• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

انتخابات و مطالبات مردم، از وعده‌ها تا تضمین اجرا

  • کد خبر : 211396
  • 26 بهمن 1402 - 9:18
انتخابات و مطالبات مردم، از وعده‌ها تا تضمین اجرا
مطالبه رسانه‌ها از کاندیداهای مجلس، قانونمند شدن فعالیت رسانه‌ها در فضای مجازی است تا در دوره‌های آینده انتخابات، شاهد فضای غبار آلود و تخریب‌ها نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» خبرنگار ما به سراغِ چند کاربر در فضای مجازی رفته‌است تا نظر آنان در مورد انتخابات و تبلیغات کاندیداها و معیارهای انتخاب را بپرسد.

یکی از کاربران فضای مجازی که به تازگی وارد این فضا شده است، به‌شدت از توهین‌ها و تخریب‌ها ناراحت است و می‌گوید: چرا کاندیداها برنامه‌های خود را کمتر ارائه می‌دهند و طرفداران آن‌ها در فضای مجازی، مشغول به درگیری و تنش با یک‌دیگر هستند؟!!

شهروند دیگری از تخریب‌ها شکایت دارد و می‌گوید: متأسفانه برخی از طرفداران کاندیداهای انتخابات، با حساب‌های کاربری جعلی وارد فضای مجازی شده و دست به توهین و تخریب کاندیداهای دیگر می‌زنند که آزاردهنده‌ترین آن، کسانی هستند که تصاویر شهدا و بزرگان دینی را در حساب کاربری جعلی خود استفاده نموده و دست به تخریب دیگران می‌زنند.

شهروند دیگری نیز می‌گوید: ایجاد فضای توهین و تخریب باعث شده است که کاندیداها به مطالبه‌گران واقعی در فضای مجازی بسیار کمتر پاسخگو باشند و این عدم پاسخگویی قطعاً در پایین آوردن سطح سواد سیاسی مردم دخیل خواهد بود.

یکی از خبرنگاران در فضای مجازی می‌گوید: ما سعی داریم در چهارچوب قوانین و در راستای منویات مقام معظم رهبری از کاندیداها برنامه خواسته و تضمین انجام وعده‌های آنان را طلب نماییم، اما کشیده شدن فضای مطالبه‌گری به‌سمت بداخلاقی‌های انتخاباتی، توسط کاربران ناشناس، باعث عدم پاسخگویی کاندیداها به مطالبه‌گران و عدم آگاهی مردم از اختیارات قانونی مجلس و نمایندگان آن می‌شود.

آیا واقعاً چه سازوکاری برای مطالبه درست و به‌حق و به‌جا برای مردم و رسانه‌ها در نظر گرفته شده است؟

و باید این سئوال را نیز پرسید که چه تضمینی برای اجرای وعده‌های کاندیداها در صورت راه‌یابی به بهارستان خواهد بود؟

وظیفه نخبگان و مطلعین در جامعه این‌است که به مشکلات و مسائل اساسی کشور اشراف داشته و راه حلِ مشکلات آن‌را بشناسند و از نمایندگان مردم آن را طلب نمایند.

البته در این میان، فعالیت صفحات مجازی افرادی که بدون مجوزِ فعالیت، در فضای رسانه‌ای حضور دارند و دست به هرنوع تکنیکی برای حریف خود می‌زنند، بیش از معدود رسانه‌هایی است که در چهارچوب قانون به دنبال تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این مسئله موجب جانب‌داری قریب به اتفاق رسانه‌های مجهول و بدونِ مجوز فعالیت، از کاندیداها به‌صورتَ علنی و آشکار بوده است و این خود، موجبِ سردرگمی مخاطبان است.

شاید اگر مجلسِ آینده قوانینی را برای هدفمند کردن و نظام‌مند کردن فضای رسانه در کشور ما همانند کشورهای دیگر تنظیم و مصوب نمایند در دوره‌های آینده انتخابات، کمتر با فضای غبار آلود مواجه شویم که این خود، مطالبه رسانه‌ها در شرایط کنونی از کاندیداهای مجلس است و پس از انتخابات در دستور کار قرار گرفتنِ پیگیریِ مطالبات و سرانجام آنان در اولویت باشد.

انتهای پیام /ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211396
  • دیدگاه‌ها برای انتخابات و مطالبات مردم، از وعده‌ها تا تضمین اجرا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.