• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

اینجا پشت هر ایده، علم، تجربه و خلاقیت نهفته است/طراحان جوان؛ انتقال دهنده طراوت و زیبایی در طراحی لباس

  • کد خبر : 179195
  • 13 اسفند 1401 - 2:19
اینجا پشت هر ایده، علم، تجربه و خلاقیت نهفته است/طراحان جوان؛ انتقال دهنده طراوت و زیبایی در طراحی لباس

تلفیق علم، تجربه، خلاقیت، ابتکار، ذوق و هنروری در ارایه طرح های منحصر به فرد از سوی بانوان همدانی در نمایشگاه “هور دخت” موج می زد؛ اینان معتقد هستند که زندگی با تلفیق رنگ و زیبایی شادابتر و پر نشاط می شود، هرچند باز مسئولان امر در حمایت از آنان، به جای فرصت سازی فرصت […]

تلفیق علم، تجربه، خلاقیت، ابتکار، ذوق و هنروری در ارایه طرح های منحصر به فرد از سوی بانوان همدانی در نمایشگاه “هور دخت” موج می زد؛ اینان معتقد هستند که زندگی با تلفیق رنگ و زیبایی شادابتر و پر نشاط می شود، هرچند باز مسئولان امر در حمایت از آنان، به جای فرصت سازی فرصت سوزی داشتند.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ نمایشگاه پوشاک بانوان همدان با عنوان “هور دخت” از ششم تا یازدهم اسفندماه سال جاری در مجتمع فرهنگی ـ هنری شهید آوینی برگزار شد.

جای خالی حمایت مسئولان از بانوان طراح و دوخت لباس

نمایشگاهی پر از زیبایی، طرح های نو، رنگ و طراوت و تازگی از جدیدترین ایده های دوخت های لباس و اما حیف و صدها حیف آن گونه که باید حمایتی از سوی مسئولان امر از این نمایشگاه نشده بود.

هرچند بانوان متولی برگزار کننده نمایشگاه به افق روشن در برگزاری چنین نمایشگاه هایی در آینده ای نزدیک امیدوار هستند، اما نمی توان ضعف مسئولان هنری استان در حمایت از این گونه حرکت ها را نادیده گرفت.

و اما برسیم به هنروری هنرمندان طراحی و دوخت لباس در همدان، بانوان این دیار که از هر انگشتشان هنری می بارد.بانوانی که طرح های نو می زنند با پیشینه تاریخی فرهنگ و هنر تمدن چندین هزار ساله.

طراحان جوان، انتقال دهنده طراوت و زیبایی در طراحی لباس

در این باره «زهرا رستمی» متولی اصلی برگزاری نمایشگاه “هور دخت” در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: در طول هفت و هشت سال گذشته، این چهارمین نمایشگاه است که برگزار کردیم، عنوان نمایشگاه های پیشین “پوشاک مد و لباس اسلامی” بود.

وی که از سال ۱۳۹۲ استاد دانشگاه های متعدد بوده و همچنین مربی فنی حرفه ای است، عنوان کرد: در برپایی نمایشگاه امسال بر آن شدیم تا با جمعی از همکاران و شاگردان خود که امروز برای خود استاد شده اند فعالیتمان را دنبال کنیم؛ طراحان جوان، خلاق و مبتکر که برای هر طرحی از ایده ای نو بهره گرفته اند.

رستمی افزود: پشت سر هر کدام از طرح های ارایه شده در نمایشگاه که منحصر به فرد است، هویتی اصیل نهفته و با ذهنی خلاق تولید شده که استقبال مردمی را هم به همراه داشت.

وی ادامه داد: از طرح های ارایه شده یک الی دو نمونه کار وجود دارد و طراحان نمونه همدانی به دلیل گرانی و مشکلات هزینه پارچه از تمام ظرفیت و استعداد خود استفاده نکرده اند در حالی که از هر انگشتشان هنری می بارد و ذهنشان پر از ایده های مبتکرانه است و بیشتر می توانستیم از استعدادهای آنان برخوردار شویم.

تلفیق علم، تجربه، ذوق و هنروری یک بانوی جوان همدانی در طراحی لباس

همچنین با «زهرا حمیدی شعار» استاد دانشگاه و از فعالان عرصه طراحی و دوخت لباس به گفتگو نشستیم. او از همان دوران دبیرستان مسیر هنری و زیبایی دوستی خود را شناخته و با انتخاب طراحی دوخت لباس دیپلمش را می گیرد.سختی مسیر چیزی از عزم حمیدی شعار برای رسیدن به قله های افتخار نمی کاهد تا جایی که در همین رشته مقطع کاردانی و کارشناسی را کسب کرده و ارشد را در دانشگاه هنر و معماری تهران به سرانجام می رساند.

حمیدی شعار عنوان می کند: که تلفیق علم، تجربه، ذوق و هنروری در طراحی لباس برای پاسخگویی به تمامی سلیقه ها یک ضرورت است.

این بانوی جوان و خلاق که هفت سالی می شود در عرصه طراحی و دوخت لباس در دانشگاه ها تدریس می کند با کسب رتبه های برتر جشنواره های متعدد برای هم استانی های خود افتخارآفرین شده است.

طاووس طلایی جشنواره مد و لباس فجر در کارنامه بانوی طراح همدانی

او در سومین جشنواره مد و لباس استان لرستان در سال ۱۳۹۳ رتبه برتر را از آن خود کرد و چند سال بعد به همراه دیگر هم گروهی هایش مفتخر به کسب طاووس طلایی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در سال ۱۳۹۷ در بخش لباس اجتماع آقایان شد و با گام هایی استوار در ارتقا و اعتلای حوزه طراحی مد و لباس راهش را ادامه داد.

حمیدی شعار معتقد است؛ زندگی با تلفیق رنگ و زیبایی و ایده های خلاقانه، شادابتر و پر نشاط می شود از این رو برای طراحی های منحصر به فرد خود، با ذهنی مبتکر الگوسازی می کند.

طراحان مد و لباس همدانی هر کدام سبک خاص خود را دارند

همچنین «ثمین خلوصی» از دیگر بانیان برگزار کننده نمایشگاه مد و لباس همدان عنوان کرد: عمده فعالان این نمایشگاه خود دارای سبک خاص طراحی و صاحب مزون هستند.

او طراحی و دوخت را یک استعداد می داند و می گوید که کارهای ارایه شده کپی نیست بلکه یکتا، ویژه و با تنوع های مختلف و بر مبنای ذوقی درونی برای سلیقه های متعدد طرحی ریزی و دوخته شده است.

برای حمایت از طراحان مد لباس فرصت سازی کنید نه فرصت سوزی

به گزارش عصرهمدان؛ کاستی های مسئولان در حمایت از این بانوان خوش ذوق همدانی در عرصه دوخت لباس مشهود است، امید آن که متولیان امر برای طرح های این بانوان خوش ذوق که در راه اعتلای فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی گام بر می دارند لااقل در زمینه بازاریابی و بازار فروش برنامه ریزی داشته و اقداماتی در خور شأن انجام دهند و به جای فرصت سوزی از این فرصت ها، فرصت سازی کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179195
  • دیدگاه‌ها برای اینجا پشت هر ایده، علم، تجربه و خلاقیت نهفته است/طراحان جوان؛ انتقال دهنده طراوت و زیبایی در طراحی لباس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.