• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

با زبان قرآن، جامعه راهنمایی می‌شود/ قرآن، ضد آفت‌های فردی و اجتماعی

  • کد خبر : 178395
  • 29 بهمن 1401 - 12:34
با زبان قرآن، جامعه راهنمایی می‌شود/ قرآن، ضد آفت‌های فردی و اجتماعی

کارشناس امور قرآنی با تأکید بر اینکه ضد همه آفت‌ها و آسیب‌هاست و باید نقطه پرگار باشد و همه چیز حول محور آن قرار گیرد، گفت: درک، نقش و تأثیر قرآن وعده‌هایی مانند امر ازدواج، احترام به والدین، توکل به او و امید نبستن به غیر خدا در زندگی انسان‌ها برای کسانی که تعقل می‌کنند […]

کارشناس امور قرآنی با تأکید بر اینکه ضد همه آفت‌ها و آسیب‌هاست و باید نقطه پرگار باشد و همه چیز حول محور آن قرار گیرد، گفت: درک، نقش و تأثیر قرآن وعده‌هایی مانند امر ازدواج، احترام به والدین، توکل به او و امید نبستن به غیر خدا در زندگی انسان‌ها برای کسانی که تعقل می‌کنند به عیان مشخص است.

مهدی زائری، کارشناس امور قرآنی در اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه آغاز نبوت با نزول وحى قرآنى نبوده، اظهار کرد: آغاز نبوت با نزول چند آیه در ماه رجب بوده اما این نزول به معناى نزول قرآن نیست، پیامبر اکرم(ص) دو بعثت داشته، یکى در ماه رجب بدون وحى قرآنى و دیگر همراه با دعوت عمومى و نزول قرآن در ماه رمضان.

وی در خصوص نقش قرآن و تأثی آن در زندگانی فردأ فرد جامعه، گفت: قرآن‌، سبب هدایت فرد و جامعه است‌، همانطور که در آیه ۲ سوره بقره امده: ذَ َلِکَ الْـکِتَـَب‌ُ لاَ رَیْب‌َ فِیه‌ِ هُدًی لِّلْمُتَّقِین‌، هیچ شکی در این کتاب نیست‌، قرآن هدایت ، پرهیزگاران است‌.”

این کارشناس امور قرآنی ادامه داد: البته در سوره قمر ایه ۱۷ امده که “وَ لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْءَان‌َ لِلذِّکْرِ فَهَل‌ْ مِن مَّدَّکِرٍ، یعنی ما قرآن را برای متذکر شدن آسان ساختیم‌ آیا متذکر شونده‌ای هست‌؟” بنابراین قرآن‌، انسان را از غفلت خارج می‌کند و به مقام توجه و تذکر می‌رساند.

وی با بیان اینکه قرآن شفا همه بیماری‌های فکری‌، اخلاقی و حتی جسمی است‌، افزود: در ایبن زمیبنه خداوند در سوره اسرا فرمود که “وَ نُنَزِّل‌ُ مِن‌َ الْقُرْءَان‌ِ مَا هُوَ شِفَآءٌ وَ رَحْمَه‌ٌ لِّلْمُؤْمِنِین‌َ وَ لاَ یَزِیدُ الظَّـَـلِمِین‌َ إِلآ خَسَارًا، یعنی قرآن را نازل می‌کنیم که شفا و رحمت برای مؤمنان است‌…”

زائری در پاسخ به اینکه چگونه نقش و تأثیر قرآن را در در زندگی درک کنیم، خاطرنشان کرد: درک قرآن در وعده‌هایی مانند امر ازدواج، احترام به والدین، توکل به او و امید نبستن به غیر خدا در زندگی انسان‌ها برای کسانی که تعقل می‌کنند به عیان مشخص است.

وی در خصوص اهمیت و توجه به قرآن، بااشاره به فرمایش پیامبر اسلام(ص) که فرمود: خانه‌اى که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود، تصریح کرد: هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود.

این کارشناس امور قرآنی با تأکید بر اینکه محافل قرآنی نور قرآن را در جامعه گسترش می‌دهد، گفت: این محافل علاقمندی به قرآن را برای عموم مردم افزایش می‌دهد و با زبان قرآن جامعه را در رابطه با مسائل گوناگون تذکر و راهنمایی می‌کند.

وی قرآن را معجزه الهی خواند و افزود: امروز قرآن بعد از ۱۴۰۰سال همچنان علم روز است و هیچ کس نتوانسته آیه‌ای مثل آن بیاورد و آن را تحریف کند.

زائری با ابراز گلایه‌مندی از اینکه در جامعه امروز بی‌توجهی به قرآن بیداد می‌کند، گفت: قرآن باید نقطه پرگار باشد همه چیز حول محور آن قرار گیرد، اهمیت دادن به قرآن اهمیت دادن به همه چیز و همه امور است.

وی قرآن را ضد همه آفت‌ها و آسیب‌ها و اذعان کرد: پیامبر (ص) قرآن و اهل بیت را با هم در نزد مسلمانان به امانت گذاشت، گرچه کم است ولی ای کاش در جامعه ما حداقل آنقدر که به اهل بیت(ع) اهمیت می‌دهند به همان اندازه برای قرآن هم هزینه کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178395
  • دیدگاه‌ها برای با زبان قرآن، جامعه راهنمایی می‌شود/ قرآن، ضد آفت‌های فردی و اجتماعی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.