• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
دبیر اجرایی دومین کنگره‌ملی ۸۰۰۰ شهید استان‌همدان:

برگزاری کنگره‌ملی شهدای استان همدان، ایمان و امید را در جامعه زنده می‌کند

  • کد خبر : 190439
  • 27 تیر 1402 - 8:50
برگزاری کنگره‌ملی شهدای استان همدان، ایمان و امید را در جامعه زنده می‌کند
دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد ایمان و امید در جامعه گفت: امروز اگر می‌خواهیم در دل مردم ایمان و امید را زنده کنیم باید با حقیقت ها برای مردم یادآوری شود و برگزاری یادواره شهدا به این موضوع کمک می‌کند.

 

به گزارش عصر همدان  جلسه کمیته اطلاع رسانی کنگره هشت‌هزار شهید استان با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان همدان برگزار شد. سردار مهدی فرجی در این جلسه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تنها شخصی هستند که تاکید بر برگزاری کنگره شهدا در کشور دارند گفت: برخی دولت‌ها اصرار داشتند این کار انجام نگیرد اما این دولت برای برگزاری کنگره شهدا تلاش می‌کند.

مشاور عالی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه همراهی روابط عمومی‌ها باعث می‌شود در برگزاری هرچه بهتر کنگره موفق شویم افزود: متاسفانه برخی مسئولان توجه به این مسئله ندارند که برگزار شدن کنگره شهدا چه تاثیری در جامعه می‌گذارد و این‌جا است که نقش روابط‌عمومی‌ها در ترغیب مسئولان برای همکاری‌ با ستاد کنگره دیده می‌شود‌.

سردار فرجی با تاکید بر لزوم برگزاری کنگره و یادواره برای شهدا مخصوصا در شرایط کنونی جامعه عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گوید برگزاری کنگره و یادواره شهدا از برخورد با داعش مهم‌تر است و ما امروز با برگزاری کنگره شهدا کار بزرگی انجام می‌دهیم.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد ایمان و امید در جامعه ادامه داد: امروز  اگر می‌خواهیم در دل مردم ایمان و امید را زنده کنیم باید برخی مسایل و حقیقت ها برای آن‌ها یادآوری شود و یادواره شهدا یکی از آن روش‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از جوانان بعداز حضور در مراسم شهدا متحول می‌شوند تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند در هر سال ۱۰ کنگره در کشور برگزار شود و امسال این اتفاق می‌افتد، کنگره شهدا در قم، اردبیل و سبزوار برگزار شده است و در شهریور و مهرماه نیز لرستان و همدان کنگره شهدا را برگزار می‌کنند.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در مراسم‌های اجلاسیه مسؤلین کشوری و سران قوا حضور داشته باشند.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان خطاب به روابط عمومی ادارات استان گفت: انتظار داریم ورود جدی داشته باشید و با تقسیم کار به ستاد کنگره کمک کنید تا برنامه به خوبی پیش‌رود، مطمئن باشید که تاثیر و برکت کمک‌ها را در ادارت و زندگی شخصی خود خواهید دید.

مشاور عالی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه برخی‌ها گفتند برای ستاد کنگره خرج‌های میلیارد تومانی می‌شود عنوان کرد: این حرف‌ها درست نیست، ما برای ساختمانی که در اختیار ستاد کنگره قرار داده شد با ادارات زیادی صحبت کردیم و متاسفانه برخی‌ها همکاری نکردند اما در نتیجه کمیته امداد با مساعدت خوبی که دارد ساختمان قدیمی خود را در کنگره قرار داد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان با تاکید براینکه بدون خرج یک ریال، ستاد کنگره ایجاد شده است تصریح کرد: ستاد کنگره با کمک برخی مدیران تجهیز شد و وسایل از انبار ادارات که جزو ضایعات بود تهیه شده است. این مقام مسؤل ادامه داد: حتی نیروهایی که با عشق برای شهدا کار می‌کنند از دانشجویان و نوجوانانی هستند که بدون منت و بدون هزینه پای کار آمده‌اند.

سردار فرجی با بیان اینکه ۳۰ درصد پدران و مادران شهدا در قید حیات هستند افزود: باید بتوانیم خاطرات این عزیزان را را ثبت و ضبط کنیم و با کمک ۲۳ کمیته‌ای که از همه اقشار در ستاد کنگره مستقر شدند باید این هدف را پیش ببریم.

مشاور عالی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید براینکه حداقل باید ۲۰ مستند درخصوص شهدای شاخص در هر قشر همچون فراجا، جهادسازندگی، اصناف، ارتش جمهوری اسلامی، دانشجویان، بسیجیان و… ساخته شود گفت: خوشبختانه صداوسیما با تمام نیروها درکنار ما هستند تا فیلم و مستندها تهیه شوند.

این مقام مسؤل با اشاره به اینکه رزمنده‌ای در استان داریم که قرار است صد سالگی او را جشن بگیریم عنوان کرد:  این فرد آزاده و جانباز است و در عراق هم که اسیر بود اسم او در صلیب سرخ نبوده است.

سردار فرجی از ساخت فیلم‌هایی در خصوص شهید همدانی، شهید قهاری خبر داد و گفت: در همدان ظرفیت‌های زیادی برای ساخت فیلم هست تا به وسیله آن بتوانیم استان را به همه معرفی کنیم؛ تنها نماز جمعه‌ای که در استادیوم در کشور بمباران شد در همدان بود و همه این اتفاقات باید برای جامعه بازگو شود.

 

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190439
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری کنگره‌ملی شهدای استان همدان، ایمان و امید را در جامعه زنده می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.